Äitini ei hyväksy minua sellaisen akuin olen
Kerroin äidilleni vihdoin adhd epäilyistöni jota olen lähemmäs 5-vuotta miettinyt. Se selittöisi kaiken enkä olisikaan vain aikaansaamaton, laiska ja tyhmä. Koulusta ehdotettiin testeihin menoa ja minulle tehtiin aikaisemmin hojks suunnitelma joka on sitä varten että minua opettavat opettajat tietävät haasteeni ja pääsen tekemään kokeet omaanrauhaan ja pääsen pajoihin tekemään tehtäviä yms. Kun kerroin äidilleni haluavani testeihin hän kielsi ongelmani, haukkui minut ja kiristi ja uhkasi että jos menen testeihin tapahtuu sitä ja tätä. Hän kertoi että voin sitten kun olen 18-v mennä niihin jos muka minulla niin paljon ongelmia on. En ymmärrä miksi sitä pitää lykätä ja kun oikeasti niitä ongelmia on. Miksi äitini reagoi näin? Sisaruksellani on diagnosoitu adhd niin uskoin että reaktio olisi about tämä mutta en näin rajua reaktiota odottanut.
Kommentit (62)
Minkä hełvețın takia kaikki laittavat tuon saațaņan väliviivan paikkoihin, joihin se ei kuulu?!?! Ihan saıŕaan rasittavaa!!!
Jostain syystä tää teksti kuulostaa keski-ikäisen naisen kirjoittamalta, ei teinin...
Vierailija kirjoitti:
Koulusta kyllä vaaditaan ne tekstit jos niihin tarve on, oli vanhemmat mitä mieltä tahansa, saa vaan lasun jos niistä kieltäytyy.
En halua mitään lasuja. Niistä ei ole kuin ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä äitee sinua rakastaa. älä edes asiaa epäile. Sinusta vaan ny tuntuu, ettei äitee rakasta. Tottakai rakastaa....
Niinpä niin. Äitini rakastaa minua silloin kun teen juuri niinkuin hän haluaa asioiden menevän.
Niin, olet vain äitisi oman egon jatke jonka avulla hän voi päteä ja mahdollinen diagnoosi ei häntä imartelisi. On vaikea huomata jossain vaiheessa sitä lapsuutta, että lapsia tehdään vain tyydyttämään niitä omia narsistisia tarpeita.
Vierailija kirjoitti:
Koulusta kyllä vaaditaan ne tekstit jos niihin tarve on, oli vanhemmat mitä mieltä tahansa, saa vaan lasun jos niistä kieltäytyy.
Koulu olisi kyllä tilanteeseen puuttunut jos sitä tarvetta olisi ollut.
Vierailija kirjoitti:
Akut pitäisi vaihtaa.
Myös Iinekset tarkistettava samalla keikalla.
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä tää teksti kuulostaa keski-ikäisen naisen kirjoittamalta, ei teinin...
No johtuisko siitä et yritän kirjottaa tänne sillai et te mammat ymmärtäisitte. Ku ei tääl varmaa mun ikäsiä käy. Ja haluan teiltä juurikin neuvoja ja keskustelua aikaiseksi.
Kannattaa ottaa onni omiin käsiin ja mennä sinne testeihin äidin kommenteista huolimatta. Ikävää, ettei äitisi oikein osannut suhtautua. Muista, että sinulla on oikeus hakea ja saada apua oman terveytesi sekä tulevaisuutesi tähden.
Vanhemmat tietysti ja valitettavasti on vastuussa sinusta 18-vuotiaaksi asti.. Sinuna kaikesta huolimatta menisin testeihin ja hakisin sen avun, minkä ansaitsen. Vaikka sitten kodin ulkopuolelta, kun sisäpuolella suhtauduttiin nuin julmasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haista paska! Ensin uhriudut ettet saa apua, mutta nyt ne apua tarjoavat tahot on pelkkiä ongelmia. Grow up! Maailma ei pyöri sinun navan ympärillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulu olisi kyllä tilanteeseen puuttunut jos sitä tarvetta olisi ollut.
Niinhän koulusta onkin puututtu. Olen kertonut äidilleni että asiat ovat näin ja hön on patistanut minut kertomaan ettei ongelmia ole vasten omaa tahtoani kiristämällä.
Sano äidillesi, että kyllä hänkin voi tutkituttaa päänsä, jotta onko hänelläkin ADHD. Jostainhan se on sinulle ja siskollesi periytynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, minä uskon sinuun. ADHD on perinnöllinen, joten jos sisaruksellasikin on se, niin kipinkapin tutkimuksiin. Äitisi ei kuulosta hyvältä ihmiseltä, kun ei osa palstan vastaajistakaan.
Niin. Ei mua haittaa vaikka täällä palstalla ketään ei uskoisi. Tärkeintä olisi että edes oma perhe ymmärtäisi
Onko maailmassa sitten niin paljon ymmärrystä että riittäisi??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haista paska! Ensin uhriudut ettet saa apua, mutta nyt ne apua tarjoavat tahot on pelkkiä ongelmia. Grow up! Maailma ei pyöri sinun navan ympärillä.
Väitätkö että laitos on muka hyvä paikka asua. Tai tuntuisiko susta kivalle jutella jollekki sossu tantalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No johtuisko siitä et yritän kirjottaa tänne sillai et te mammat ymmärtäisitte. Ku ei tääl varmaa mun ikäsiä käy. Ja haluan teiltä juurikin neuvoja ja keskustelua aikaiseksi.
Neuvoja mihin? Tunnut kuitenkin tietävän kaikesta kaiken paremmin kuin ketään muu.
Vierailija kirjoitti:
Sano äidillesi, että kyllä hänkin voi tutkituttaa päänsä, jotta onko hänelläkin ADHD. Jostainhan se on sinulle ja siskollesi periytynyt.
En ole missään kohtaa puhunut siskostani, vaan sisaruksesta joka sattuu olemaan veli.
Vierailija kirjoitti:
Ei adhd ole mikään syy olla laiska, tyhmä ja aikaansaamaton. Nykyään näiden diagnoosien taakse paetaan piiloon, heittäydytään avuttomiksi ja syytellään muita, koska on muka joku sairaus.
Laiskuutta ei ole olemassa. Laiskaksi syyttäminen on moralistin yritys kontrolloida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä äitee sinua rakastaa. älä edes asiaa epäile. Sinusta vaan ny tuntuu, ettei äitee rakasta. Tottakai rakastaa....
Niinpä niin. Äitini rakastaa minua silloin kun teen juuri niinkuin hän haluaa asioiden menevän.
Onkohan se juuri toisinpäin? Niinkauan menee hyvin kun äiti tekee niinkuin sinä haluat?
Vierailija kirjoitti:
Moni älykäs ADHD/ADD sujahtaa äärettömän helposta peruskoulusta läpi ja ongelmat alkavat toisten asteen tai sen jälkeen olevissa opinnoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väitätkö että laitos on muka hyvä paikka asua. Tai tuntuisiko susta kivalle jutella jollekki sossu tantalle?
Lastensuojelu ei ole = laitokseen joutuminen. Tukimuodot on mitä monimuotoisempia ja niitä räätälöidään mahdollisuuksien mukaan yksilöä tukien.
Vähän nyt kunnioitus ihmisiä kohtaa, jotka tekee parhaansa lasten eteen. Ja kyllä, olen jutellut tavattoman monelle lastensuojelun aikuiselle ja saanut sen kaiken avun mikä he pystyvät lakien ja puitteiden puitteissa antamaan.
- se entinen laitos nuori