G: Paljonko lapsenne ulkoilevat ja liikkuvat päivittäin ja ikä?
Meidän 2,5 v. ulkoilee noin 3-4 tuntia päivässä. Silloin liikkuu koko ajan. Joko kävellään, ollaan puistossa tai hiekkalaatikolla. Rattaita ei enää käytössä. Isoveli 9v. liikkuu vähintään sen 2 tuntia päivittäin. Ei tarvitse edes patistaa liikkumaan, kun on pienestä pitäen ulkoiluun ja liikkumiseen tottunut :) Harrastaa uintia ja salibandya.
Kommentit (22)
12v. käy neljä kertaa viikossa futistreeneissä (1-1,5h/kerta). Lisäksi ulkoilee yleensä pari tuntia päivässä: pyöräilee, pelaa salibandya jne. Itse käyn vauvan ja 2v. kanssa ulkona lähes joka päivä 1-2 tuntia aamupäivisin. Vauva nukkuu lisäksi ulkona n. neljän tunnin päiväunet. 2v. käy lisäksi usein iltaisin vielä ulkoilemassa 1-2 tuntia. Välillä käymme uimassa tai lenkillä tuplavaunujen kanssa iltiaisin. Ja meillä kyllä varsinkin 2v. haluaa sateella ulos. Itse en olisi niinkään innostunut, mutta mentävähän se on!
niin ainakin mulle itelleni paras houkutin on se kun puistossa on kaveriseuraa itelleni ja lapsille...eli pyydä ystäväsi yhdessä kanssanne ulkoilemaan tai yritä tutustua lähialueen muihin äiteihin! =)