"Jokisipilä sanoo, että Twitteriä lukiessa hän välillä hämmästelee sitä, miten alkeellisella yhteiskunnallisten asioiden ymmärryksellä varustetut henkilöt vakavalla naamalla esiintyvät politiikan asiantuntijoina."
Sama vaivaa tätä palstaa ja näitä "asiantuntijoita" löytyy niin oikealta kuin vasemmalta laidalta.
Yhdeksi esimerkiksi Markku Jokisipilä mainitsee Kaarina Hazardin, joka ei varmasti yllätä ketään.
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo ole ensimmäinen kerta kun sanotaan voi kun tietäisitte kuinka vähällä älyllä/järjellä meitä hallitaan. muistaakseni britti joka sen sanoi enkä muista keitä kaikkia sillä tarkoitti. Tottahan se on poliitikot ovat olevinaan kaikkien alojen asiantuntijoita. Se on niin nähty miten poliitikot suhtautuu oikeiden asiantuntijoiden lausuntoihin. Lähes aina tekevät eri tavalla kuin neuvotaan.
No ei ollut britti vaan Ruotsin valtakunnankansleri 1600-luvulta, Axel Oxenstierna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokisipilä kirjoitti persuista kirjan, ja vaikka väittää ettei ole itse persu, kirjoitti kuitenkin hyvin positiivismielisen opuksen.
Siis ymmärrettävää, että epäillään persuksi, ja ymmärrettävää että persut pitää siitä ja sen mielipiteistä.
Mies itse tietänee totuuden, mutta persujen yleisen rikollisuuden sivuuttaminen on aika erikoista tutkijalta.
Persujen rikollisuus on yleisesti vihapuhe-rikoksia, joita voidaan pitää poliittisina. Myös vasemmiston piireissä yleiset huumausainerikokset ovat poliittisia. Mielestäni käytöstä ei pitäisi rankaista. Väkivaltarikokset ovat sellaisia jotka pitäisi nostaa esille. Myös talousrikokset, koska poliitikkona pääsee kiinni isoihin rahoihin.
Noh noh, eipä nyt trollata.
Persujen rikollisuutta on vähän vaikea kätkeä maton alle, kun johtajistakin moni on saanut tuomion.
Tilastojen mukaan edustajissa on paljon rikollisia, joten ei mitään nuhteetonta sakkia.
Kuten antti rinne? Eikun sehän olikin demari. Entäs putkonen? sekin sai tuomionsa demarina ja jatkoi vielä 10 vuotta senkin jälkeen puolueessa. Tuomiojalla ei taida olla tuomioita mutta jostain syystä tuo tuntuu olevan usein paikalla kun tapahtuu outoja asioita. Zavidovo-vuodonhan tuo taisi tunnustaakin. Joku voisi katsella että miten nää tiettyjen oligarkkien suomen kansalaisuudet nyt sitten oikeasti saatiin läpi pikavauhtia. Erkkihän esim. esti yhden noista joutumisen eu:n pakotelistalle jo aikanaan ulkoministerinä.
Ei mikään uusi tieto, viimeksi eduskunnassa näitä oli 200.
Vierailija kirjoitti:
Oliko Markulla yhtä vaikeaa silloin, kun itsensä asiantuntijoiksi ylentäneet analysoi Sanna Marinin tekemisiä joka päivä? Vai onko itsensä asiantuntijaksi ylittäminen, sysipaskat argumentit ja asiattomat kommentit ongelma vain silloin, kun niihin syyllistyy ihmiset, joiden kanssa Markku on eri mieltä ja/tai kohteena ovat ihmiset, joiden kanssa Markku ei ole eri mieltä?
Ei sillä, että Markku olisi tässä joku poikkeus, tarkoitushakuista keskustelun tason valittelua näkee joka puolella puoluekenttä.
Poliittisen "keskustelun" taso on oman kokemukseni mukaan somessa pääosin ala-arvoista ihan laidasta laitaan. Se, että nimenomaan jossain hyvin poliittisesti jakautuneessa asiassa nostaa nimenomaan "toisen puolen" esimerkiksi ongelmasta sen sijaan, että tuomitsisi asian joko yleisellä tasolla tai "molemmilta puolilta" esimerkkejä ottaen on oleellinen osa tätä ala-arvoisen keskustelun ongelmaa.
Eikös se Marinkin siinä kunniatohtorin kiitospuheessaan yllyttänyt kahtiajakoa?
Jos et kuulu meihin, olet meitä vastaan.
Valitettavasti suurimmalla osalla on poliittinen agenda ja katsantokanta. Keskustelu ja asioiden objektiivinen pohtiminen olisi paljon hedelmällisempää jos ei olisi puoluekantaa. Tutkijoillakin on monilla selkeät puoluekannat, mitkä välillä kuultaa tutkimuksista.
Tällä palstalla on paljon heitä jotka tarvitsisivat ammattiapua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo ole ensimmäinen kerta kun sanotaan voi kun tietäisitte kuinka vähällä älyllä/järjellä meitä hallitaan. muistaakseni britti joka sen sanoi enkä muista keitä kaikkia sillä tarkoitti. Tottahan se on poliitikot ovat olevinaan kaikkien alojen asiantuntijoita. Se on niin nähty miten poliitikot suhtautuu oikeiden asiantuntijoiden lausuntoihin. Lähes aina tekevät eri tavalla kuin neuvotaan.
No ei ollut britti vaan Ruotsin valtakunnankansleri 1600-luvulta, Axel Oxenstierna.
Joo mä muistin väärin enkä jaksanut lunttia googlesta. Eipä ole satoihin vuosiin mikään muuttunut politiikassa. Voi vattu kun saataisi järjen aika. Heti eikä vasta joskus jos silloinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti suurimmalla osalla on poliittinen agenda ja katsantokanta. Keskustelu ja asioiden objektiivinen pohtiminen olisi paljon hedelmällisempää jos ei olisi puoluekantaa. Tutkijoillakin on monilla selkeät puoluekannat, mitkä välillä kuultaa tutkimuksista.
Jonkun väitteen mukaan vain alle 10% kansasta on sitä mieltä, että puolue/ideologia on tärkeimpiä vaikuttavia asioita henkilössä. Nää pitää kaikkein eniten mölyä poliittisessa keskustelussa koittaen jakaa puoliväkisin kansan "meihin" ja "muihin" ja käyttäen hyvin jakavaa kielenkäyttöä nimitellen vastapuolta.
Loput 90% pärjäisi varmaan vähemmälläkin kahtiajakamisella mutta nuo äärilaidat koittaa pitää keskustelun ohjat hallussaan tunkemalla puoliväkisin mukaan nimittelemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös tämä Markku itse ole hieman perussuomalaisiin päin kallellaan?
Tulihan se sieltä! 😆
Tottahan se on, miksi sitä ei saisi sanoa? Onko perussuomalaisuus hävettävää?
Minun mielestäni persut on kaikki saastaisia ääliöitä, jokisipilä yksi pahimmista valehtelevista persuääliöistäMalliesimerkki Jokisipilän mainitsemista henkilöistä. Ei mitään tietoa mistään asiasta, kommentoimassa ollaan vain ja ainoastaan pohjattoman vihan ja pinnan alla kytevän alemmuuskompleksin voimin.
En minä persuja vihaa, inho on oikea sana! Kuten paskasaastaa kaikki inhoaa!
Mikä ihme teidän vasemmiston siisteyskasvatuksessa on mennyt pieleen? Aina kun rupeatte ns. rankoiksi, jonkun teistä on pakko alkaa hokemaan, että kakka! Ja muut myhäilevät vieressä, pitävät älykkäänä, syvällisenä ja edgynä varmaan XD
Olisiko persujen lempisana visvaviŧŧu parempi? Voin toki vaihtaa persusaastaääliöt siihen, jos persusaastaääliö niin haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, persut!
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se jotain ihmisestä kertoo, jos hän ei pysty asiapohjaiseen argumentaatioon, vaan heittää alatyylisiä saasta-juttuja. Nehän ovat vain omien aggressiivisten tunteiden vapauttamista yleiseen ilmapiiriin, vähän kuin pie remistä. Ei niistä paikallaolijoille mitään iloa ole, mutta pie rijää helpottaa.
Tätä on niin tuttua, seuraan kotikaupunkini facepalstoja, muut keskustelee asiallisesti ja asiasta, persu haukkuu kanssaan eri mieltä olevat ihmiset nimitellen rumasti. Joka ikisessä keskustelussa. Ja valtuustossa, muut esittää mielipiteensä fiksusti, kuuluisa persu, joka tunkiolle hätisteli ministereitä, haukkuu kadehtimansa paikalliset naispoliitikot täysin asiattomasti.
Olenkin tullut siihen tulokseen, että 99,9% persuista on täydellisiä ääliöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulihan se sieltä! 😆
Minun mielestäni persut on kaikki saastaisia ääliöitä, jokisipilä yksi pahimmista valehtelevista persuääliöistäMalliesimerkki Jokisipilän mainitsemista henkilöistä. Ei mitään tietoa mistään asiasta, kommentoimassa ollaan vain ja ainoastaan pohjattoman vihan ja pinnan alla kytevän alemmuuskompleksin voimin.
Mikä ihme teidän vasemmiston siisteyskasvatuksessa on mennyt pieleen? Aina kun rupeatte ns. rankoiksi, jonkun teistä on pakko alkaa hokemaan, että kakka! Ja muut myhäilevät vieressä, pitävät älykkäänä, syvällisenä ja edgynä varmaan XD
Olisiko persujen lempisana visvaviŧŧu parempi? Voin toki vaihtaa persusaastaääliöt siihen, jos persusaastaääliö niin haluaa.
Mieti asiaa ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, persut!
Tekisi sinulle myös hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, persut!
Tekisi sinulle myös hyvää.
Persuääliökö siellä uliuliulisee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulihan se sieltä! 😆
Mieti asiaa ihan itse.
No mutta persuääliö, nyt saat ihan itse valita.
😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulihan se sieltä! 😆
Mieti asiaa ihan itse.
No mutta persuääliö, nyt saat ihan itse valita.
😅
Todistat vain Jokisipilän puheet oikeiksi noilla persuöyhötyksillä.
Vierailija kirjoitti:
Tasan tarkkaan näin on!
Suorastaan tipitarkkaan.
Sori mutta noin surkea umpipoliittinen väninä mitä Hazard kirjoitti ei ollut millään mittarilla vitsi. Luulisi ammattikirjoittajan sentään tajuavan miten vitsi toimii. (tahattomaksi) huumoriksi menee kuitenkin se, miten tiettyjen itsetärkeilevien vasemmistolaisten möläytyksiä koitetaan kerta toisensa jälkeen jälkeenpäin selitellä vitseiksi.