Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko vuonna 2019 ostettu kännykkä wanha?

Vierailija
31.05.2023 |

Akku vaan alkanut kulua nopeasti päivän aikana, muuten ok puhelin. Mietin uuden ostamista mutta nyt kun pitäisi sitä rahaakin yrittää säästää...

Mikähän on kännyköiden "elinikä" noin niinkuin keskimäärin? Tuntuu että nykyään kaiken pitäisi aina olla sitä uusinta uutta, mutta eihän nyt 2019 ostettu puhelin vielä oikeasti vanhus ole? 😌 eihän? 😬

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pärjäät niin ok

Jos et niin et

Itse jokainen päättää

Vierailija
2/9 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

akut kuluu aika nopeasti, tutkisin mieluummin mahdollisuutta sen vaihtoon kuin uutta puhelinta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko nelivuotias sinusta vanha?

Vierailija
4/9 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuollaiselle puhelimelle valmistaja yleensä julkaisee käyttöjärjestelmä- ja laiteohjelmistoja vielä pitkään. Ja jos tuki joskus päättyy, siihen voi asentaa jonkun vaihtoehtoisen Android-jakelun, esimerkiksi LineageOS:n; oletetaan, että kyseessä on Android-puhelin.

Vierailija
5/9 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mikä puhelin on kyseessä ja mihin sä sitä tarvitset. Ostin vuonna 2015 4g puhelimen yhdelle vanhemmalle sukulaiselle tietokoneen korvikkeeksi pankkiasioita yms varten. Vieläkään ei ole 5g verkkoa siellä, joten vaikka puhelinta joutuu pitämään todella paljon latauksessa, niin on silti kelpo kapistus siihen tarkoitukseen, mihin hankittiin.

Vierailija
6/9 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

akut kuluu aika nopeasti, tutkisin mieluummin mahdollisuutta sen vaihtoon kuin uutta puhelinta

Höpöhöpö, uuden akun hinnalla melkein saat jo uuden puhelimen. Ei kannata vanhaan todellakaan ostaa uutta akkua.

Vierailija
7/9 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 2018 syksyllä ostettu älykännykkä. 32 muistia, tilaa on vielä, ladata pitää vähän väliä, kolhiintunut.

Vierailija
8/9 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama, paitsi ostettu 2018 ja akku ei enää tahdo kestää eikä latautua. Vaihtoon menee.

Vierailija
9/9 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puhelin on ostettu kesällä 2018 ja malli oli kaiketi edelliseltä vuodelta. Hyvin on toiminut, eikä akkuakaan ole tarvinnut vielä vaihtaa. Tosin uskon vaihtavani akun vuoden sisään. Edellinen puhelin kesti viisi vuotta ja siinä ajassa olin vaihtanut kerran akun. Lopulta äänet menivät osittain rikki, eikä Apple tarjonnut enää päivityksiäkään siihen puhelimeen. Eli paremmin mennyt nykyisellä puhelimella, vaikka samaa brändiä kuin edellinen.