Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen! (Vanhempi) Mitä C-KASETTEJA omistit vuosina 1988-1989?

Vierailija
31.05.2023 |

Oliko Kim Wildeä, Bananaramaa jne.?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka hullu noita osti? Kaikki tuollainen kertakäyttöhömppä äänitettiin radiosta ja kuunneltava musiikki ostettiin LP-levyinä. 

Mun isä sanoi, että vain köyhät ostavat C-kasetteja, koska niillä ei ole varaa levysoittimeen.

Niin mutta saitkos muka radiosta kokonaisia biisejä nauhalle ilman että tiskijukka puhui päälle? Niinhän tehtiin ihan tarkoituksella.

En, mutta mulle oli opetettu, ettei sillä ole väliä, koska näin säästi rahaa. Ja se on ihan tottakin. Harvan biisin alku oli niin maaginen. Plus meillä oli Sky-tv jostain vuodesta 1984, sieltä sai biisit VHS:lle alustakin. Nauhoittelin niitä paljon koulun jälkeen.

Vierailija
22/36 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuuntelin mun amazonissa aina Leevi and The Leavingsia. "Beibiboy, säälittävä beibiboy" ja sen sellaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No paljon oli ainakin TDK:ta, Maxellia myös ja Sonya ja BASFia

Vierailija
24/36 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Straight up kirjoitti:

Mulla oli kaikkia älyttömiä kokoelmakasetteja joissa oli 1 hyvä biisi ja loput kuraa. Summeri Mix jne. Ja pahimmillaan se paras biisikin oli joku kauhea coveri jota ei tajunnut kasettia ostaessa.

Paula Abdulista tykkäsin ihan hulluna.

Niitä oli parempia ja huonompia. Smash oli yleensä tasokas kun taas joku Hit News oli aika surkee. Lvy-yhtiön ulkomaan haaraosastojen tarjontaa ja artisteja, joita yhtiö yritti promota. Esim. joku kotkalainen Marco & Missing parts joka ei takuulla ollut "hit".

Vierailija
25/36 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas Nainen kaikki vieläkin tallella

Vierailija
26/36 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle opetettiin, että me rikkaat ostetaan vain äänilevyjä. Niinpä mulla on hirveä lista kasarin äänilevyjä. Eka levy, jonka sain (toivoin) oli Tacon Puttin' on the Ritz :) 

Siinähän jo sanat (joita en silloin ymmärtänyt) kertovat mun tulevasta elämästäni 

"Have you seen the well-to-do, up and down Park Avenue?

On that famous thoroughfare with their noses in the air?

High hats and arrow collars, white spats and lots of dollars

Spending every dime for a wonderful time" :)

Eka levy, jonka kävin itse ostamassa keskustan Musiikki-Fazerilta, joka silloin vielä sijaitsi jossain Erottajalla oli Nik Kershawin LP. 

Sitten seuraavana(?) kesänä isä lupasi mulle kaksi LP levyä. Valitsin Madonnan Like a Virginin ja toista en nyt muista!

Levyjä ostelin aina kun vain sain viikkorahoista kerättyä.

Vierailija
27/36 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan aerobic kasetti

Vierailija
28/36 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa mikä Radiorama?

Vierailija
29/36 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dingo, Yö, Hanoi Rocks, Mötley Crue, Limahl, Michael Jackson, Nick Kershaw, Bon Jovi... Yläasteella olin tuolloin.

Oi tuo Nik Kershawin The Riddle on edelleen mun ihan lemppari biisi.

Vierailija
30/36 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka hullu noita osti? Kaikki tuollainen kertakäyttöhömppä äänitettiin radiosta ja kuunneltava musiikki ostettiin LP-levyinä. 

Mun isä sanoi, että vain köyhät ostavat C-kasetteja, koska niillä ei ole varaa levysoittimeen.

Niin mutta saitkos muka radiosta kokonaisia biisejä nauhalle ilman että tiskijukka puhui päälle? Niinhän tehtiin ihan tarkoituksella.

En, mutta mulle oli opetettu, ettei sillä ole väliä, koska näin säästi rahaa. Ja se on ihan tottakin. Harvan biisin alku oli niin maaginen. Plus meillä oli Sky-tv jostain vuodesta 1984, sieltä sai biisit VHS:lle alustakin. Nauhoittelin niitä paljon koulun jälkeen.

Oli pelit ja vehkeet sateliittilautasta myöten mutta "köyhille" kettuileva isäukko käski äänittää radiosta että säästetään rahaa? Paljonkohan teilläkin kulutusjuhlijoilla oli velkaa?

Vierailija
31/36 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli pelit ja vehkeet sateliittilautasta myöten mutta "köyhille" kettuileva isäukko käski äänittää radiosta että säästetään rahaa? Paljonkohan teilläkin kulutusjuhlijoilla oli velkaa?

Ei ollut, kun ihan kaapelitaloudessa asuttiin. Katsos parempi väki asui, ja silleen. 

Ja siis onko koskaan tullut mieleen, minkä takia meillä sit olikin varaa VHS:n yms vaikkei nyt satelliittia itse hankitukaan??????????

Oisko se, ettei rahaa pistelty tyhmyyksiin, kuten musiikkien ensi- ja viime tahteihin?????? Sun perheen tässä sun logiikallasi pitäisi velkainen olla. 

Mut ei, me ei oltu kyllä velkaisia, siitä piti erittäin varakas isäni mutsi huolen :)

Vierailija
32/36 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauska logiikka: "me jotka ostimme kappaleet C-kasetteina sen sijaan, että olisimme äänittäneet biisit radiosta, emme olleet vaarassa joutua ylivelkaantuneiksi, toisin kuin te, jotka pistitte rahan sellaiseen, mitä ei ilmaiseksi saa" :D

Vierailija
33/36 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillon oli joitain ihme LP-levy firmoja joista tuli kerran kuukaudessa pari levyä, muistaako joku miten se systeemi toimi,

mut jokatapauksessa sä pystyit tilaamaan ekat pari levyä ilmaiseksi, ja sitten jos ei halunnut liittyä tähän kerhoon, niin ne piti kyl palauttaa,

mut ne tilattiinkin vaan siks että sai kopioida ne itelle C-kasetille.

Mäkin tilasin ne kaks levyä, mut en kyl yhtään muista mitä ne oli, no sitten oli niistä levyistä kasetit itellä.

Vierailija
34/36 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillon oli joitain ihme LP-levy firmoja joista tuli kerran kuukaudessa pari levyä, muistaako joku miten se systeemi toimi,

mut jokatapauksessa sä pystyit tilaamaan ekat pari levyä ilmaiseksi, ja sitten jos ei halunnut liittyä tähän kerhoon, niin ne piti kyl palauttaa,

mut ne tilattiinkin vaan siks että sai kopioida ne itelle C-kasetille.

Mäkin tilasin ne kaks levyä, mut en kyl yhtään muista mitä ne oli, no sitten oli niistä levyistä kasetit itellä.

Mä muistan tän. Oli joku Mr. Music tms. Musa tuotettiin italiasta ja siksi siellä oli joskus joitain suht ihmeellisiä artisteja kuten Nick Kamen joka oli iso stara itskuissa ja muualla yhden hitin ihme.

Vierailija
35/36 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yö, Eurythmics, Depeche Mode, Nik Kershaw, Leevit, Tiskaa ja tunnelmoi, Wasp, Scorpions, Helloween, Marillion, Päät, The Damned, kyllähän niitä oli paljon enemmänkin.

Vierailija
36/36 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

TDK:ta ja Maxellia