Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kaikki palstalaiset tuntuvat olevan korkeakoulutettuja?

Vierailija
30.05.2023 |

Ovatko ainoita, jotka haluavat tuoda koulutuksensa esille vai ovatko palstalaiset oikeasti niin hyvin koulutettuja? :D

Vanhoja keskusteluja lukiessa vaikuttaa, että jokaisen lapsikin olisi päässyt heti ensi yrityksellä heittämällä yliopistoon. Olisipa itsellänikin sellainen onni, iloinen kumminkin, että töitä löytyy.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monen "korkeakoulutetun" työnkuva on sellainen, että hänet jatkossa helposti korvataan tekoälyllä tai ainakin pääosa hänen työstään. Tarkoittaa valtavaa vapautuvaa työvoimaa, jonka on kouluttauduttava muihin tehtäviin.

Tuskinpa. Ensimmäisenä lähtevät matalasti koulutetut toimihenkilöt, ne kenen työ on suorittaa eikä ajatella. 

Vierailija
42/62 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heillä on aikaa kirjoitella täällä päiväsaikaan töidensä ohessa. Duunarien on vaikeampi päästä nettiin töidensä lomassa.

Tämä varmaan totta. MOnet meistä etätöissä kuten itsekin. Aloitan työt nyt ysiltä, viritän pään kahvikupin ja selailun avulla työmoodiin. Kirjoittelee tänne vastauksia, selaa ylen ja hesarin sivuja ja kohta siirtyy ekaan kokoukseen. Palstailu voi olla myös tapa nollata tiukkojen työpuristusten (raskas vedetty kokous, kirjoitussessio) välissä - tosin itsellä tuohon auttaa paremmin ulos meno, kahvi terassilla tai koirien kanssa ulkoilu tuo paremman mielen kuin palstalla vänkääminen...

Istua päivät vauvapalstalla on toki tiukka puristus. Ei ole oikeata työntekoa tämä. Eikä Jumalan suunnitelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä suurin osa on juuri ja juuri läpäisset peruskoulun. Aloitusten ja viestien perusteella suurin osa tyhmiä, sivistymättömiä moukkia. Hävettää millä tasolla vielä ihmiset ovat..

Vierailija
44/62 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tekniikan tohtori

Vierailija
45/62 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstalla on helppo olla mitä vain- vain mielikuvitus on rajana!

Jos korkeakoulutetuilla keskimäärin on niin suppea maailmankuva kuin palstan perusteella ajattelisi, korkeakoulutuksen taso on surkea.

Opiskelin matematiikkaa. Miten se pitäisi vaikuttaa minun maailmankuvaan?

Mietin ihan samaa, että miten kapean aineen opiskelu muuttaa kenenkään maailmakuvaa.

Minä opiskelin kaavatustieteitä. Ihmismielestä kun keskustellaan, niin selkeästi osaan ajatella avoimemmin kuin keskivertopalstalainen, mutta samalla tavalla minullaon kapeat arvot ja tiukat uskomukset kaikella muulla 99 % elämänalalla kuin muillakin.

Huutonaurua :D

Vierailija
46/62 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ap tuollaisen kuvan on saanut? Ehkä vain kiinnität tuohon enemmän huomiota, jos et vaikka itse ole kovin koulutettu ja jos joku toinen on, niin se närästää sinua? Itse olen korkeakoulutettu (oikeasti siis :)) ja lapseni todellakin pääsi heti yo-vuonna yliopistoon opiskelemaan. Mutta mitä sitten? Tuttavissani on sekä korkeakoulutettuja, amis-koulutettuja ja kaikkea siltä väliltä. Osan lapset on yliopistossa ja yksi pääsi jopa lääkikseen ihan heti yo-kirjoitusten jälkeen (ei muuten edes käynyt missään valmennuksissa, on vaan yksinkertaisesti tosi älykäs, kaikki on hänelle helppoa). Osan lapset ovat amiksessa, amk:ssa jne. yhden lapsi ei ole missään opiskelemassa ja ihan yhdessä olemme hänestä huolissaan, että pärjäisi aikuisena ja elättäisi itsensä. 

Ja ei kenelläkään ole tarve retostella omilla koulutuksillaan, lasten opiskeluilla yms. Juttelemme lapsistamme toki ja siitä miten heillä menee. Kaikilla meillä on omat ongelmansa ja hyvät hetket. Olemme ystäviä keskenämme monenlaisilla taustoilla ja koulutuksilla. 

Vierailija
47/62 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaapa tuolta vaikka nuo aloitus otsikot. Vaikuttaako siltä, että sivistynyt, lukenut ja fiksu on ne kirjoittanut....????

Vierailija
48/62 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on taas näitä, joilla on omasta heikosta johtuva vinoutumisharja. Täällä suurin osa tuntuu kuvittelevan mm., että työkokeilijat on työnteon yleisein muoto, suurin osa tienaa pari tonnia jne. 

Akateemiset tulevat vain AMK- ketjuihin kertomaan, etteivät kykene ymmärtämään duaalimallia. 

Vierailija
49/62 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä täällä usein puhutaan todella ala-arvoisesti duunareista että aika akateemisvoittoista tuntuu olevan. Vähätellään lähihoitajia, siivoojia, kaupan myyjiä yms. Jauhetaan valkoroskasta. Kerran törmäsin twitterissä keskusteluun jossa porukka näkyi hyvinkin tietävän vauva-palstan ja mistä täällä keskustellaan mutta eivät omien sanojen mukaan ikinä käy sivustolla jossa pelkästään duunarit, syrjäytyneet ja elämänkoululaiset notkuvat.

Tämänhän nyt riippuu suoraan ketjusta. Jos kyseessä on AMK- ketju, niin se on täynnä akateemisia, jotka dissaavat kaikki.

Jos kyseessä taas on työllisyysketju, niin tyypit kuvittelee, että maailmassa on vain 9€/ päivä duuneja, vaikka en ole koskaan törmännyt, että akateemisia tehtävissä käytettäisiin npoita. 

Eli jokainen ketju lähtee vähän omaan suuntaansa, mutta väittäisin, että suurin osa ainakin on matalasti palkatuissa töissä ja todennäköisesti myös matalasti koulutettuja. 

Vierailija
50/62 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harhaa, kuten se, että suuri osa olisi varakkaita.

Keskusteluihin valikoituu niistä aiheista kiinnostuneita ihmisiä.  On muuten arvioitu, että palstalla käy KYMMENIÄ TUHANSIA ihmisiä.

Njoo mutta kirjoittajia tuskin on tuhansiakaan. Ircissä huomasin aikoinaan, että isoillakin kanavilla kuitenkin samat naamat olivat aina äänessä.

Vierailija
51/62 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nääh. Mulla on kolme toisen asteen koulutusta. Yhteenlaskettuna tietysti paljon koulutusta, mutta ei korkeakoulua.

Vierailija
52/62 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monen "korkeakoulutetun" työnkuva on sellainen, että hänet jatkossa helposti korvataan tekoälyllä tai ainakin pääosa hänen työstään. Tarkoittaa valtavaa vapautuvaa työvoimaa, jonka on kouluttauduttava muihin tehtäviin.

Hienoa, että palstalla on paljon tekoälyn syväosaajia. Niin kuin tämä tyyppi, joka pystyy korvaamaan korkeastikoulutetut työelämästä. Varmaan rikas tyyppi. 

Me muut joudutaan näkemään tekoäly vielä pitkään työkaluna, jota käyttää, noh, korkeasti koulutetut. Suurempi ongelma on niillä, joille jo videohaastattelun tekeminen työnhakua varten on ylivoimaisen vaikeaa. 

Vierailija
53/62 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eläkkeellä oleva lähäri, ei lapsia.

Vierailija
54/62 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain vaiheessa tutkittiin, että täällä kävi 3000 ihmistä vrk. Kyllä meihin kaikkea mahtuu, ja noihin kyselyihin vastaavat rajattu porukka.

Noin vähän? Keskustelut etenevät kyllä aivan liian nopeasti tuohon nähden. Veikkaisin enemmänkin, että ainakin 3000 on joka hetki paikalla.

Vierailija
55/62 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki on DI:tä, väh. 6000 e/kk palkka ja BMW tallissa.

Minä olen kyllä KTM enkä DI. Palkkataso oikea, automerkki ei.

Vierailija
56/62 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heillä on aikaa kirjoitella täällä päiväsaikaan töidensä ohessa. Duunarien on vaikeampi päästä nettiin töidensä lomassa.

Öyhöpersuilla ei ole tuota ongelmaa. Ne on vapaita möyhäämään aina.

Vierailija
57/62 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nääh. Mulla on kolme toisen asteen koulutusta. Yhteenlaskettuna tietysti paljon koulutusta, mutta ei korkeakoulua.

Mulla vain kaksi, mutta lisäksi kolme korkeakoulututkintoa alettuna. Ne ei täysin kiinnostaneet ja sain töitä niin näin kävi.

Eli 2 toisen asteen tutkintoa ja neljä-viisi vuotta yliopistossa ja korkeakoulussa. Jotain tarttui sieltäkin.

Vierailija
58/62 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitkäaikaistyötön tradenomi, olin viimeksi töissä vuonna 2006. Saan viesteihini usein paljon yläpeukkuja. Nautin siitä ajatuksesta, että maisterit, tohtorit ja dosentit ovat kanssani samaa mieltä.

Vierailija
59/62 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstalla on helppo olla mitä vain- vain mielikuvitus on rajana!

Jos korkeakoulutetuilla keskimäärin on niin suppea maailmankuva kuin palstan perusteella ajattelisi, korkeakoulutuksen taso on surkea.

Opiskelin matematiikkaa. Miten se pitäisi vaikuttaa minun maailmankuvaan?

Eikös logiikka ole matematiikkaa? Aika monella ei logiikka pelaa ollenkaan, mikä näkyy maailmankuvassa.

Vierailija
60/62 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos täällä on koulutettuja, niin miksi täällä ketjuissa tyhmyys ja sivistymättömyys loistaa.?????

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi