Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

hyvää itsenäisyyspäivää kaikille alku- suomalaisille...

Vierailija
06.12.2006 |

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itsenäisyytemme on heidän ansiota jotka taistelivat rintamalla.

Monenko esim somalin isovanhemmat on tehneet jotain Suomen itsenäisyyden eteen?

Kunnia niille joille se kuuluu ja hyvää itsenäisyyspäivää heille ja heidän jälkipolvilleen!

Vierailija
2/32 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on keksinyt noin hassun termin? (alku-suomalaiset). se on väärin kirjoitettukin, pitäisi olla alkusuomalaiset. ja ketä ne edes on? Ne jotka tuli 2500 v. sitten, ne jotka tuli 500 jkr, ne jotka tuli 1200-luvulla vai ne jotka asuu täällä nyt?

ap vois vaikka vastata, tai joku joka ymmärtää ap:tä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heille kiitos suuresta palvelusta itsenäisyytemme hyväksi. pienet sinivalkoiset nauhat koristaa kynttilän alareunaa. en katso tuntematonta sotilasta, tulee ikävä molempia vaareja. ja heidän kertomuksiaan...

Vierailija
4/32 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elossa on tänäpäivänä 6 miestä.

Hissstoriasta.

Vierailija
5/32 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

IHMEESSÄ jonkun somalin isovanhempien olisi pitänyt tehdä jotakin Suomen itsenäisyyden eteen??? Ihan USKOMATTOMAN tyhmää porukkaa täällä. Koska SINUN vaarisi sattui olemaan sen ikäinen, että JOUTUI sotaan, niin SINÄ saat viettää hyvän itsenäisyyspäivän? Mutta esim. tänne tulleet pakolaiset eivät saisi juhlia tätä hyvää maata, joka heidät on ottanut vastaan? (Tosin vastaanotto on joistain viesteistä arvaten ollut monelle pakolaiselle aika huono, ikävä kyllä.)

Katsokaa vähän omaa napaa kauemmas!

Vierailija:

Kunnia niille joille se kuuluu ja hyvää itsenäisyyspäivää heille ja heidän jälkipolvilleen!

Vierailija
6/32 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voitte puhua noin halventavasti niistä jotka on meille maan puolustaneet. Uskomatonta porukkaa, mä en IKINÄ en IKINÄ vois missään olosuhteissa puhua noin ala-arvoisesti sotaveteraaneista. Me ollaan niille paljon velkaa.

Ja mitä tulee maahanmuuttajiin, minkä takia he eivät ole omia maitaan puolustamassa. Raukkamaisia. Tämä on meidän maa, meille puolustettu ja pidän siitä kynsin ja hampain kiinni että tänne ei siivellä eläjät pesiydy.

Takana pyörii tuntematon ja kyllä on pala kurkussa...

Vierailija
7/32 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen takia etta isovanhempasi olivat sodassa? Ethan ole itse henkilokohtaisesti tehnyt mitaan. Ihminen syntyy sinne mihin sattuu syntymaan. Olisit onnellinen ja kiitollinen sattumalle etta olet syntynyt Suomeen, etka esim. Somaliaan.

Epailenpa etta Somaliasta pakolaisina tulleet ovat kokeneet sotaa ihan henkilokohtaisestikin, eivatka vain isovanhempien muistojen kautta.

Vierailija
8/32 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyäänhän Suomen armeijassa on somaleitakin, tottakai, kun ovat Suomen kansalaisia, ja näinollen heillä on samat oikeudet ja velvollisuudet kuin meillä ALKU-SUOMALAISILLAKIN :)

Vierailija:

IHMEESSÄ jonkun somalin isovanhempien olisi pitänyt tehdä jotakin Suomen itsenäisyyden eteen??? Ihan USKOMATTOMAN tyhmää porukkaa täällä. Koska SINUN vaarisi sattui olemaan sen ikäinen, että JOUTUI sotaan, niin SINÄ saat viettää hyvän itsenäisyyspäivän? Mutta esim. tänne tulleet pakolaiset eivät saisi juhlia tätä hyvää maata, joka heidät on ottanut vastaan? (Tosin vastaanotto on joistain viesteistä arvaten ollut monelle pakolaiselle aika huono, ikävä kyllä.)

Katsokaa vähän omaa napaa kauemmas!

Vierailija:

Vierailija
9/32 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sotimassa? Kyllähän muistaakseni muutama suomalainenkin lapsi lähti ulkomaille pakoon. Onko se sinusta häpeällistä? Vähän sydäntä peliin ihmiset! Ihan vähän vaikka! sitä paitsi Somaliassa on kyse sisällissodasta, joten siellä ihmiset ovat jatkuvasti vaarassa muuallakin kuin rintamalla. ei oikein voi verrata suomen sotiin.

Vierailija
10/32 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän on täälä kanssa. Eli karkureita ja pelkureita jotka eivät puolusta HEIDÄN omaa maataa. Naiset ja lapset voivat tulla tänne jos on aivan pakko, mutta pojat täysikäsinä sinne sotimaan ja naisetkin heti pois kun on senaika. Piste.

Vierailija
11/32 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kunnioitan suunnattomasti sotaveteraaneja, omat isoisäni olivat sodassa, ja isoäitini oli lotta. Olen erittäin isänmaallinen, ja ylpeä kauniista kotimaastani.

MUTTA, rasisti en siltikään ole. Olenpa kaiken lisäksi naimisissa ulkomaalaisen miehen kanssa. Vaikka rakastan Suomea, se ei estä minua rakastamasta myös ulkomaita.

Mieheni ei ole puolustamassa omaa maataan ihan vaan siitä syystä, että siellä ei ole sotaa ;)

Olitko itse talvisodassa, vai jatkosodassa kenties? Kuten jo kerroin, omat isoisäni olivat. Toinen kuoli jo viisi vuotta sitten, toinen elää yhä. Eikä kummallakaan heistä ole ollut mitään miestäni tai muitakaan maahanmuuttajia/pakolaisia vastaan. Olemme jutelleet usein aiheesta, rasistit kun usein vetoavat siihen että isoisämme taistelivat tämän maan puolesta, blaa blaa blaa...

Maailma muuttuu, ihmiset liikkuvat yhä enemmän, monikulttuuriset avioliitot yleistyvät, suomalaisetkin muuttavat ulkomaille...Näin se vain on. Siivellä elämisestä en tiedä, oma mieheni on työssäkäyvä. Ai niin, siinä tapauksessahan hän vie työpaikan joltain suomalaiselta ;)

Vierailija:

Miten voitte puhua noin halventavasti niistä jotka on meille maan puolustaneet. Uskomatonta porukkaa, mä en IKINÄ en IKINÄ vois missään olosuhteissa puhua noin ala-arvoisesti sotaveteraaneista. Me ollaan niille paljon velkaa.

Ja mitä tulee maahanmuuttajiin, minkä takia he eivät ole omia maitaan puolustamassa. Raukkamaisia. Tämä on meidän maa, meille puolustettu ja pidän siitä kynsin ja hampain kiinni että tänne ei siivellä eläjät pesiydy.

Vierailija
12/32 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(eikö aikuinen ihminen muka sen vertaa asioista tiedä?)

Vierailija
13/32 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että se vaatii itse sodassa olemisen että jostain asiasta saa oll aylpeä. Eipä ole hyvillä kannattimilla sitten sunkaan ajatusmaailma. Ainoa mitä voin antaa enää(koska tosiaan itse en ollut siellä sodassa, sattuneesta syystä) on se hirvittävä kunnioitus sotaveteraaneja kohtaa. Missä muuten myös minun vaarini sotivat. Ihmeellinen ajatusmaailma on kyllä siellä. Minusta on halventavaa se, että jotenkin vähättelevästi suhtaudutaan tämän maan historiaan ja siihen mitä on saavutettu. Tämä on arvokas maa eikä mikä tahansa temmellyskenttä.

Ulkomaalaisilla on täälä oikeus olla jos heillä on siihen hyvät syyt....

Vierailija
14/32 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä on pitänyt veteraaneja ala-arvoisena tai muuten halventanut? Ei kukaan. Ei se että ymmärtää pakolaisuuden tarpeet tarkoita, että ei arvostaisi omaa itsenäisyyttä. Päin vastoin, olen ylpeä, että meillä on itsenäinen maa ja siten mahdollisuus auttaa heikommassa asemassa olevia! Ei isoisäni taistellut sodassa siksi, että saisimme pistää rajat kiinni ja elää ylhäisessä yksinäisyydessä!

Vierailija
15/32 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten surkeista oloista he selvisivat ja raivasivat suomea taas kuntoon. köyhyydestä kärsittiin ja kotia rakennettiin. nyt tänne mamut tulee naps tosta vaan elättämään laumojaan meidän verorahoilla. hävytöntä. vieläkin vanhoja jermuja asuu tosi surkeissa oloissa. kotimaan avuntarvitsijoita on mutta noi maleksijat menee kaiken edelle...

Vierailija
16/32 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Pitääkin muistaa, etten mene toivottamaan hyvää itsenäisyyspäivää evakkona syntyneelle äidilleni, hänen vanhempansa kun eivät olleet taistelemassa rintamalla, isänsä kun oli jo liian vanha. " Onneksi" toinen isoisäni oli oikean ikäinen, jotta ehti haavoittumaan rintamalle, jottei minun tarvitse hävetä, kun isovanhemmat " eivät tehneet mitään" tämän maan itsenäisyyden eteen.

Vierailija
17/32 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ai että se vaatii itse sodassa olemisen että jostain asiasta saa oll aylpeä. Eipä ole hyvillä kannattimilla sitten sunkaan ajatusmaailma. Ainoa mitä voin antaa enää(koska tosiaan itse en ollut siellä sodassa, sattuneesta syystä) on se hirvittävä kunnioitus sotaveteraaneja kohtaa. Missä muuten myös minun vaarini sotivat. Ihmeellinen ajatusmaailma on kyllä siellä. Minusta on halventavaa se, että jotenkin vähättelevästi suhtaudutaan tämän maan historiaan ja siihen mitä on saavutettu. Tämä on arvokas maa eikä mikä tahansa temmellyskenttä.

Ulkomaalaisilla on täälä oikeus olla jos heillä on siihen hyvät syyt....

Täällähän joku (ehkä 8 tai 9) veteraanien puolustaja nimenomaan kommentoi, että hyvää itsenäisyyspäivää veteraaneille ja heidän jälkeläisilleen! Eli muut eivät saisi nauttia itsenäisyyspäivästä...

Kyullä kunnioitan veteraaneja, mutta se ei tarkoita, että voisin olla hyväsydäminen MYÖS pakolaisia kohtaan ja arvostaa MYÖS monia muita ihmisryhmiä.

Onko jollain sellainen ajatusmaailma, että jos arvostaa yhtä, niin ei voi arvostaa toista??!!

Vierailija
18/32 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minä kunnioitan suunnattomasti sotaveteraaneja, omat isoisäni olivat sodassa, ja isoäitini oli lotta. Olen erittäin isänmaallinen, ja ylpeä kauniista kotimaastani.

MUTTA, rasisti en siltikään ole. Olenpa kaiken lisäksi naimisissa ulkomaalaisen miehen kanssa. Vaikka rakastan Suomea, se ei estä minua rakastamasta myös ulkomaita.

Mieheni ei ole puolustamassa omaa maataan ihan vaan siitä syystä, että siellä ei ole sotaa ;)

Olitko itse talvisodassa, vai jatkosodassa kenties? Kuten jo kerroin, omat isoisäni olivat. Toinen kuoli jo viisi vuotta sitten, toinen elää yhä. Eikä kummallakaan heistä ole ollut mitään miestäni tai muitakaan maahanmuuttajia/pakolaisia vastaan. Olemme jutelleet usein aiheesta, rasistit kun usein vetoavat siihen että isoisämme taistelivat tämän maan puolesta, blaa blaa blaa...

Maailma muuttuu, ihmiset liikkuvat yhä enemmän, monikulttuuriset avioliitot yleistyvät, suomalaisetkin muuttavat ulkomaille...Näin se vain on. Siivellä elämisestä en tiedä, oma mieheni on työssäkäyvä. Ai niin, siinä tapauksessahan hän vie työpaikan joltain suomalaiselta ;)

Vierailija:

Vierailija
19/32 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitko itse talvisodassa, vai jatkosodassa kenties?

Vierailija
20/32 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

on keksinyt noin hassun termin? (alku-suomalaiset). se on väärin kirjoitettukin, pitäisi olla alkusuomalaiset. ja ketä ne edes on? Ne jotka tuli 2500 v. sitten, ne jotka tuli 500 jkr, ne jotka tuli 1200-luvulla vai ne jotka asuu täällä nyt?

ap vois vaikka vastata, tai joku joka ymmärtää ap:tä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä