Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini ei hyväksy minua sellaisen akuin olen

Vierailija
31.05.2023 |

Kerroin äidilleni vihdoin adhd epäilyistöni jota olen lähemmäs 5-vuotta miettinyt. Se selittöisi kaiken enkä olisikaan vain aikaansaamaton, laiska ja tyhmä. Koulusta ehdotettiin testeihin menoa ja minulle tehtiin aikaisemmin hojks suunnitelma joka on sitä varten että minua opettavat opettajat tietävät haasteeni ja pääsen tekemään kokeet omaanrauhaan ja pääsen pajoihin tekemään tehtäviä yms. Kun kerroin äidilleni haluavani testeihin hän kielsi ongelmani, haukkui minut ja kiristi ja uhkasi että jos menen testeihin tapahtuu sitä ja tätä. Hän kertoi että voin sitten kun olen 18-v mennä niihin jos muka minulla niin paljon ongelmia on. En ymmärrä miksi sitä pitää lykätä ja kun oikeasti niitä ongelmia on. Miksi äitini reagoi näin? Sisaruksellani on diagnosoitu adhd niin uskoin että reaktio olisi about tämä mutta en näin rajua reaktiota odottanut.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä äitee sinua rakastaa.  älä edes asiaa epäile.    Sinusta vaan ny tuntuu, ettei äitee rakasta.    Tottakai rakastaa....

Niinpä niin. Äitini rakastaa minua silloin kun teen juuri niinkuin hän haluaa asioiden menevän.

Voi kuule. Et ole ainut. Et sinä voi muuttaa itseäsi sellaiseksi, että kelpaat äidillesi. Sinun pitää ensisijaiesti opetella kelpaamaan itsellesi.

Minun muistisairas äitini ei enää tuntenut minua, mutta kun kuuli, että olin tehnyt asian, jota hän ei halua minun tekevän, hän yhtäkkiä muistikin minut, ja pyysi, että soittaisin hänelle. Soitin. Sen hetken, kun hän moitti minua siitä "kielletystä" asiasta, hän oli niin kuin ei mitään muistisairautta olisikaan. Ja kun oli sen tehnyt, ei enää muistanut, kenen kanssa jutteli. En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa.

Vierailija
42/62 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla mitään adhd:ta ole. Yrität vain laittaa saamattomuutesi sen piikkiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulusta kyllä vaaditaan ne tekstit jos niihin tarve on, oli vanhemmat mitä mieltä tahansa, saa vaan lasun jos niistä kieltäytyy.

En halua mitään lasuja. Niistä ei ole kuin ongelmia.

Haista paska! Ensin uhriudut ettet saa apua, mutta nyt ne apua tarjoavat tahot on pelkkiä ongelmia. Grow up! Maailma ei pyöri sinun navan ympärillä.

Väitätkö että laitos on muka hyvä paikka asua. Tai tuntuisiko susta kivalle jutella jollekki sossu tantalle?

Sossu tantat? Mieti vähän miten puhut muista ihmisistä. Kaverit on vähän kertoillut sinulle juttuja sossuista?

Vierailija
44/62 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulusta kyllä vaaditaan ne tekstit jos niihin tarve on, oli vanhemmat mitä mieltä tahansa, saa vaan lasun jos niistä kieltäytyy.

Haista paska! Ensin uhriudut ettet saa apua, mutta nyt ne apua tarjoavat tahot on pelkkiä ongelmia. Grow up! Maailma ei pyöri sinun navan ympärillä.

Väitätkö että laitos on muka hyvä paikka asua. Tai tuntuisiko susta kivalle jutella jollekki sossu tantalle?

Sossu tantat? Mieti vähän miten puhut muista ihmisistä. Kaverit on vähän kertoillut sinulle juttuja sossuista?

Pari kaveria asunut laitoksessa niin kyllä mulla heidön tarinoiden mukaan on ihan realistinen käsitys.

Vierailija
45/62 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pari kaveria asunut laitoksessa niin kyllä mulla heidön tarinoiden mukaan on ihan realistinen käsitys.

Oletko oikeasti noin lapsellinen?

Vierailija
46/62 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä välitä näistä idareista, ne ovat ikävystyneitä pikkupoikia ylilaudalta. Käy koulun terveydenhoitajalla tai vaikka terveyskeskuksessa, et todellakaan tarvitse siihen äitisi lupaa. Uskon että pääset testeihin kyllä mutta voit joutua jonottamaan kauan. Olisiko sisaruksesi joutunut kokemaan jotain epämiellyttävää diagnoosin takia ja äitisi on katunut diagnoosin hankkimista?

Vierailija
47/62 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on nyt koko totuus asiasta kun pari kaveria on kertonut? 🤣

Vierailija
48/62 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten mä noin arvasinkin oikein?🤣

Vierailija
49/62 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakas ap,

Älä piittaa nyt äitisi mielipiteestä vaan käänny opettajan tai terveydenhoitajan tai opon puoleen tuossa asiassa. Äidilläsi ei jostain syystä kyvyt riitä sinusta huolehtimiseen ja se on ikävä juttu.

Sun on päästävä testeihin ja oppilashuolto auttaa sinua siinä. 

Älä välitä ilkeiden, tyhmien palstamiesten kommenteista. Ne ovat todennäköisesti itsekin laiminlyötyjä lapsia. Miehistä tulee tuollaisia, jos ne ovat heikkoja. Sinä olet tyttö, joten sun on oltava sisukas pärjätäksesi miesten tekemässä maailmassa.

Vierailija
50/62 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä välitä näistä idareista, ne ovat ikävystyneitä pikkupoikia ylilaudalta. Käy koulun terveydenhoitajalla tai vaikka terveyskeskuksessa, et todellakaan tarvitse siihen äitisi lupaa. Uskon että pääset testeihin kyllä mutta voit joutua jonottamaan kauan. Olisiko sisaruksesi joutunut kokemaan jotain epämiellyttävää diagnoosin takia ja äitisi on katunut diagnoosin hankkimista?

Veli mennyt testeihin päiväkodin kuatta saanut löhetteen tutkimuksiin. Olisko joskus 2000-01 saanut diagnoosin.

Vierailija
51/62 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi on vakavasti persoonallisuushäiriöinen, sitä ei pseudotiede paranna.

Äkkiä pois hänen lähettyviltään.

Hankkisitko takuueläkkeen ja pari hyvää ystävää, niin pääset inhimillisen elämän alkuun?

On terve reaktio sairaaseen ympäristöön rasittua, pelasta heti itsesi tuosta kuviosta, älä luovuta.

Vierailija
52/62 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakas ap,

Älä piittaa nyt äitisi mielipiteestä vaan käänny opettajan tai terveydenhoitajan tai opon puoleen tuossa asiassa. Äidilläsi ei jostain syystä kyvyt riitä sinusta huolehtimiseen ja se on ikävä juttu.

Sun on päästävä testeihin ja oppilashuolto auttaa sinua siinä. 

Älä välitä ilkeiden, tyhmien palstamiesten kommenteista. Ne ovat todennäköisesti itsekin laiminlyötyjä lapsia. Miehistä tulee tuollaisia, jos ne ovat heikkoja. Sinä olet tyttö, joten sun on oltava sisukas pärjätäksesi miesten tekemässä maailmassa.

Lässyn lässyn

Vierailija
53/62 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene sinne tutkimuksiin. Sielläpähän se sitten selviää, onko sinulla oikeasti ADHD vai johtuuko ongelmasi jostain muusta.

Sinun ei tarvitse kertoa äidillesi, että menet tutkimuksiin. Voit myös pyytää tutkivalta taholta, että sinulta kysytään lupa kaikkeen, mitä äidillesi kerrotaan. Jos heille herää epäilys, että sinä voit joutua kotonasi ongelmiin, jos äitisi saa tietää tutkimuksista, he eivät äidillesi kerro.

Jossain aikaisemmassa keskustelussa väitit, että alaikäiselle tehdystä diagnoosista pitää kertoa huoltajalle. En tiedä, pitääkö tämä paikkansa, mutta jos pitää, voit ehdottaa tutkimusta tekeville henkilöille, että diagnoosin antamista pitkitettäisi siihen asti, kunnes täytät 18v. Silloin sitä diagnoosia ei kerrottaisi äidillesi. Tällaisissa jutuissa ne tutkimuksetkin kestävät jo vähintäänkin kuukausia, mahdollisesti jopa vuosi tai ylikin, joten lopullista diagnoosia ei ehkä tarvitse edes kauan pitkittää.

Vierailija
54/62 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankkisitko takuueläkkeen ja pari hyvää ystävää, niin pääset inhimillisen elämän alkuun?

On terve reaktio sairaaseen ympäristöön rasittua, pelasta heti itsesi tuosta kuviosta, älä luovuta.

Oon oikeesti nyt kun vähän ehkä viisastunut ihmisenä niin et voisko äidilläni oikeasti olla joku narsismi/persoonallisuuhäiriö. En osaa otse sitä sano mut välillä tekis mieli sanoa hönelle et mee jonnekki testeihi et saisit aoua, mut ainii sinussahan ei koskaan ole mitään vikaa niin ei sitten.

Vierailija
55/62 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene tutkimuksiin, äitisi ei voi niitä kieltää. Kerro koulussa, että äitisi ei haluaisi päästää sinua, mutta itse haluat. Ei sinun ole pakko kertoa äidillesi niistä.

Täysi-ikäisenä=aikuisena on vaikeampi päästä tutkimuksiin tai jos haluaa, niin huonossa tapauksessa joutuu maksamaan pari tonnia yksityiselle taholle, että pääsee psykiatrille ja neuropsykologisiin testeihin.

Äitisi asenne on kaikkea muuta kuin ok

Vierailija
56/62 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haet selityksiä ongelmillesi ja tuntuisi lohduttavalta laittaa ne jonkun sairauden piikkiin?

Tämä on nykyään yleistä. Nythän masennus ja ahdistuskin ovat muka jotain sairauksia. Olen huomannut, että diagnooseja jopa pyydetään ja tarkoituksella pyritään saamaan, jotta voi sitten ikään kuin siirtää ongelmansa jonkun sairauden piikkiin. Myös sosiaalisessa mediassa hypetetään omilla diagnooseilla.

Vierailija
57/62 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haet selityksiä ongelmillesi ja tuntuisi lohduttavalta laittaa ne jonkun sairauden piikkiin?

Tämä on nykyään yleistä. Nythän masennus ja ahdistuskin ovat muka jotain sairauksia. Olen huomannut, että diagnooseja jopa pyydetään ja tarkoituksella pyritään saamaan, jotta voi sitten ikään kuin siirtää ongelmansa jonkun sairauden piikkiin. Myös sosiaalisessa mediassa hypetetään omilla diagnooseilla.

Olet varmaan nyt kösittänyt monta asiaa väärin. En usko että kukaan esimerkiksi haluaa tätä ADHD itselleen. Tekisin mitä vain ettei minulla mahdollisesti olisi semmoista tai niitä oireita.

Vierailija
58/62 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon oikeesti nyt kun vähän ehkä viisastunut ihmisenä niin et voisko äidilläni oikeasti olla joku narsismi/persoonallisuuhäiriö. En osaa otse sitä sano mut välillä tekis mieli sanoa hönelle et mee jonnekki testeihi et saisit aoua, mut ainii sinussahan ei koskaan ole mitään vikaa niin ei sitten.

Älä jää kuluttamaan aikaasi miettimällä ja ymmärtämällä mahdollisia narsismeja/machiavellismejä/epäsosiaalisia persoonallisuuksia/sosiopatiota/psykopatiota, vaan PELASTA ITSESI TURVAAN HETI OMAAN ASUNTOON, jos ei muuten, mene päivystykseen ja kerro, ettet jaksa, ole siellä vaikka 10 tuntia, mutta sitäkautta pääset takuueläkkeelle omaan kotiin turvaan, senjälkeen turvassa voit pohdiskella, mistä mikäkin johtui.

Sinussa ei ole vikaa, turvaan ja äkkiä, älä luovuta.

Vierailija
59/62 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelman ydin ei ole se, että ihmiset pyytävät näitä diagnooseja. Ongelman ydin on siinä, että niitä diagnooseja annetaan tutkimatta. Ihminen lukee netistä, mitä tietyn sairauden oireisiin kuuluu. Menee lääkärin vastaanotolle. Kertoo lääkärille, että hänellä on nämä oireet. Lääkäri kirjoittaa diagnoosin, ja lääkereseptin. Ihmisellä on kyllä jotain vikaa päässä, jos hän pyytää lääkäriltä mielenterveysongelman diagnoosia. Mutta onko diagnoosi oikea, onkin sitten eri asia.

Tiedän tämän, koska olen itse pyytänyt ja saanut mt-diagnoosin ilman tutkimuksia., Sittemmin diagnoosi osoittautui vääräksi. Todellakin olin päästäni sekaisin silloin, kun sen diagnoosin hain. Onneksi sain lääkkeiden lisäksi myös ammattitaitoista keskusteluapua, joka auttoi sen hetkisiin ongelmiini, toisin kuin ne lääkkeet. Lääkkeet (kaikki, mitä kokeilin) vain pahensivat oloani.

Vierailija
60/62 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene tutkimuksiin, äitisi ei voi niitä kieltää. Kerro koulussa, että äitisi ei haluaisi päästää sinua, mutta itse haluat. Ei sinun ole pakko kertoa äidillesi niistä.

Täysi-ikäisenä=aikuisena on vaikeampi päästä tutkimuksiin tai jos haluaa, niin huonossa tapauksessa joutuu maksamaan pari tonnia yksityiselle taholle, että pääsee psykiatrille ja neuropsykologisiin testeihin.

Äitisi asenne on kaikkea muuta kuin ok

Alapeukuttajille tiedoksi, että vaikka lääkäri tekisi lähetteen kunnallisen puolen psykiatrille adhd epäilyn takia, niin se lähete voi tulla bumerangina takaisin saatteena, että ei ole syytä epäillä adhd:ta. Siis ihan uskomatonta, että lähete voidaan hylätä ilman, että edes tavataan asiakasta/potilasta. Näin kävi omalle tyttärelleni kun hän oli juuri tullut täysi-ikäiseksi. Joten ei ollut muuta mahdollisuutta kuin hakeutua yksityisen kautta ja maksaa itsensä kipeäksi. Psykiatrin käyntien ja isojen neutopsykologisten tutkimusten jälkeen hän sai add diagnoosin ja lääkityksen. Nyt elämä on lähtenyt parempaan päin hänen kohdallaan. Meidän vanhempien olisi pitänyt olla vaan tiukempia, kun tarkkaavuuden häiriötä olimme itse epäilleet jo useita vuosia, mutta julkinen puoli keskittyi vain masennuksen terapointiin. Masennus jännästi vaan loppui, kun add lääkitys alkoi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi