Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkkärin rekrykoulutukset. Onko kukaan oikeasti hyötynyt?

Vierailija
31.05.2023 |

Siis nää joissa koulutuksen aikana harjoitellaan jossain firmassa ja lähtökohtaisesti kyllä vihjaillaan työpaikalla mutta käsittääkseni ketään ei sitouduta rekrytoimaan. Onko nää yhtä tyhjän kanssa vai onko joku oikeasti päässyt töihin?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuup

Vierailija
2/47 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää huijausta, kuten on myös kaikki kartoitukset ynnä muut. Näistä voi olla apua vain ihmisille, joilla on elämän kompassi täysin hukassa. Esim. toipuva narkomaani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekrykoulutuksessa se firma maksaa koulutuksesta ja etsii itselleen työntekijöitä tätä kautta. Ei mikään firma laita turhuuteen jotain 50 000 euroa voidakseen kiusata työttömiä. Parhaat pääsevät töihin, jos ei ole motivaatiota, niin ei saa työpaikkaa.

Vierailija
4/47 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rekrykoulutuksessa se firma maksaa koulutuksesta ja etsii itselleen työntekijöitä tätä kautta. Ei mikään firma laita turhuuteen jotain 50 000 euroa voidakseen kiusata työttömiä. Parhaat pääsevät töihin, jos ei ole motivaatiota, niin ei saa työpaikkaa.

Rekrykoulutuksia joutuvat järjestämään alat ja yritykset, missä ovi käy tiheään eli työntekijöiden vaihtuvuus on todella suurta.

Vierailija
5/47 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siittä hyöty näiden pellekurssien järjestäjälle, rahallinen.

Vierailija
6/47 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli  4 vuotta sitten rekrykoulutusessa 12 työtöntä, heistä 10 pääsi töihin firmaan, joka haki väkeä töihin ja meitä on nyt 6 edelleen tässä firmassa töissä. Eli ei, kukaan ei ole koskaan hankkinut spesifiä lisäosaamista ja päässyt työhön rekrykoulutuksen kautta.

Vierailija
7/47 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tällaisessa koulutuksessa vuonna 2014. Minulle ei koulutuksen jälkeen olisi auennut työpaikkaa, mutta onneksi työllistyin itse ja jäi tuo koulutus kesken. Muistaakseni tuolta kurssilta neljä tai viisi työllistyi niihin työpaikkoihin, joissa olivat harjoitelleet.

Vierailija
8/47 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tjaaa,voittaapi se työnteon. Käyt siellä horisemassa....aika helppo tuntiliksa.

Vierailija
9/47 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rekrykoulutuksia joutuvat järjestämään alat ja yritykset, missä ovi käy tiheään eli työntekijöiden vaihtuvuus on todella suurta.

Rekrykoulutuksia järjestetään pääasiassa silloin, kun firmassa tapahtuu isoja muutoksia, otetaan esim. uusi tuotantolinja käyttöön eikä sille ole osaajia ennestään.

Tiesithän, että työnantajan on otettava 80% koulutuksen hyväksytysti suorittaneita palkkalistoilleen eli jos rekrykoulutuksen jälkeen ei saa työpaikkaa, pitää katsoa peiliin.

Vierailija
10/47 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurssikaverini sai vakipaikan, minä en työllistynyt. Samassa työvoimakoulutuksessa ja samassa harkkapaikassa oltiin. Tämä kurssikaverini sai jo harjoittelun aikana tehdä oikeasti tuottavaa oikeaa työtä ja minun harjoittelu koostui tehtävistä "olisi kiva jos joku nämä tekisi kun kenelläkään ei koskaan aikaa". Minun tehtäviini ei siis ollut koskaan aikomusta eikä tarvettakaan palkata ketään.

Vierailija
11/47 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain muinoin kurssilta ohjelmointialan työpaikan 15 vuodeksi. Mutta siitä on jo aikaa ja nykyään ovat kaikki vastaavantyyliset jotain ahneconsulting-oy huuhaahömppää, joilla tarkoituksena etupäässä konsulttiyhtiön rikastuttaminen

Vierailija
12/47 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kurssikaverini sai vakipaikan, minä en työllistynyt. Samassa työvoimakoulutuksessa ja samassa harkkapaikassa oltiin. Tämä kurssikaverini sai jo harjoittelun aikana tehdä oikeasti tuottavaa oikeaa työtä ja minun harjoittelu koostui tehtävistä "olisi kiva jos joku nämä tekisi kun kenelläkään ei koskaan aikaa". Minun tehtäviini ei siis ollut koskaan aikomusta eikä tarvettakaan palkata ketään.

Tämä kuulostaa jo paljon realistisemmalta. Näihin ketjuihin aina löytyy silti kertomaan poikkeuksista. Itsellä ei  ole ollut tarvetta osallistua mihinkään rekrykoulutuksiin, mutta harkitsisin tarkkaan mihin ryhdyn.

Vierailija
13/47 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin tällaisessa koulutuksessa vuonna 2014. Minulle ei koulutuksen jälkeen olisi auennut työpaikkaa, mutta onneksi työllistyin itse ja jäi tuo koulutus kesken. Muistaakseni tuolta kurssilta neljä tai viisi työllistyi niihin työpaikkoihin, joissa olivat harjoitelleet.

Paljonko sillä kurssilla sitten oli porukkaa?

Vierailija
14/47 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rekrykoulutuksia järjestetään pääasiassa silloin, kun firmassa tapahtuu isoja muutoksia, otetaan esim. uusi tuotantolinja käyttöön eikä sille ole osaajia ennestään.

Tiesithän, että työnantajan on otettava 80% koulutuksen hyväksytysti suorittaneita palkkalistoilleen eli jos rekrykoulutuksen jälkeen ei saa työpaikkaa, pitää katsoa peiliin.

Onko niillä oikeasti tuollainen velvoite mustaa valkoisella? Se jo vähän lisäisi koulutuksen uskottavuutta jos pitää myös palkata joku töihin.

Vierailija
15/47 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
16/47 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko niillä oikeasti tuollainen velvoite mustaa valkoisella? Se jo vähän lisäisi koulutuksen uskottavuutta jos pitää myös palkata joku töihin.

Siis tosissasiko kuvittelet, että työnantaja maksaa jotain 50 000 e ilman, että on tarkoitusta palkata ketään? Ja kyllä, rekrykoulutuksesta on tarkoitus palkata yritykseen osaajia, ei niihin mennä rupattelemaan ja syömään kampaviineireitä.

Vierailija
17/47 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin rekrykoulutuksessa eräälle sahalle 2019, meitä oli 10-12 porukassa alun perin. Seuraavana vuonna enää 2 oli töissä tällä sahalla, en tiedä onko kumpikaan noista töissä siellä enää nykyään. Jäi kyllä aika erikoinen kuva rekrykoulutuksista ton kurssituksen perusteella, en osallistuisi toista kertaa vastaavaan.

Vierailija
18/47 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko sillä kurssilla sitten oli porukkaa?

Kymmenkunta osallistui koulutukseen.

Vierailija
19/47 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tosissasiko kuvittelet, että työnantaja maksaa jotain 50 000 e ilman, että on tarkoitusta palkata ketään? Ja kyllä, rekrykoulutuksesta on tarkoitus palkata yritykseen osaajia, ei niihin mennä rupattelemaan ja syömään kampaviineireitä.

No näitäkin on nähty jotka kierrättävät ilmaista harjoittelijaa yhdestä ovesta sisään ja toisesta ulos. Mut kiva jos välillä noin.

Vierailija
20/47 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No näitäkin on nähty jotka kierrättävät ilmaista harjoittelijaa yhdestä ovesta sisään ja toisesta ulos. Mut kiva jos välillä noin.

Minusta on hienoa, että yritykset ottavat oppilaitoksista harjoittelijoita, koska miten muuten oletat, että käytännön työt opitaan? Harjoittelu on osa opiskelua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi