Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero tuli naiselle "ihan puskista"

Vierailija
30.05.2023 |

Olin vasta vuoden etukäteen puhunut siitä. Ja kertonut mitkä on ne ongelmakohdat, mm. että vastuun on vaan jakauduttava tasaisemmin tai mä en jaksa enää. Ehdottanut pariterapiaa josta se ehdottomasti kieltäytyi lähtemästä jne. Ja silti se pääs yllättämään täysin, yhtään ei osannut aavistaa kun meillähän meni niin hyvin. Ainoa ongelma meillä kuulemma oli että mä nalkutin liikaa, mutta jos mä vaan oisin lopettanut nalkutuksen ni ei ois ollut mitään ongelmia.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin vuosia vaimoa joka ei tehnyt oikeestaan yhtään mitään kotiasiota. Keskittyi lähinnä kukkien kasteluun ja itseensä. Jos joku asia ei sujunut sen mielen mukaan, vika etsittiin aina minusta.

Muutenkin täysin saamaton joka asian suhteen, ja seksielämäkin meillä aivan nollissa viimeiset 5 vuotta. Sen vähäinen sukupuolielämä mitä meillä oli, on kuin olisi ollut kuolleen kanssa. Katosi omatkin halut ja kiinnostus, lopullisesti.

Ja tuli kuulema sillekin ihan puskista kun ilmoitin että haluan eron. Ehdotti jopa parisuhde terapiaa kun ilmoitin erosta, jonka torppasin ihan välittömästi.

Ja sanomattakin varmaan selvää että minä olin koko sen ajan perheen elättäjä ja hänen "entisen" elintason tukipilarina.

Vierailija
22/59 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse jätin vaimon, kun seksiä ei ollut tarpeeksi. Sanoin tästä hänelle usein ja ilmaisin tyytymättömyyteni. Mitään muutosta ei asiaan tullut. Niinpä sitten otin eron ja nyt on seksielämä balanssissa, kun tuo tinder on olemassa. Tuntuu, että elän nyt elämäni parasta aikaa. 

Olitko aloitteellinen seksissä? Vai kerroitko vaan, että haluat enemmän ja oletit, että nainen hoitaa kaikki aloitteet?

Olin aloitteellinen aina, vaimo ei koskaan. Hänelle seksi ei ollut koskaan niin iso asia kuin minulle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jätin vaimoni lopulta siksi, että hän oli sairaalloisen mustasukkainen minusta. En olisi saanut koskaan edes katsoa yhteenkään naiseen päin. Kaupassa jos kassalla oleva nainen otti minuun katsekontaktin ja toivotti hyvää päivänjatkoa, niin siitähän seurasi karmea sota, kun pääsimme kotiin. Olin hänen mielestään varmaan pannut tätä naista, kun kerran niin iloisesti minulle puhui. Sama asia kaikkien muiden naisten kohdalla. 

Voitte vain kuvitella, kuinka raskaaksi se kävi. Etenkin kun hän osasi olla niin julma puheissaan. 

No nyt eron jälkeen elämä hymyilee taas. 

Vierailija
24/59 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdallani nainen ei huomioinut merkkipäiviäni oikein mitenkään. En esimerkiksi syntymäpäivänä saanut aamiaista vuoteeseen ja nainen ei tuonut kukkia. Yritin puhua naiselle, mutta ei minusta osannut oikein kuunnella. Yritti vain ehdottaa jotain ihme ratkaisuja, vaikka en todellakaan sitä kaivannut!!

Vierailija
25/59 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunsitko teidän kasvaneen jotenkin erilleen? Halusitko tilaa hengittää? Halusitko kokea itsesi ehjänä miehenä? Halusitko voimaantua? Tuntuiko se vain niin oikealta?

Oletko lukenut liikaa akkojenlehtiä?

Vierailija
26/59 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset eivät todellakaan näytä ymmärtävän puhetta. Ne pitää kaikkea itsestään selvänä ja sitten ihmettelee mikä miestä vaivaa. Minäkin yritin puhumalla saada asioita perille, mutta lopulta ainoa mikä auttoi oli, että todella vaan häivyin vähäksi aikaa. Jätin naisen yksin pyörittämään perhettä. Vasta sen jälkeen hän tajusi ne asiat mistä olin yrittänyt hänelle puhua jo pitkään. Ja ettei ne ollut mitään turhaa nalkutusta. Ylipäätään se asenne että nalkuttaminen jotenkin "kuuluu miehille" on alentavaa, suorastaan henkistä väkivaltaa.

Ei nalkuttaminen ole kivaa. Se on oire siitä ettei ole tullut kuulluksi ja kaikkea sanomaasi ja pyyntöjäsi on väheksytty.

Toisin sanoen hermot on mennyt.

Vierailija
27/59 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset eivät todellakaan näytä ymmärtävän puhetta. Ne pitää kaikkea itsestään selvänä ja sitten ihmettelee mikä miestä vaivaa. Minäkin yritin puhumalla saada asioita perille, mutta lopulta ainoa mikä auttoi oli, että todella vaan häivyin vähäksi aikaa. Jätin naisen yksin pyörittämään perhettä. Vasta sen jälkeen hän tajusi ne asiat mistä olin yrittänyt hänelle puhua jo pitkään. Ja ettei ne ollut mitään turhaa nalkutusta. Ylipäätään se asenne että nalkuttaminen jotenkin "kuuluu miehille" on alentavaa, suorastaan henkistä väkivaltaa.

Ei nalkuttaminen ole kivaa. Se on oire siitä ettei ole tullut kuulluksi ja kaikkea sanomaasi ja pyyntöjäsi on väheksytty.

Toisin sanoen hermot on mennyt.

Aamen.

Juuri näin. Kaikkien miesten pitäisi jättää perseilevät itsekeskeiset naiset oman onnensa nojaan, oikeasti. Jos ei kunnioiteta toista sen vertaa että on valmis huomioimaan toista niin ei todellakaan ole parisuhteen arvoinen. Mitä järkeä PARIsuhteessa on jos elää itsekkäästi eikä koskaan huomioi toista.

Sehän on koko suhteen ydinasia ja tarkoitus.

Vierailija
28/59 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nainen oli alussa ihan hyvä nainen, kun lapset oli pieniä. Hoiti oman osuutensa siivouksista, lasten hoidosta ja ruuanlaitosta. Pikkuhiljaa lopetti kaiken ja lopuksi minä olin se, joka huolehti ja teki aivan kaiken. Sen lisäksi ilkkui ja ivasi minua, hänen kanssaan ei voinut enää keskustella. Hän huusi ja haukkui ja uhkaili. Sitten olin pari vuotta hiljaa, en valittanut mistään mutta eipä tämä asetelma muuttunut. Lopulta kävin paljon keskusteluja parisuhteemme tilasta, annoin hänelle kuukausia aikaa ymmärtää, mitä olin vailla ja mitä tältä parisuhteelta halusin. Hän ei ymmärtänyt ja ero tuli puun takaa. 

Vierailija
29/59 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää on kyllä jänniä monesti. Mulle kävi nuorempana niin että nainen jäi kiinni peliriippuvuudestaan, johon olis siis mennyt ne minun hänelle antamat "vuokra"rahatkin. Tämä peliriippuvuus tuli minulle puskista. 

Kun hän jäi toisen kerran kiinni valehtelusta pelaamiseen liittyen, ja aneli armoa, sanoin että saat vielä yhden mahdollisuuden. Jos tulee vielä seuraava kerta niin muutan pois. Seuraava kerta tulikin aika piakkoin,, ja nainen oli ymmyrkäisenä ihmetyksestä että miksi pakkaan kamojani ja olen muuttamassa pois. Liekö vika ollut älyssä vai kuulossa.

Tää teksti on kopioitu toisesta ketjusta. Sukupuoli vain vaihdettu. Samoin näkyy olevan ketjun eka viesti kopioitu.

Vierailija
30/59 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

TAAS sama aloitus kuin aikaisemmin, mutta vain sukupuoli vaihdettu miehestä naiseksi. Älkää nyt menkö näihin provoihin!!! Saitti saanut näköjään uuden kahelin, joka vaihtelee vain sukupuolet muiden jo aloittamista ketjuista. Mene hoitoon!

Vierailija
31/59 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, muistanpa nuorena kun asustelin viimeiset kolmisen kuukautta yhdessä tyttöystäväni kanssa ja jossain vaiheessa lopetin hänelle puhumisen, vastasin kyllä jos hän aloitti jotain jne. mutta itse en ottanut mitään kontaktia, en puhuen en koskettaen. Ihmettelin kyllä kun hän ei huomannut mitään outoa ja ajattelin ettei häntä kiinnosta.

Havahduin sitten, kun vaihdoin toiselle paikkakunnalle opiskelemaan, jotenkin olo keveni ja nopeasti päättelin, että suhteemme on nyt loppuun kaluttu ja soitin hänelle.

Hän oli ensin kanssani samaa mieltä, että kannattaa erota. Myöhemmin sitten yritti, että josko kuitenkin vielä yritetään. Mut viimeinen niitti erolle oli "mutta mä luulin, että meillä meni hyvin, kun et enää nalkuttanut".

Vierailija
32/59 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näistä naisista ole mihinkään :( järkyttävän surullista todeta niin! En olisi ikinä uskonut sanovani näin.

Meille miehille pitäisi vain olla se hauska panonarttu eikä muuta :D

Vierailija
33/59 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahhahah. Naisille ero nyt vaan tulee puskista. Vuosia kerroin naiselleni mitä suhteeseeni kaipaan ja tarvitsen. En isoja asioita vaan yhtenä esimerkkinä vaikkapa kerran kuussa tuotetun lauseen ”näytät hyvältä” tai ”rakastan sua” toisena esimerkkinä en halua yksin huolehtia kodin asioista koska se on kuormittavaa enkä jaksa sitä. Mitään, pienintäkään tekoa tai sanaa ei ollut valmis tekemään vuokseni näissä jutuissa.

Nämä asiat kerroin moneen kertaan ja että olen näistä syistä ja muutamista muista koko ajan vaille jotain ja arjesta hyvin kuormittunut.

Ero tuli puun takaa sitten ja eksä oli tosi vihainen. Idiootti.

Tämäkin on kopioitu toisesta ketjusta mutta sukupuoli vaihdettu. Etkö osaa keksiä jotain myös itse.

Vierailija
34/59 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä linkki ketjuun josta tämän ketjun viestit on kopioitu

https://www.vauva.fi/keskustelu/4004135/ero-tuli-miehelle-ihan-puskista

Vierailija
35/59 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ero ei tullut ihan puskista. Mutta nainen sanoi siinä loppuselvittelyssä, että hän luuli, ettei millään muulla ole väliä (kaikki riidat ja käytännön epäkohdat, joista olin sanonut), kunhan on rakkautta. Johon minä taas totesin, että rakkaus hiipuu, kun asiat ovat jatkuvasti toisin, kuin haluaisit.

Vierailija
36/59 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä linkki ketjuun josta tämän ketjun viestit on kopioitu

https://www.vauva.fi/keskustelu/4004135/ero-tuli-miehelle-ihan-puskista

Eikö ole mukava lueskella miltä se teksti näyttää kun naisista kirjoitetaan samalla tavalla? Luulisi että tykkäyksiä sataa :)

Vierailija
37/59 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollakin on tuhottomasti ylimääräistä aikaa eikä ilmeisesti omaa elämää lainkaan. En kyllä itse viitsis.

Vierailija
38/59 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TAAS sama aloitus kuin aikaisemmin, mutta vain sukupuoli vaihdettu miehestä naiseksi. Älkää nyt menkö näihin provoihin!!! Saitti saanut näköjään uuden kahelin, joka vaihtelee vain sukupuolet muiden jo aloittamista ketjuista. Mene hoitoon!

Eikä! Tämä on ihan tosiasiaa monen miehen elämästä! Me miehet tarvitsemme myös vertaistukea!

Vierailija
39/59 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa hauska, kun kopsasit yllätettyjen miesten ketjusta ja vaihdoit miehen tilalle naisen :D

Vierailija
40/59 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otin lokakuussa eron ja nainen kysyi miksi. Sanoin, että enköhän sata kertaa ole hokenut asioista ja mikään ei muutu. Ei oltu naimisissa,  mutta 11v yhdessä kuitenkin ja ei ole yhteisiä lapsia. Minulla on tytär edellisestä suhteesta. Nainen ei sanonut muuta. Aamulla kun lähdin töihin, niin nainen heräili normaalisti mutta ei sanonut sanaakaan. Kun palasin kotiin töistä, niin oli vaatteet ottanut ja avaimet jättänyt pöydälle ja estänyt kaikkialta minut etten saa yhteyttä enää. Olis ollu kiva puhua asiat edes jotenkin eikä noin vaan kadota. Se on myös sellainen ihminen, että jos jotain päättää niin se tapahtuu ja en usko että saan häneen yhteyttä enää ikinä normaalisti. Ainoa on jos vastaan kävelee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan