Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävi ilmi, että mies antaa äidilleen rahaa

Vierailija
31.05.2023 |

Olemme tavallinen pienituloinen lapsiperhe, minä vain osa-aikatyössä nyt kun lapset on pieniä, mies kokoaikatyössä mutta ei isoa palkkaa hänellä. Selviämme laskuista ja tavallisista hankinnoista kuten ruoka mutta mihinkään ylimääräiseen ei ole varaa ja me aikuiset ei juuri osteta mitään itsellemme, eikä edes risteilyllä tms ole käyty vuosiin. Nyt sain tietää, että mies antaa äidilleen rahaa. Siis joka kuukausi. Ei suuria summia mutta kuitenkin. Olisiko tämä teistä ihan ok? Hänen äiti on eläkeläinen, saa enemmän eläkettä kuin vain se joku kansaneläke vai mikä se on, koska on kuitenkin ollut työelämässä ihan hyvässä työssä. Asuu velattomassa omistusasunnossa. Ei ole rikas mutta ei nyt köyhäkään. Eronnut on, mies ainoa lapsi. Eniten minua vaivaa, että tämä on tapahtunut selkäni takana. Mutta myös se, että en ymmärrä miksi hän antaa säännöllisesti äidilleen rahaa, vaikka hänen äiti selviää taloudellisesti ihan hyvin muutenkin, mutta meillä itsellä on rahasta tiukkaa. Ja miksi hänen äiti edes ottaa rahaa vastaan.

Kommentit (1296)

Vierailija
21/1296 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ne ole miehesi rahoja mitä hän antaa? Asia ei oikeastaan kuulu sinulle.

Asia kuuluu minulle kyllä sikäli, että kyseessä on aviomieheni ja parisuhteessa ei pitäisi tapahtua mitään outoa ja selittämätöntä toisen selän takana.

Ap

Katso uudelleen edellinen vastaus. Jos ne ovat miehesi rahoja, sinulla ei juridisesti ole mitään nokan koputtamista asiassa.

Tässä nyt ei ole kyse vain rahasta. Vaan siitä, että minusta tuo kaikki on outoa. Että se (mies) jolla on rahasta tiukkaa, antaa sille (äiti) jolla ei niinkään ole. Etenkin kun meillä on kaksi pientä lasta. Ja tämä kaikki on tapahtunut tietämättäni.

Ap

Et taida tietää anoppisi todellista rahatilannetta. Kysy mieheltäsi äläkä valita täällä. Minusta miehesi saa auttaa vanhempiaan jos niin haluaa. On todella omituista jos puoliso alkaa tuollaiseen puuttumaan.

Ehkä en sitten tiedä anopin todellista rahatilannetta. Mutta miksi se on minulle sitten aina esitetty ihan hyvänä? Ja minulla ja miehelläni nyt on yhteinen talous, olen luullut että olemme avoimia kaikista rahanmenokohteista toisillemme.

Ap

Vierailija
22/1296 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaako tämä mummi lahjoja lapsillenne?

Tai antaako lapsillenne rahalahjoja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/1296 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa kyllä tehdä tällaista salaa ja vielä olla haluton puhumaan asiasta. Mitä mies piilottelee? Ottaisin asian kyllä miehen kanssa rauhallisesti ja rakentavasti puheeksi. Kun on yhteinen talous, kannattaa puhua avoimesti asiat.

Vierailija
24/1296 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On minunkin isäni antanut äidilleen rahaa. Ihan normaalia auttaa vanhempiaan jos siihen on syytä ja mahdollisuus.

Näillä ei ole ylimääräistä eikä se syykään ole selvä ap:lle.

Vierailija
25/1296 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä minäkään. Vähintäänkin miehen olisi pitänyt kertoa sinulle asiasta ja myös perustella MIKSI hänen parempi tulinen äitinsä tarvitsee teidän yhteisiä rahoja.

Oma mieheni meni takaamaan sukulaisensa isohkon (90t) lainan kysymättä minulta mitään. Sain vahingossa tietää asiasta. Oli vieläpä suvun yleisessä tiedossa, että tämä lainanottaja oli velkaa vähän yhdelle sun toiselle. Suutuin todella kovin miehelleni enkä voinut uskoa, miten typerän tempun hän meni tekemään. Meillä on kuitenkin yhteiset lapset ja yhteiset rahat (mm. talolaina). Mekään emme silloin rahassa uineet ja juuri oli saatu talon valmiiksi. No sukulainen sai vuosien kuluessa lainansa maksettua eikä siitä sen enempää. Mutta asia teki kyllä ison loven mun luottamukseen miestä kohtaan ja aiheutti pitkään kireää tunnelmaa meidän välille.

Vierailija
26/1296 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asia kuuluu minulle kyllä sikäli, että kyseessä on aviomieheni ja parisuhteessa ei pitäisi tapahtua mitään outoa ja selittämätöntä toisen selän takana.

Ap

Katso uudelleen edellinen vastaus. Jos ne ovat miehesi rahoja, sinulla ei juridisesti ole mitään nokan koputtamista asiassa.

Tässä nyt ei ole kyse vain rahasta. Vaan siitä, että minusta tuo kaikki on outoa. Että se (mies) jolla on rahasta tiukkaa, antaa sille (äiti) jolla ei niinkään ole. Etenkin kun meillä on kaksi pientä lasta. Ja tämä kaikki on tapahtunut tietämättäni.

Ap

Mitä olisi tapahtunut, jos hän olisi kertonut.

Vierailija
27/1296 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaadi miestä keskustelemaan asiasta. Sano, että teillä on itsellä aika tiukka tilanne ja että mielestäsi on väärin toimia selän takana näin. "Haluan antaa rahaa" ei ihan riitä perusteluksi kun kyseessä koko perheen kuvio.

Vierailija
28/1296 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oma perhe tulee juuri ja juuri toimeen niin, että mihinkään ylimääräiseen ei oo varaa (ja pystyttekö edes säästämään rahaa tällä hetkellä?) ja toinen aikuinen antaa rahaa vanhemmalleen SALAA, niin kyllä minusta on vähän prioriteetit vinksallaan: oman perheen pitäisi tulla ensin. Minä siis ymmärrän tämän niin, että eletään vähän kädestä suuhun ja se miehen äiti on siinä sitten vielä ylimääräisenä suuna.

Vierailija
29/1296 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostaako tämä mummi lahjoja lapsillenne?

Tai antaako lapsillenne rahalahjoja?

Ei anna lapsillemme rahalahjoja. Ostaa joulu ja syntymäpäivälahjat mutta ne on tyyliin h&m t-paita tai edullisin barbie. Mikä sinänsä on ihan ok, mutta ei siis törsää lapsiimme rahaa.

Ap

Vierailija
30/1296 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oma perhe tulee juuri ja juuri toimeen niin, että mihinkään ylimääräiseen ei oo varaa (ja pystyttekö edes säästämään rahaa tällä hetkellä?) ja toinen aikuinen antaa rahaa vanhemmalleen SALAA, niin kyllä minusta on vähän prioriteetit vinksallaan: oman perheen pitäisi tulla ensin. Minä siis ymmärrän tämän niin, että eletään vähän kädestä suuhun ja se miehen äiti on siinä sitten vielä ylimääräisenä suuna.

Oikein ymmärretty.

Ap

Vierailija
31/1296 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikesta on sovittava yhdessä, kuten ap sanoo, teillä on yhteinen talous ja sen ylläpidon pitää olla läpinäkyvää.

Luottamus on kaiken a ja o. Aikuiset ihmisethän voivat tehdä mitä haluavat, se on totta. Mutta on hyvä jakaa oman elämänsä asiat vapaaehtoisesti niiden kanssa, joihin se vaikuttaa. Luottamus on itsestäänselvänä pidetty asia, kunnes se särkyy. Usein ei ole kysymys varsinaisesta pimitetystä asiasta, vaan siitä kokonaisuudesta, että näin toimitaan ylipäätään. Ettei haluta jakaa asioita tai jotain yksittäistä asiaa. Valinta on tehty. Sen jälkeen se koskee mitä vaan asioita, tärkeitä tai ei merkityksellisiä. Koskaan ei voi tietää, mitä ei tiedä. Koskaan ei voi tietää muuta kuin sen, että voi olla että ollaan avoimia tai sitten ei olla. Kun kerran ei olla, on luottamukselle sama, kuin koskaan ei oltaisi. Nyt vahinko on jo tapahtunut, valitettavasti. Se on se ja sama, mitä asia koski.

Vierailija
32/1296 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Mitä olisi tapahtunut, jos hän olisi kertonut.

No sitten se rahan syytäminen olisi lopetettu. Oma perhe tulee ensin.

Vierailija
33/1296 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen tunne että mies on myös salaa lainannut äidiltään rahaa, vaikka kalliiseen auton korjaukseen tai asiaan johon rahat ei riitä.

Luottamus ei tietenkään ole hyvä jos mies ei uskalla sanoa että vuonna miekka ja kilpi sain äidiltä lainaa 3000 euroa ja tahtosin sitä lyhentää. Tai sillon kun vaihdelaatikko meni rikki ei ollut rahaa mutta autoa tarvitsemme.

Vierailija
34/1296 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ok salata. Etenkään jos itsellä tiukkaa ja anopilla rahaa.

Vierailija
35/1296 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on vielä sellainen, että minun vanhemmat välillä antaa meille vähän rahaa, ei paljon, mutta vaikka viisikymppisen, että tilatkaa tuolla viikonloppuna kaikille pizzat tai parikymppisen että viekää tuolla lapset jätskikiskalle. Ja välillä pudottavat lasten säästöpossuihin jonkun pienen setelin. Ja miehelle kyllä kelpaa tällainen. Hänen vanhemmat ei koskaan anna edes meidän lapsille euroakaan. Minunkaan vanhemmat ei ole mitään rikkaita.

Ap

Vierailija
36/1296 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse voi olla vanhoista takausveloista , joita ei haluta levitellä suvun ulkopuolisille (siis miehen äidin perheen sisäisistä), jonkun tällaisen tapauksen tiedän.

Vierailija
37/1296 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on vielä sellainen, että minun vanhemmat välillä antaa meille vähän rahaa, ei paljon, mutta vaikka viisikymppisen, että tilatkaa tuolla viikonloppuna kaikille pizzat tai parikymppisen että viekää tuolla lapset jätskikiskalle. Ja välillä pudottavat lasten säästöpossuihin jonkun pienen setelin. Ja miehelle kyllä kelpaa tällainen. Hänen vanhemmat ei koskaan anna edes meidän lapsille euroakaan. Minunkaan vanhemmat ei ole mitään rikkaita.

Ap

Jatkossa miehen äiti voi maksaa miehen pitsat ja sinä maksat noista omasi. Oppiipahan olemaan.

Vierailija
38/1296 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On minunkin isäni antanut äidilleen rahaa. Ihan normaalia auttaa vanhempiaan jos siihen on syytä ja mahdollisuus.

Ei ole oikein antaa paremmassa taloudellisessa tilanteessa olevalle, jos oma perhe joutuu elämään niukkuudessa

Vierailija
39/1296 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos soitat sille äidille ja ihan asiallisesti kysyt, kun sait kuulla tälläistä. Kerro että sinua hiukan tämä järjestely kunnastuttaa, kun olet ymmärtänyt hänen ihan hyvin pärjäävän, mutta niille rahoille olisi kyllä käyttöä omassakin perheessänne.

Vierailija
40/1296 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulen, että mies haluaa esittää äidilleen rikasta ja menestyvää ja tekee sen jakelemalla rahoja kuin niitä muka olisi paljon. Eikä ole kertonut tästä kotona, koska ei vaino tietenkään tällaista hulluutta hyväksyisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme