Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minulla on outo sosiaalinen ongelma johon tarvitsisin palstan psykologien apua

Vierailija
31.05.2023 |

Joskus käy niin, että menetän kunnioituksen jotain kaveria kohtaan. En pysty kuollaksenikaan selvittämään mistä se johtuu. Mitään erityistä ei mielestäni ole tapahtunut eikä meillä ole ollut esim riitaa.

En vain enää oikein jaksa kunnioittaa tätä henkilöä. En esimerkiksi panosta enää kyseiseen ihmissuhteeseen enkä ole kiitollinen tämän henkilön läsnäolosta elämässäni.

Joo olen varmaan jotenkin sairas ja viallinen, mutta olisi kiva tietää että miten tarkalleen ottaen, niin voin ryhtyä korjaamaan asiaa.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taustaa: olen alkoholistin lapsi ja ylivirittynyt ottamaan toisen tunteet huomioon ennen itseäni. Sen jälkeen kun olen tajunnut tämän, ihmissuhteeni ovat alkaneet natista. Ap

No tämähän sen selittää. Näet itse kovasti vaivaa ottaaksesi toiset huomioon, ja huomaat jossain vaiheessa että se toinen ei tee vähääkään. Sitten on vaikeaa kunnioittaa toista, kun on sellainen "helmiä sioille" -fiilis.

Vierailija
22/34 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taustaa: olen alkoholistin lapsi ja ylivirittynyt ottamaan toisen tunteet huomioon ennen itseäni. Sen jälkeen kun olen tajunnut tämän, ihmissuhteeni ovat alkaneet natista. Ap

No tämähän sen selittää. Näet itse kovasti vaivaa ottaaksesi toiset huomioon, ja huomaat jossain vaiheessa että se toinen ei tee vähääkään. Sitten on vaikeaa kunnioittaa toista, kun on sellainen "helmiä sioille" -fiilis.

Hyvin sanottu. Huomaan että olen vähän turhautunutkin, koska nämä ihmissuhteet ovat päättymässä siihen kun minä lopetin laittamasta viestiä. Totuus kirpaisee. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä odota äläkä vaadi toisilta mitään, niin ei tule siipeen. Olet kuitenkin ihan fiksu, joten ei sulla mitään hätää ole. Älä takerru muihin, äläkä anna muiden takertua itseesi. Takertuminen ei ole hyvä asia, se ei koskaan tee ketään onnelliseksi. Kunnioita muita ja itseäsi. Ole rakastava, mutta pidä kuitenkin vapaus olla oma itsesi. Äläkä ryhdy moraalittomaksi.

Vierailija
24/34 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä odota äläkä vaadi toisilta mitään, niin ei tule siipeen. Olet kuitenkin ihan fiksu, joten ei sulla mitään hätää ole. Älä takerru muihin, äläkä anna muiden takertua itseesi. Takertuminen ei ole hyvä asia, se ei koskaan tee ketään onnelliseksi. Kunnioita muita ja itseäsi. Ole rakastava, mutta pidä kuitenkin vapaus olla oma itsesi. Äläkä ryhdy moraalittomaksi.

Viisaita sanoja, kiitos. Ap

Vierailija
25/34 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava huomata etten mä nyt aivan seinähullu oo. Ap

Vierailija
26/34 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiritseekö asia sinua?

Vierailija
27/34 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häiritseekö asia sinua?

Joo. Haluan ymmärtää miksi näin tapahtuu ja sitä kautta välttää tulevissa ihmissuhteissa. Ap

Vierailija
28/34 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks tuo on ongelma. Ei ole pakko olla kaveri. Töissä jos on voi silti käyttäytyä normaalisti.  Mitä sille edes merkitsee kunnioitatko vai et ja mitä se ikinä tarkoittaa.

Vierailija
29/34 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks tuo on ongelma. Ei ole pakko olla kaveri. Töissä jos on voi silti käyttäytyä normaalisti.  Mitä sille edes merkitsee kunnioitatko vai et ja mitä se ikinä tarkoittaa.

Kiinnostava kysymys toi et miks se on ongelma. Ehkä siksi koska en ymmärrä mistä se johtuu. En tykkää siitä etten ymmärrä miksi mä tunnen tai ajattelen jotenkin. Huomaan jo nyt että tää ketju on antanut tosi paljon hyviä tulokulmia ja pointteja. Helpottaa jo nyt. Ap

Vierailija
30/34 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostava kysymys toi et miks se on ongelma. Ehkä siksi koska en ymmärrä mistä se johtuu. En tykkää siitä etten ymmärrä miksi mä tunnen tai ajattelen jotenkin. Huomaan jo nyt että tää ketju on antanut tosi paljon hyviä tulokulmia ja pointteja. Helpottaa jo nyt. Ap

Susta se johtuu.

Vierailija
31/34 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Susta se johtuu.

Niin johtuu. Tarkemmin siitä että annan liikaa, eikä se pohjimmiltaan ole enää nykyään pyyteetöntä (koska mulle kehittyi omanarvontunto). Loukkaannun kun eivät vastaa mulle ja menetän kunnioituksen heitä kohtaan. Ap

Vierailija
32/34 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudut kohtaamaan huonoja puoliasi?

Vierailija
33/34 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joudut kohtaamaan huonoja puoliasi?