Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Asunnot halpenevat voimakkaasti, Helsingissä laskua yli 7 prosenttia

Vierailija
30.05.2023 |

Mut ... mut ... kun kaikki asiantuntijatkin selittivät vuosikausia miten muualla Suomessa hinnat voivat pudota vaikka nollaan mutta metropolissa nousu jatkuu ikuisesti.

https://www.hs.fi/talous/art-2000009619922.html

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

nousu ollut niin kova pääkaupunkiseudulla ja laatu heikentynnyt niin -50% on ihan mahdollista  seuraavana 3 vuotena

Vierailija
62/71 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks rupesin lyhentämään lainaa reippaasti etupainotteisesti jo heti korkkausvuonna 2018. Jokseenkin kevyempi olo tässä vaiheessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän myyjän tarvitse myydä alihintaan. Myyjä sen hinnan päättää eikä ostaja.

Vierailija
64/71 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnollahan ei ole markkinahintaa ennenkuin siitä tehdää kaupat, joten mahdollinen varallisuuden lasku on siihen asti silkkaa spekulointia.

Juujuu, kun hinnat nousevat niin ehdottoman todellista ja konkreettista varallisuuden arvon nousua seurataan indeksistä joka päivä.

Mutta kun hinnat laskevat niin se varallisuuden menetys on vain "silkkaa spekulointia" koska minä en ole myymässä.

Vierailija
65/71 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asunnollahan ei ole markkinahintaa ennenkuin siitä tehdää kaupat, joten mahdollinen varallisuuden lasku on siihen asti silkkaa spekulointia.

Juujuu, kun hinnat nousevat niin ehdottoman todellista ja konkreettista varallisuuden arvon nousua seurataan indeksistä joka päivä.

Mutta kun hinnat laskevat niin se varallisuuden menetys on vain "silkkaa spekulointia" koska minä en ole myymässä.

Kylläpäs nyt jollakin on mennyt tunteisiin tämä keskustelu. Hupaisaa seurattavaa.

Vierailija
66/71 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän myyjän tarvitse myydä alihintaan. Myyjä sen hinnan päättää eikä ostaja.

Jos näin on niin sinähän voit päättää asuntosi arvon olevan 100 000 000€ koska ostajalla ei ole asiaan mitään sanomista.

Olisihan se tosi typerää myydä alihintaan kun kerran myyjänä saat sanella yksipuolisesti minkä summan haluat.

Vierailija
67/71 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka jaksaa oman asuntonsa hintakehitystä mistään indeksistä seurata ja vielä joka päivä? Voi olla että kun joku naapuri omansa myy niin kauttarantain kysellään suurinpiirtein hintaluokkaa, mutta siihen taitaa useimmilla jäädä ainakin jos ei ole juuri itse myyntiin laittamassa.

Vierailija
68/71 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän se valitettavasti menee, koita nyt vain päästä siitä yli.

Vierailija
69/71 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kolme vuotta lasketellaan. Olen miettinyt ostoa mutta aikaisintaan -25 loppupuolella.

Vierailija
70/71 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs nyt jollakin on mennyt tunteisiin tämä keskustelu. Hupaisaa seurattavaa.

Täysin samaa mieltä. Näillehän nauraa puoli Suomea kun hinnoissa on nähty vasta pikku notkahdus mutta täysi denial-moodi on jo kytketty päälle.

Vierailija
71/71 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari kolme vuotta lasketellaan. Olen miettinyt ostoa mutta aikaisintaan -25 loppupuolella.

Tuskin sinä olet silloinkaan ostamassa muuta kun keppanaa tukien makupäivänä..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi