Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oda suunnittelee ruuan verkkokaupan lopettamista Suomessa vain vuoden jälkeen

Vierailija
31.05.2023 |

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009623570.html

Jotkuthan täällä väitti että ruoan verkkokauppa on loistobisnes.

Kommentit (99)

Vierailija
21/99 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavan pandemian aikaan näitä kaivataan.

Vierailija
22/99 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toimi Suomessa. Käykäämme uskollisesti S ja K putiikeissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/99 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu ei, käyn itse kaupassa, on edullisempaa.

Kyllä siitä helppoudesta mielellään pari euroa maksaa, että ruokaostokset tulee valmiiksi eteiseen kannettuna. Ja meneehän sitä autossa bensaa kun käy itse kaupassa, ei sekään ilmaista ole.

Pari euroa? Mistä sillä hinnalla saa?

Vierailija
24/99 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätyö loppui ja samoin tämä näköjään. Lyhyt on muisti.

Vierailija
25/99 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks näillä on aina noi kuljetusmaksut niin hel vetin korkeat? Pitäis aina tilata 50 kiloa ruokaa kerralla. Onks robokuljetuksista ihmisillä kokemusta? Toimiiko?

Odassa asiakkaalle ekat kolme kuukautta ilmaiset kuljetukset yli 50e ostoksille ja senkin jälkeen joka päivä ilmaisia kuljetuksia riippuen tietty kellonajasta. Että ei nyt niin hirveän kallista.

Vierailija
26/99 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nää ulkomaanpellet ymmärrä että Suomi rakastaa kartelleja ja monopoleja!!! Idiootit!

Vierailija
27/99 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siitä helppoudesta mielellään pari euroa maksaa, että ruokaostokset tulee valmiiksi eteiseen kannettuna. Ja meneehän sitä autossa bensaa kun käy itse kaupassa, ei sekään ilmaista ole.

Pari euroa? Mistä sillä hinnalla saa?

No ne safkat himaan.

Vierailija
28/99 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupassa voi käydä kävellen tai fillarilla. Ja miksei sillä autollakin siinä työmatkan varrella olevassa kaupassa. Mikään pakko ei ole lähteä asiakseen autolla jonnekin hevonhornaan koska wau, siellä on appelsiinimehu tarjouksessa..

Vierailija
29/99 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin pari kertaa ja olin tyytyväinen palveluun. Mutta ikävä kyllä valikoima oli liian suppea ja hinnat liian korkeat verrattuna citymarketin kotiinkuljetukseen. Citymarketin valikoima on valtavasti isompi, Odalta en saanut koskaan kaikkea mitä tarvitsin. Ja tuotteiden hinnat oli Odalla aina 5-20 pros kalliimpia (hyödynnän plussa-tarjouksia hoten sekin vaikutti hintoihin).

Vierailija
30/99 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Jyväskylässä, tänne ei kuitenkaan voinut ostaa mitään Odasta koska heidän mukaansa olen "toimutuskantaman ulkopuolella". Jos Osa väitti toimivansa koko Suomessa niin miksei se toiminut joka kaupungissa?

Vierailija
31/99 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tajua, miksi hinnat olivat niin kovia jo alussa, siihenkö sitten olisi pitänyt maksaa kuljetus päälle, ei mitään järkeä

Vierailija
32/99 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupassa voi käydä kävellen tai fillarilla. Ja miksei sillä autollakin siinä työmatkan varrella olevassa kaupassa. Mikään pakko ei ole lähteä asiakseen autolla jonnekin hevonhornaan koska wau, siellä on appelsiinimehu tarjouksessa..

Vaihtoehtoida kuskata ostoskasseja polkupyörälla tai saada ne valmiiksi kotiin kannettuna. Aika mutkikasta mentaaliakrobatiaa pitää harjoittaa, että se itse kuljettaminen on näistä houkuttelevampi vaihtoehto.

Me ollaan ainakin tilattu "isot ostokset" parin viikon välein kotiin toimitettuna. Sitten ei tartte raaha selkä vääränä ruokakasseja. Riittää kun käy ohimennen tekemässä täydentäviä pikkuostoksia.

Muttan kukin tyylillään. Ehkä joku nauttii ostoskassien raahaamisesta räntäsateessa. Minä en.

Vierailija
33/99 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiinkuljetuksen katteilla ja kuljetuskustannuksilla saan viikon safkat hommattua.

Vierailija
34/99 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun Jyväskylässä, tänne ei kuitenkaan voinut ostaa mitään Odasta koska heidän mukaansa olen "toimutuskantaman ulkopuolella". Jos Osa väitti toimivansa koko Suomessa niin miksei se toiminut joka kaupungissa?

Ei kai mikään kauppaketju aloita uudessa maassa "hangosta utsjoelle" tyylillä. Ihan ymmärrettävää, että ensin aloitetaan joissain kaupungeissa ja siitä sitten levittäydytään laajemmalle.

Vierailija
35/99 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska ajoitus lähteä riskillä markkinalta alaa valtaamaan. Saa nähdä tuleeko revanssi joskus jos ja kun on isommilta markkinoilta kerätty riittävät lihakset. Nyt pidin alun alkaenkin aika outona että halusivat juuri Suomeen tässä vaiheessa laajentaa.

Vierailija
36/99 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tule kannattavaksi kuljetuskulujen jälkeen.

Ei tainnut kuljetuskulut olla ongelma kun aikovat logistiikkapuoltana Keskolle/-S-Ryhmälle edelleen tarjota.

Liikevaihtokin oli ihan hyvässä kasvussa, mutta ei näillä lainamarkkinoilla "ihan hyvä" riitä ja Suomen pienillä markkinoilla se "tosi hyvä" jota pääomittajat kaipailevat on aika vaikea rasti. Eli sijoittajat vetävät rahansa pois, siitähän tässä on kyse.

Vierailija
37/99 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi ja liikkuminen (kuljetus) eivät sovi yhteen kannattavasti =)

Vierailija
38/99 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahteen kertaan yritin rekisteröityä Odan asiakkaaksi, molemmilla kerroilla tuli viesti, että kapasiteetti ei tällä hetkellä riitä uusien asiakkaiden ottamiseen, mutta pääset jonotuslistalle. Ikinä ei mitään ole Odasta kuulunut sen jälkeen. Paikkakuntani on Helsinki ja tilaan lähes viikottain usean sadan euron ruokaostokset kotiin. Olen kokeillut kaikkia tarjolla olevia vaihtoehtoja, ja päätynyt jo pidemmän aikaa K-Citymarketiin. Olisi ollut kiva kokeilla Odaakin, mutta ei sitten.

Ilmeisesti markkinointi vedettiin heti alussa överiksi suhteessa kuljetuskapasiteettiin. Ja uskon myös, että Suomessa pelkällä kotiinkuljetuksella on mahdotonta jäädä plussan puolelle. Kotiin tilattavaa täydennetään usein kivijalassa ja toisaalta, moni verkkokaupan ostos itselläni perustuu kivijalan valikoiman synnyttämään heräteostokseen, etenkin isojen ja hankalasti kotiin kuljetettavien tuotteiden osalta.

Vierailija
39/99 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin heti tilauksen menemään perjantaille, kun näin tämän uutisen. Meillä on tilillä 10€ pullonpalautus rahoja ja halusin käyttää ne.

Oda on ollut ihan ok. Valikoima on turhan supoea, mutta hinnat on yleensä ihan Cittari tasoa. Osa hevituotteista on kalliita. Eniten minua on kumminkin haitannut, ettei tällä hetkellä valikoimasta loppuneita tuotteita voi tilata. Ymmärrän jos tilaisin seuraavaksi päiväksi, mutta jos tilaan seuraavalle viikolle ja Ruispalat on nyt loppu on ihan naurettavaa käydä kyttäilemässä seuraavina päivinä sivuilta, että milloinkahan se Ruispala on palannut valikoimaan.

Vierailija
40/99 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko Odasit? Hyvästi kaupassa käynti...

Huhhuh, se olikin sitten vaan pöhinäkupla, pöhistiin hetki sijoittajien rahoilla ja nyt ei enää riitä pelimerkkejä, niin tack och adjööö.

Harri Moisio imaisi hyvät mainosrahat 😅