Ravintola YRITTI veloittaa ruo'asta jota EN syönyt (suomalainen ruokakulttuuri vielä kovin vierasta osalle yrittäjistä, suomalainen yrittäjä tuskin PAKOTTAISI asiakasta syömään keitoksiaan- etenkin jos asiakas allerginen!)
Ravintolassa, valtakunnallinen ketju siis, ei hämäräperäinen kebap- kioski, hyvät salaatit ja ihania merenherkkuja; lohta, ravunpyrstöjä tarjolla.
Ongelmana riisi jota laihduttajana ja moniallergisena pyrin välttämään. Kaikki lihat, kalat, ravut tarjotaan riisinpalleron kanssa jota siis kaikki eivät kykene nauttimaan.
Oma tapani on laittaa iso salaatti ja kerätä siihen proteiinin lähteinä merenherkkuja. Nyt siis yritettiin vaatia lisähintaan ruo' asta jota siis en ole edes syönyt eli tuosta tyrkytetystä riisistä.
Ruoka siis jo kerran maksettu ja saa syödä niin paljon kuin haluaa- erikoiselta tuntuu että ei sitten saisi olla myös syömättä!
Jos vaikka viljalle allerginen menee mäkkäriin niin häntä tuskin pakotetaan syömään hengenvaarallista sämpylää uhkasakon uhalla!
Onko sitten takana myytti Afrikan nälkäänäkevistä joiden ravitsemukseen suomalaisten ruokatavat mystillisrsti vaikuttavat vai eikö allergioita tunneta?
Pahalta tuntuu ja eriarvoistavalta ruuan tuputus ja lisämaksujen vaatiminen niiltä joilla vaikkapa allergia tai vamma joka estää tiettyjen ruokien syömisen ja onko laitontakin estää vammaista tai allergista saapumasta ravintolaan (kyllä, minua uhattiin porttikiellolla😅!)
Onko muut kokeneet vastaavaa ulossulkemista
Kommentit (55)
olisit kerännyt proteiininlähteiksi muutakin kuin merenherkkuja, olisit sanonut ravintoloitsijalle, että olet allerginen, etkä saa syödä tätä tai tuota
minä en ole koskaan joutunut makselemaan mitään lisämaksuja allergioideni takia. Ehkä osaan kommunikoida asian sillä tavalla, että tajuavat etten yritä vain ahneuksissani tai pihydessäni haalia lautaselleni kaikista kalleinta
Kävit siis sushi buffetissa ja rääpit niistä ravut, kalat jne pois ja söit riisit ja levät jätit lautaselle. Tuollaisesta sikailusta pitäisi joutua maksamaan 500€
Hyvin harvalla ihmisellä on nykyään varaa käydä ravintolassa, niinpä ne yrittää kiskoo extraa niiltä joilla on rahaa. Perseestä. Mulla ei ole varaa ravintoloihin mutta olen pahoillani sun puolestasi.
Eli olet toisinsanoen syönyt susheista vain merenelävät ja jättänyt riisin syömättä. Kannattaisko seuraavan kerran joko valita toinen ruokapaikka tai kysyä etukäteen sun ruokavalioon sopivaa ruokaa?
Eikö buffeteissa ole hintana kokonaisuus?
Ei se halvemmaksi tule, jos ei jotain ruokalajia syö...
Nyt en ihan ymmärtänyt. Kävitkö siis buffetissa, ja sinulta yritettiin laskuttaa lisähintaa sen perusteella mitä lautasellasi ei ollut?
Meidän paikallisessa sushipaikassa olisit saanut pataan.
Onneksi en ole enää ravintola-alalla. Muistan asiakkaan, joka oli allerginen lohelle, mutta nieriä kävi. Hän ei voinut myöskään syödä nautaa, paitsi jos se oli vasikkaa. Laktoosiallergikko, mutta panna cotta kävi jälkiruoaksi.
Voi jumalauta mä vihaan "ruoka-allergikkoja". Niiden pitäisi itse metsästää ja keräillä ruokansa sota-aikana. Loppuis tuo niuhottaminen.
Vierailija kirjoitti:
Missä tämä siis tapahtui?
Porvoossa, tietenkin.
Oletko siis allerginen riisille (todella harvinaista) vai etkö laihdutusmielessä halua syödä sitä? Jäi epäselväksi aloituksestasi. Otitko buffasta todella paljon kaikkein kalleimpia ruokia (merenelävät ovat yleensä hintavia)? Ei ihme, jos sellaisesta hermostuttiin.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi en ole enää ravintola-alalla. Muistan asiakkaan, joka oli allerginen lohelle, mutta nieriä kävi. Hän ei voinut myöskään syödä nautaa, paitsi jos se oli vasikkaa. Laktoosiallergikko, mutta panna cotta kävi jälkiruoaksi.
Voi jumalauta mä vihaan "ruoka-allergikkoja". Niiden pitäisi itse metsästää ja keräillä ruokansa sota-aikana. Loppuis tuo niuhottaminen.
Älä yleistä...
Vierailija kirjoitti:
Oletko siis allerginen riisille (todella harvinaista) vai etkö laihdutusmielessä halua syödä sitä? Jäi epäselväksi aloituksestasi. Otitko buffasta todella paljon kaikkein kalleimpia ruokia (merenelävät ovat yleensä hintavia)? Ei ihme, jos sellaisesta hermostuttiin.
Ei tietenkään ole allerginen riisille. Muutoin ei voisi syödä mitään, mikä on ollut kosketuksissa riisin kanssa.
En ymmärtänyt aloituksesta mitään.
Tais tulla ns. itsekriminointi sieltä, mä laitan aloituksen Poliisin nettivinkkiin. Jospa olis joku tehnyt rikosilmon maksamattomasta rasistiasiakkaasta
Juujuu.
Mäkin oon käynyt porvoon sakura sushissa.
On ne törkeetä porukkaa.
Vai keräsitkö jo tarjoilupöydässä sushipaloista ne sulle kelpaavat ja jätit riisit? Hölmöä mennä sushipaikkaan jos ei aio syödä kokopaloina..
Olet uniikki lumihiutale.