Luuletteko että saisin töitä keittiöalalta kun oon ollut vapaaehtoisena keittiöllä?
Kommentit (15)
Ois pitäny heti soittaa kun näin ilmoituksen.
Riippuu mitä osaat. Itse olin pitkään ravintola-alalla ja kyllä tuli nähtyä kaikenlaista viheltäjää.
Tiskaamaan pääsee aina ja riippuu siitä miten nopeasti omaksut asioita, koska töissä pitää olla ripeä.
Keittiöapulaisenakin pitää olla omatoiminen ja osata itse ajatella mitä on tekemässä, koska kenelläkään ole aikaa olla koko ajan vahtimassa vieressä.
Pitää myös tottua kiireeseen ja siihen, että tauot pidetään silloin kun on aikaa.
Nykyaika ei riitä että pelkästään tiskaat keittiössä koska porukkaa on niin vähän,sinun pitää osata esivalmistella ruokia,tehdä salaatteja,jälkiruokia olla kassalla,tilata tukkutavaraa sen tiskaamisen lisäksi se on aika rankkaa ja palkka on surkea siksi alalla on paljon paikkoja auki.
No tiedän kyllä asiat ja tajuan että ei siellä istua voi.
Oonhan ollut jo keittiöllä.
Varmaan löydät töitä, mutta parempaa palkkaa saisit alan koulutuksella. Ja enemmän vaihtoehtoja.
Ei varmaan ole mitään ongelmia päästä esim. mäkkärille töihin.
Oikeisiin keittiöihin pitää olla yleensä hygieniapassi suoritettuna.
Vierailija kirjoitti:
Nykyaika ei riitä että pelkästään tiskaat keittiössä koska porukkaa on niin vähän,sinun pitää osata esivalmistella ruokia,tehdä salaatteja,jälkiruokia olla kassalla,tilata tukkutavaraa sen tiskaamisen lisäksi se on aika rankkaa ja palkka on surkea siksi alalla on paljon paikkoja auki.
No jokaiselle on omat tehtävänsä, ei mun tarvii kaikkea tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan ole mitään ongelmia päästä esim. mäkkärille töihin.
Oikeisiin keittiöihin pitää olla yleensä hygieniapassi suoritettuna.
Kyllä mäkkärilläkin pitää olla hygieniapassi.
Oiva vaatii.
Varmasti, heillä on pula työntekijöistä. Itse tiedän yhden tapauksen lähivuosilta, joka meni mielestään viihtyisään kahvilaan kysymään töitä, sai, ja jonkun ajan päästä hänelle annettiin oma kahvila toisesta kaupunginosasta pidettäväksi. Ei tuossa leiville tietenkään lyö, mutta jos siitä tykkää ja sillä kuitenkin saa laskut, harrastukset ja huvitukset maksettua, niin sehän riittää monille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jokaiselle on omat tehtävänsä, ei mun tarvii kaikkea tehdä.
Isoissakin keittiöissä on nykyään niin vähän työntekijöitä että pakostikkin yhdelle tulee paljon eri tehtäviä.Koronan jälkeen tilanne on muuttunut selvästi huononpaan nykyään saa juosta kuin heikkopäinen.
"Sähän oot tehnyt tätä aiemminkin palkatta niin voit varmaan jatkaakin palkatta" t Rekrypäällikkö
Jos haluat tehdä raskasta työtä surkealla palkalla niin keittiöala on juuri sinulle.
No tiskaamaan joo