Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ravintola YRITTI veloittaa ruo'asta jota EN syönyt (suomalainen ruokakulttuuri vielä kovin vierasta osalle yrittäjistä, suomalainen yrittäjä tuskin PAKOTTAISI asiakasta syömään keitoksiaan- etenkin jos asiakas allerginen!)

Vierailija
31.05.2023 |

Ravintolassa, valtakunnallinen ketju siis, ei hämäräperäinen kebap- kioski, hyvät salaatit ja ihania merenherkkuja; lohta, ravunpyrstöjä tarjolla.
Ongelmana riisi jota laihduttajana ja moniallergisena pyrin välttämään. Kaikki lihat, kalat, ravut tarjotaan riisinpalleron kanssa jota siis kaikki eivät kykene nauttimaan.

Oma tapani on laittaa iso salaatti ja kerätä siihen proteiinin lähteinä merenherkkuja. Nyt siis yritettiin vaatia lisähintaan ruo' asta jota siis en ole edes syönyt eli tuosta tyrkytetystä riisistä.
Ruoka siis jo kerran maksettu ja saa syödä niin paljon kuin haluaa- erikoiselta tuntuu että ei sitten saisi olla myös syömättä!

Jos vaikka viljalle allerginen menee mäkkäriin niin häntä tuskin pakotetaan syömään hengenvaarallista sämpylää uhkasakon uhalla!
Onko sitten takana myytti Afrikan nälkäänäkevistä joiden ravitsemukseen suomalaisten ruokatavat mystillisrsti vaikuttavat vai eikö allergioita tunneta?

Pahalta tuntuu ja eriarvoistavalta ruuan tuputus ja lisämaksujen vaatiminen niiltä joilla vaikkapa allergia tai vamma joka estää tiettyjen ruokien syömisen ja onko laitontakin estää vammaista tai allergista saapumasta ravintolaan (kyllä, minua uhattiin porttikiellolla😅!)
Onko muut kokeneet vastaavaa ulossulkemista

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi en ole enää ravintola-alalla. Muistan asiakkaan, joka oli allerginen lohelle, mutta nieriä kävi. Hän ei voinut myöskään syödä nautaa, paitsi jos se oli vasikkaa. Laktoosiallergikko, mutta panna cotta kävi jälkiruoaksi.

Voi jumalauta mä vihaan "ruoka-allergikkoja". Niiden pitäisi itse metsästää ja keräillä ruokansa sota-aikana. Loppuis tuo niuhottaminen.

Kiitos. Minulla on keliakia. Ystäväni on pahasti pähkinäallerginen- jos hän syö pähkinää, niin hän saa anafylaktisen reaktion, ja voi kuolla. Käymme ko + kolmannen ystävän kanssa kerran kuussa lounastreffeillä. Syömme kolmen ruokalajin lounaan. Lisäksi juomme viiniä. Olemme siistejä ja kohteliaita, ja käymme ravintoloissa aikaan, jolloin niissä vähän asiakkaita= teemme tarkoituksella niin kannatuksen vuoksi. Kannatuksen vuoksi valitsemme joka kerta myös aina eri ravintolan. Suosimme yksityisyrittäjiä.

Minusta on ok, jos ravintola ei voi palvella meitä " erikoisruokavaliolaisia, mutta ilmoittakaa ihmeessä siitä ravintolanne kotisivuilla, niin emme valitse ko ravintolaa, ja tule suututtamaan teitä.

Eikö ole kaikille oikeasti allergisille eduksi jos tällaiset muka-allergiset saataisiin ymmärtämään miten paljon hallaa he tekevät tosiallergikoille?

Ei! Mä HALUAN loukkaantua enkä edes yrittänyt ymmärtää lukemaani enkä tajua lainausmerkkejä.

-Eri myös

Ehkä herneen veti nenään taas yksi "keliaakikko", jonka keliakia ei koske tarpeeksi herkullisen näköistä suklaakakkua. Ei kai kukaan oikeasti erityisruokavaliollinen voi olla ymmärtämättä noin selkeitä esimerkkejä. -myös eri

Vierailija
42/55 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse menin buffet ravintolaan viiden kaverin kanssa joilla ei ollut nälkä eivätkä ostaneet buffettia.. Ladoin oman lautaseni täyteen ääriä myöten, mutta tulikin paha olo. Muut viisi saivatkin jotenkin ruokahalunsa takaisin ja söivät lautaseni tyhjäksi. Ravintoloitsija jostain syystä tuli karjumaan vaikka maksoin annokseni :(  

Minulla sama, paitsi ehdin vetää pari lautasellista napaani ennen huonoa oloa, parannuin jälkkäriä syömään ja huono olo tuli uusiksi kun olin hakenut kolmannen satsin jälkkäreitä :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle on käynyt vähän niin kuin ap:lle. tykkään käydä sushipaikoissa, mutta en suostu syömään riisiä enkä raakaa kalaa. minusta tuntuu, että minua syrjitään sushipaikoissa.

Vierailija
44/55 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko siis allerginen riisille (todella harvinaista) vai etkö laihdutusmielessä halua syödä sitä? Jäi epäselväksi aloituksestasi. Otitko buffasta todella paljon kaikkein kalleimpia ruokia (merenelävät ovat yleensä hintavia)? Ei ihme, jos sellaisesta hermostuttiin.

En tiedä tästä tapauksesta, mutta mulla tulee vatsa tosi kipeäksi valkoisesta riisistä. Jos paljon syön, niin se aiheuttaa ripulin. Jos vähemmän, niin vain kipua. Ei se kai allergiaa ole, mutta jotain epäsopivuutta. Harmi kyllä, tykkäisin nimittäin sushista ja itämaisesta ruoasta riiseineen. Mutta en sentään lähde närppimään sushibuffetissa pelkkiä kaloja susheista.

Vierailija
45/55 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse menin buffet ravintolaan viiden kaverin kanssa joilla ei ollut nälkä eivätkä ostaneet buffettia.. Ladoin oman lautaseni täyteen ääriä myöten, mutta tulikin paha olo. Muut viisi saivatkin jotenkin ruokahalunsa takaisin ja söivät lautaseni tyhjäksi. Ravintoloitsija jostain syystä tuli karjumaan vaikka maksoin annokseni :(  

Ja ne viisi jotka saivat ruokahalunsa yllättäen taikaisin maksoivat kaikki myös siitä syömisestään?

Vierailija
46/55 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kyllä ikinä kuullut kenenkään olevan allerginen riisille. Sitä voi syödä keliaakikot ja vilja-allergiset, vilja-allerginen voi syödä myös kauraa, hirssiä ja tattaria ja on vehnä-allergia esimerkiksi voi syödä ruista ja ohraa.

Vierailija
47/55 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin kala-allergista syrjitään kaikissa kalaravintoloissa ja sushipaikoissa! Mä saan oireita jo kalan hajusta. Kaikki kalalajit pitää niistä ravintoloista poistaa ruokalistalta. Myös torilta!

Vierailija
48/55 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aasialaiset syö paljon riisiä ja on hoikkia. Ehkä kyse on enemmän kokonaisuudesta ellei ole sellainen jolle sopii parhaiten joku ketogeeninen ruokavalio. Useimpien kohdalla dieettaamisen tarve tulee lähinnä siitä että syödään liikaa. Se että pitää kaikki kalleimmat ainekset närppiä itselleen buffassa on vain jonkun kermaper**** logiikkaa jossa muulla ei ole mitään väliä paitsi omalla dieetillä.

Vierailija
49/55 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on trollilla yritystä. Omaperäinen kertomus saatu aikaiseksi.

Vierailija
50/55 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jekku kirjoitti:

Kävit siis sushi buffetissa ja rääpit niistä ravut, kalat jne pois ja söit riisit ja levät jätit lautaselle. Tuollaisesta sikailusta pitäisi joutua maksamaan 500€ 

Kuka edes syö moista roskaa? Pitäisi maksaa kaikkien jotka tätä syö. Ravintoarvo lähes nolla. Syökää oikeaa ruokaa.

Vierailija
51/55 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jekku kirjoitti:

Kävit siis sushi buffetissa ja rääpit niistä ravut, kalat jne pois ja söit riisit ja levät jätit lautaselle. Tuollaisesta sikailusta pitäisi joutua maksamaan 500€ 

Kuka edes syö moista roskaa? Pitäisi maksaa kaikkien jotka tätä syö. Ravintoarvo lähes nolla. Syökää oikeaa ruokaa.

Kalaa ja riisiä. Miten tuo ei ole oikeaa ruokaa? Ainoa epätavallisempi raaka-aine on levä. Kaikkia muita raaka-aineita löydät yleisesti muistakin ravintoloista tai ihmisten kotikeittiöistä.

Vierailija
52/55 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

APn on pakko olla trolli.

Ei kukaan normaali mene sushibuffettiin jos on allerginen riisille.

Järjissään oleva riisille allerginen käyttäytyy asiallisesti ja tilaa sashimin tai menee toiseen ravintolaan.

Vierailija
53/55 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kyllä ikinä kuullut kenenkään olevan allerginen riisille. Sitä voi syödä keliaakikot ja vilja-allergiset, vilja-allerginen voi syödä myös kauraa, hirssiä ja tattaria ja on vehnä-allergia esimerkiksi voi syödä ruista ja ohraa.

Ihan mille tahansa voi olla allerginen, jopa vedelle.

Vierailija
54/55 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

APn on pakko olla trolli.

Ei kukaan normaali mene sushibuffettiin jos on allerginen riisille.

Järjissään oleva riisille allerginen käyttäytyy asiallisesti ja tilaa sashimin tai menee toiseen ravintolaan.

No shit sherlokki...

55/55 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi en ole enää ravintola-alalla. Muistan asiakkaan, joka oli allerginen lohelle, mutta nieriä kävi. Hän ei voinut myöskään syödä nautaa, paitsi jos se oli vasikkaa. Laktoosiallergikko, mutta panna cotta kävi jälkiruoaksi.

Voi jumalauta mä vihaan "ruoka-allergikkoja". Niiden pitäisi itse metsästää ja keräillä ruokansa sota-aikana. Loppuis tuo niuhottaminen.

Ehkä tosiaan onneksi et enää ole. Jos sun ymmärrys allergioita ja niiden monimuotoisuutta kohtaan on tuota tasoa.

T. Oikeasti allerginen eikä niuho syyttä.

Nyt kaikki ruoka-allergikot kilvan närkästymään! Ette sitten tajunneet kirjoitusta ensinkään, ettekä sitä, että "ruoka-allergikot" oli lainausmerkeissä. - Eri

No tämä. Tosiaan, "ruoka-allergikot" lainausmerkeissä. Voin selittää kaikille pahastujille, se tarkoittaa sitä, että kommentin kirjoittanut EI tarkoittanut niitä, jotka ovat oikeasti allergisia, vaan niitä, jotka ovat "allergisia", eli ovat kehittäneet itselleen muka- allergian, joka on aivan järjettömän rasittavaa. Kokkina olen itsekin jonkinverran tähän törmännyt. Erikoisruokavalioisille tehdään hirveällä vaivalla sopivia ruokia ja sit ne vetääkin sitä tavallista ruokaa koska se on parempaa/ maidoton ruokavalio mutta raejuustoa menee kasapäin/ seikeitto ei käy mutta lohikeitto kyllä. Joo, aivan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan