Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi juustokakuista tehdään niin hirveän makeita? Raskasta syötävää, kun sisältää kermaa, juustoa, rasvaisia keksejä voilla ja vielä ison määrän sokeria

Vierailija
30.05.2023 |

Parempaa olisi usein puolella sokerimäärästä.

Muita joille niin makea ei iske?

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustokakun tyyppisen moussekakun voi tehdä varsin hyvin ilman juustoa ja liivatetta. Vatkaa vain vaahdoksi kermaa tai vaahtoutuvaa vaniljakastiketta tai jotain kasvisvispiä, ja hyydyttää sulatetulla suklaalla tai valkosuklaalla. Marjoja päälle niin on hyvä ja raikas, eikä niin raskaan tuntuinen kuin juustoisemmat kakut.

Vierailija
62/72 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siis oikeasti lähestulkoon kaikki leivonnaiset ovat nykyään äklömakeita. On macaronseja, banoffee pie, britakakkua, marenkia jne. Ja joissakin pitää olla vielä kuorrutus päällä, vaikka muutenkin olisi makeaa. Esim. muffinit, kuivakakut, kääretortut, kakkutikkarit.

Onneksi kahviloista saa edelleen peruspullaa ja mokkapaloja, muutoin niissä ei pystyisi käymään...

Minun mielestäi taas mokkapalat ovat liian makeita ja kuorrutus oikein korostaa sitä.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juustokakun tyyppisen moussekakun voi tehdä varsin hyvin ilman juustoa ja liivatetta. Vatkaa vain vaahdoksi kermaa tai vaahtoutuvaa vaniljakastiketta tai jotain kasvisvispiä, ja hyydyttää sulatetulla suklaalla tai valkosuklaalla. Marjoja päälle niin on hyvä ja raikas, eikä niin raskaan tuntuinen kuin juustoisemmat kakut.

Eikä tarvitse käyttää keksipohjaa, yleensä itse paistan ohuen sokerikakkupohjan.

Vierailija
64/72 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edes ymmärrä tätä nykyistä juustokakkuinnostusta.

Tuorejuustoa tungetaan joka paikkaan. Se on pelkkää ällöttävää löllöä.

Juustokakussa ei ole mitään syötävääkään. Ohut keksipohja ja loput möyheää massaa. Ei edes kunnon suuntuntumaa.

Se on nyt vaan niin muotia.

Kunnon täytekakku sentään tuntuu siltä että on oikeasti jotain syötävääkin.

Kahvilassa vielä sellainen juustokakku on siivutettu mielettömän pieneksi höttöpalaksi ja hintaa neljä euroa.

Olen niin samaa  mieltä. Juustokakku on ollut pitkään suosittu ja vain odottaa koska se buumi olisi ohitse.

Juustokakun suosio perustuu sen ääliömäisen helppoon valmistukseen , eikä siinä vaadita minkäälaisia leipurin taitoja. Murskaa valmiita keksejä pohjalle ja läträä tuorejuustosta tai rahkasta jonkun marjamössön tai mitä nyt kaapista löytyy keksimurskan päälle. Se säilyy päivätolkulla ja miksi kahviloissa kakkuvalikoima on sitten sitä marjaisaa, suklaista, kinuskista, dajm- jne juustokakkua.  

Joskus olen törmännyt kunnianhimoisempaan ratkaisuun kuin rahka -tai tuorejuusto- tai maskarponemössöt. Ne eivät ole ns juustokakkuja, mutta samalla periaatteella.

Toivon, että juustokakut olisivat vain yksi tapa valmistaa kakkua ja haastavampia leipurin taitoja opeteltaisiin. On ylellistä, jos joku tarjoaa joskus muutakin,

Vierailija
65/72 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se välttämättä mitenkään helppoa leivontaa ole? Liivatteen käsittely ja eri lämpötilaisten raaka-aineiden sekoittaminen ei ole ihan helppoa aina

Vierailija
66/72 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan käske mussuttaa mitään lautasen kokoista palaa.

Sitä otetaan ohut siivu.

Vierailija
67/72 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä syönyt juustokakkua ja olen kuvitellut sen olevan suolainen leivos, noh, koska juustoa.

Vierailija
68/72 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noita leivoksia kuulu syödä kilotolkulla. Ei juustokakkua eikä voileipäkakkua. Ilmanko kansa lihoaa kun niitä mätetään kaksin käsin ja vielä pitäis olla makeuttamatonta. Juustokakun idea on se rasvaisuus. Rahkajuttuja kun voi syödä joka päivä.

Vierailija
69/72 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä syönyt juustokakkua ja olen kuvitellut sen olevan suolainen leivos, noh, koska juustoa.

Onhan siinä suolaakin juuston, voin ja keksien muodossa. Mutta usein äkkimakeaksi tehdään.

Vierailija
70/72 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja juustokakun paistaminen ilman että pinta repeytyy on varsinainen taiteenlaji. Japanilaisessa juustokakussa ei ole tuota keksipohjaa lainkaan. Itse yleensä sen teen, mutta ohuempana.

Vierailija
71/72 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

New York cheese cake on paras.

Näin on! Juustokakun kalorit ei itseäni häiritse, syön kakkuja niin äärimmäisen harvoin. Se on silti totta, että juuston, sitruunan ja vaniljan sijaan tosi usein juustokakuissa maistuu nykyään lähinnä sokeri. Ja ehkä joku hilloke mitä on ladettu kylkeen/päälle. Mutta tämän takia ne valmiskakut onkin helppo jättää ottamatta ja leipoa itse silloin kun oikein tekee mieli.

Ekstavinkiksi: jos ei halua valtavaa kaloripommia kotiinsa lojumaan mutta vähän kuitenkin maistuisi, niin ne lastenkokoiset n 14 cm irtopohjavuoat on loistavia! Juuri syntyy yhden philadelphia-paketin kakku.

Vierailija
72/72 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On juustokakkuja ja juustokakkuja. Itse tunnustan juustokakuksi vain paistetun version, hyydykekakut on hyydykekakkuja täytteestä riippumatta.