Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verikoe ja valkosolut

Vierailija
31.05.2023 |

Kävin muutamia viikkoja sitten verikokeissa, joissa katsottiin kolesterolien yms. lisäksi jonkin verran valkosoluarvoja. Leukosyytit olivat hieman matalat, mutta muistaakseni viitteissä ja lääkäri arveli, että tämän takia voisi ottaa uudet kokeet.

Uudessa kokeessa (otettu maanantaina 29.5) leukosyytit, eosinofiilit ja basofiilit olivat alle viitearvojen ja monosyytit yli viitearvojen. Muut arvot olivat muistaakseni normaalit (ei nähtävissä nyt, kirjoitan eri laitteelta). Taustalla on muun muassa kilpirauhasen radiojodihoito vuosien takaa.

En muista onko täydellistä verenkuvaa otettu koskaan aiemmin aikuisuudessa. Urheiluhommat kulkevat hyvin, samaa väsymystä on ollut viimeiset 15 vuotta ja viimeisen puolen vuoden aikana olen sairastanut pulpiitin, poskiontelotulehduksen (hoidettu kaksilla eri antibiooteilla) ja kärsinyt vilunväristyksistä, jotka eivät ole yhteydessä säähän ja lämpötilaan. Olen muuttanut uuteen asuntoon vuosi sitten ja kysynyt voisiko sisäilmassa olla häikkää, koska talo on rakennettu riskiaikaan, jolloin laminaatit laitettiin väitetysti homehtuvan muovimaton päälle, mutta taloyhtiön edustajan mukaan näin ei olisi toimittu.

Aiempien lääkitysten aiheuttamien terveysongelmien takia olen viimeisen kolmen vuoden aikana käyttänyt kuuriluontoisesti ja sekaisin useita, osin eksoottisiakin lisäravinteita suht luotettavilta myyjiltä ja turvalliseksi katsotuissa rajoissa, mutta olen tästä päivästä lähtien päättänyt laittaa kaikki lisäravinteet tauolle testatakseni voisiko tällä olla vaikutusta asiaan.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bump.

Vierailija
2/5 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

K piikit

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok

Vierailija
4/5 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on taas tullut viestiä. Kuulemma kiirelähete hematologiaan tulossa.

On neuvottu menemään oman kotikaupungin sairaalaan, jos tulee kurkkukipua tai muuta sellaista. Oloni on ollut samankaltainen kuukausia ja olen nyt pienellä lomalla. Onkohan paikalliseen päivystykseen meneminen siis kiellettyä vai pitäisikö minun olla siinä kaupungissa, jossa tutkimukset on tehty odottamassa hätätilannetta? Se olisi kamalaa.

Missähän ajassa tuo hematologian aika mahtaa tulla ja mitähän se minulta vaatii?

-Ap-

Vierailija
5/5 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro kun asiat selkiävät! Toivotaan ettei mitään vakavaa ole taustalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi