Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko huomannut kyläillessäsi jonkin arkea helpottavan niksin? Entä onko teiltä otettu jokin niksi?

Vierailija
29.05.2023 |

Ihminenhän on tapojensa orja ja toimii niin keittiössä, kylppärissä, eteisessä jne. totutuilla kaavoilla eikä hoksaa tehdä jotain asiaa helpommin. Sitten kun näkee jossain tehtävän asia A eri tavalla, voi ajatella, että ei hitsi, miten en tuota tajunnut ja alkaa tekemään sitä asiaa A eri tavalla omassa kodissa.

Oletko kopioinut jotain pikku niksejä muilta? Onko teidän kodista kopioitu jotain pikku juttuja, jotka oli teille itsestäänselviä?

Kommentit (1015)

Vierailija
221/1015 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tiskikone on vajaa, niin silloin siellä on likaiset. Ei kai kukaan ota koneesta vain muutamia astioita ja jätä tyhjentämättä muuten?

Muutenkin, ei tarvi kurkata kuin yhteen kahvikuppiin, niin näkee onko likaisia vai puhtaita, jossei muka lautasista tai aterimista näe

Mikä suuri idea on siirrellä astioita turhaan astianpesukoneesta kaappiin. Tarpeeton välivaihe kahden apk:n taloudessa.

Vierailija
222/1015 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollessani kaverillani kylässä aioin pestä käteni heidän keittiössä, ennenkuin olisin alkanut syömään leivonnaisia.

Mutta heillä ei ollut käsisaippuaa keittiössä lainkaan, mikä taas minulle on ollut itsestäänselvä asia jo 80-luvun lapsuudenkodista.

Kysyin, miksei ole käsisaippuaa keittiössä?

Vastaus oli: no eipä ole ikinä tullut mieleen, että keittiössäkin voisi olla käsienpesusaippua, että me aina menemme tuohon pikkuvessaan pesemään kädet.

Sen jälkeen he ostivat käsienpesusaippuan keittiöön ja käsipyyhkeen.

Sairaanhoitajatätini olisi tuosta kauhuissaan.

Hän on vahvasti sitä mieltä, että kun tullaan ulkoa, kädet pestään vessassa, ei missään nimessä keittiössä, jossa pestään salaatteja ja tehdään ruokaa ym.

Ruokaa tehdessä sitten välipesut voi pestä keittiössäkin, kun kädet eivät ole kovin likaiset.

Tämä!

Kädet kuuluu pestä vessassa.

Olusin suuttunut jos joku vieras olisi tullut keittiöön pesemään käsiään ja ohjannut hänet äkkiä vessaan.

Samaa mieltä. Kylläpä jotkut on epähygieenisiä! Keittiön lavuaari on vain ja ainostaan ruoavalmistusta ja tiskaamista varten.

En ymmärrä miten keittiön lavuaari saastuu siitä että siinä pestään kädet. Ruoanvalmistuksen lomassakin ainakin itse pesen kädet monta kertaa. Jos esim olen käsitellyt lihaa, en lähde likaisin käsin vessaan pesemään käsiäni vaan pesen keittiössä. Samoin keittiöalan ammattilaiset pesevät kätensä keittiössä.

Olen tähän asti pessyt käteni astianpesuaineella, mutta ajattelin että hankin jatkossa keittiöön käsisaippuan koska se on iholle hellävaraisempi.

Minulla on astiankuivatuskaapissa pyyhe jota käytän vain astioiden kuivaamiseen. Tiskipöydän alakaapin ovessa minulla on pyyde johon kuivaan käteni (tämän vaihdan parin päivän välein).

Tuota minäkin mietin, että ravintolassa työskennellessäni mekin kyllä pestään kädet siellä keittiön lavuaarissa silloinkin kun tullaan töihin ja kädet pestään ensimmäistä kertaa. Hullu ajatus, että pitäisi mennä vessaan pesemään ja sitten lähmiä vessan ovenkahvoja ym - kädethän pitäisi tämän jälkeen pestä heti uudestaan.

Ahaa! Onkin ihmisiä kenellä on keittiössä lavuaari. Luulin, että puhutaan tiskialtaasta. Anteeksi sekaannus. Mulla on niin pieni keittiö, ettei mahdu erillistä lavuaaria eikä ole edes kaatoallasta. Vain tiskiallas. Asunto muutenkin niin pieni, ettei vessaankaan ole pitkä matka. Jotenkin tykkään viedä mahdolliset käsipöpöt sinne ja pitää keittiön niin puhtaana kuin voin. Sorry. Mutta JOS olisi erillinen lavuaari käsien pesua varten keittiössä, niin tietenkin pesisin kädet ruokaa tehdessä siinä. Käyn siis vessassa pesemässä, jos olen käsitellyt vaikka lihaa tms mutta jos vain multaiset sormet tai vaikka appelsiinimehussa tai öljyssä, niin pesen kyllä silloin kädet siinä ruuanlaiton keskellä siinä keittiössä. Ja aloittaessa kun käsissä on likaa muualta, pesen kädet ensin siellä vessassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/1015 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän on vahvasti sitä mieltä, että kun tullaan ulkoa, kädet pestään vessassa, ei missään nimessä keittiössä, jossa pestään salaatteja ja tehdään ruokaa ym.

Ruokaa tehdessä sitten välipesut voi pestä keittiössäkin, kun kädet eivät ole kovin likaiset.

Siis mitä suuremmallahan todennäköisyydellä niitä kakkapöpöjä on nimenomaan siellä vessan käsienpesualtaan hanassa ja ovenkahvassa, kuin siellä keittiön hanassa.

Mielestäni on nimenomaan hygienisempää pestä kädet ja kosketella keittiön hanaa ja sitten iskeä salaatin kimppuun, kuin että menee vessaan, jossa hanaa avatessa ja sulkiessa voi käsiin tulla ties mitä kakkapöpöjä ovenkahvasta puhumattakaan.

Höh. Eihän sitä vessan hanaa suljeta kädellä vaan kyynärpäällä. Halutessaan voi toki sen hanan pestä samalla kun pesee kädetkin, niin on puhdas. Oven kahvaa ei käsitellä likaisin käsin. Toisaalta kun aikoo ruokaa laittamaan, saa sen vessan oven kahvan painettua kyynärpäällä senkin. Onko se keittiön hana sit puhtaampi, jos se ensin avataan likaisin käsin ja pesun jälkeen sit suljetaan niillä vastapestyillä käsillä? No mihin kukin tottunut jatkakoon niinkuin haluaa, muttei ole mitään kunnon perustelua, miksei likaiset kädet voi yhtä hyvin pestä vessassakin. Itse vien likaisten käsien pöpöt mieluummin sinne likaiseen vessaan kuin puhtaaseen keittiöön.

Millä sinä sitten oven kahvaa käsittelet, jos et käsin? Kauhealta säheltämiseltä tuntuu, että ovia pitäisi avata jotenkin muuten kuin käsin. Keittiön hanan suhteen voi miettiä vaikka siltä kantilta, että usein hana avataan alapuolelta, mutta suljetaan yläpuolelta, tai näin taidan ainakin itse tehdä, vaikkei tämä ole varsinaisesti edes mitenkään tietoinen päätös tai tapa. Lisäksi voi vaikka avata sen kämmenselällä. Toki vessassakin voi näin tehdä, mutta siinä tulee sitten tosiaan eteen se, että vessan käsipyyhkeessä ja kahvassa on silti odennäköisemmin niitä ulosteperäisiä bakteereja kuin keittiön pinnoilla - tästä ei pääse mihinkään. Ainakin jos asuu muiden kanssa tai on kylässä, ei voi koskaan tietää, kuinka hyvin muut pesevät käsiä ja kuinka paljon noita bakteereja siellä vessassa on. Keittiö on puhtaampi, ja juuri siksi siellä kannattaa pestä kädet ainakin ennen kuin tekee ruokaa tai syö. Oletuksena on, ettei tiskialtaassa käsitellä ruokaa, joten ne bakteerit joita sinne mahdollisesti jää eivät vahingoita ketään.

Vierailija
224/1015 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollessani kaverillani kylässä aioin pestä käteni heidän keittiössä, ennenkuin olisin alkanut syömään leivonnaisia.

Mutta heillä ei ollut käsisaippuaa keittiössä lainkaan, mikä taas minulle on ollut itsestäänselvä asia jo 80-luvun lapsuudenkodista.

Vastaus oli: no eipä ole ikinä tullut mieleen, että keittiössäkin voisi olla käsienpesusaippua, että me aina menemme tuohon pikkuvessaan pesemään kädet.

Tämä!

Kädet kuuluu pestä vessassa.

Olusin suuttunut jos joku vieras olisi tullut keittiöön pesemään käsiään ja ohjannut hänet äkkiä vessaan.

Samaa mieltä. Kylläpä jotkut on epähygieenisiä! Keittiön lavuaari on vain ja ainostaan ruoavalmistusta ja tiskaamista varten.

En ymmärrä miten keittiön lavuaari saastuu siitä että siinä pestään kädet. Ruoanvalmistuksen lomassakin ainakin itse pesen kädet monta kertaa. Jos esim olen käsitellyt lihaa, en lähde likaisin käsin vessaan pesemään käsiäni vaan pesen keittiössä. Samoin keittiöalan ammattilaiset pesevät kätensä keittiössä.

Olen tähän asti pessyt käteni astianpesuaineella, mutta ajattelin että hankin jatkossa keittiöön käsisaippuan koska se on iholle hellävaraisempi.

Minulla on astiankuivatuskaapissa pyyhe jota käytän vain astioiden kuivaamiseen. Tiskipöydän alakaapin ovessa minulla on pyyde johon kuivaan käteni (tämän vaihdan parin päivän välein).

Tuota minäkin mietin, että ravintolassa työskennellessäni mekin kyllä pestään kädet siellä keittiön lavuaarissa silloinkin kun tullaan töihin ja kädet pestään ensimmäistä kertaa. Hullu ajatus, että pitäisi mennä vessaan pesemään ja sitten lähmiä vessan ovenkahvoja ym - kädethän pitäisi tämän jälkeen pestä heti uudestaan.

Ahaa! Onkin ihmisiä kenellä on keittiössä lavuaari. Luulin, että puhutaan tiskialtaasta. Anteeksi sekaannus. Mulla on niin pieni keittiö, ettei mahdu erillistä lavuaaria eikä ole edes kaatoallasta. Vain tiskiallas. Asunto muutenkin niin pieni, ettei vessaankaan ole pitkä matka. Jotenkin tykkään viedä mahdolliset käsipöpöt sinne ja pitää keittiön niin puhtaana kuin voin. Sorry. Mutta JOS olisi erillinen lavuaari käsien pesua varten keittiössä, niin tietenkin pesisin kädet ruokaa tehdessä siinä. Käyn siis vessassa pesemässä, jos olen käsitellyt vaikka lihaa tms mutta jos vain multaiset sormet tai vaikka appelsiinimehussa tai öljyssä, niin pesen kyllä silloin kädet siinä ruuanlaiton keskellä siinä keittiössä. Ja aloittaessa kun käsissä on likaa muualta, pesen kädet ensin siellä vessassa.

Oletpa vitsikäs. Lavuaari eli pesuallas. Semanttinen ero näissä nyt on melko mitätön ja liukuva, kuten semantiikka yleensä on.

Vierailija
225/1015 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tiskikone on vajaa, niin silloin siellä on likaiset. Ei kai kukaan ota koneesta vain muutamia astioita ja jätä tyhjentämättä muuten?

Muutenkin, ei tarvi kurkata kuin yhteen kahvikuppiin, niin näkee onko likaisia vai puhtaita, jossei muka lautasista tai aterimista näe

Aika monet kyllä saattaa laiskuuttaan tai muuten vaan ottaa astioita suoraan käyttöön pesukoneesta. Varsinkin usean hengen taloudessa käy helposti välillä näin, ja tulee tilanteita, että kone on puolitäysi, eikä välttämättä näe helposti, onko kyseessä puhtaat tai likaiset. Kyllä mulle on joskus kämppisten kanssa asuessa käynyt niin, että on ottanut jonkun likaisen astian koneesta, ja vasta kun on meinannut alkaa käyttää sitä, huomannut että se onkin likainen.

Vierailija
226/1015 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin alunperin kivaksi vinkkiketjuksi tarkoitettu keskustelu meni taas täysin lukukelvottomaksi, kun joillekin on niin tärkeää vääntää ihan kaikesta ja aina.

Oletteko tulleet ajatelleeksi, että oma totuus, tapa ja tottumus ei automaattisesti ole kaikkien muidenkin totuus tai kaikille muillekin paras mahdollinen tapa ja tottumus? Minulle on samantekevää, miten astianpesukoneensa ja tiskirättinsä kukakin pitää - niiden ei kaikissa talouksissa tarvitse olla samalla tavalla kuin minulla - mutta lukisin ihan mielelläni hyviksi havaittuja vinkkejä. Vinkkihän on vinkki, ei mikään sääntö, jota tulee totella. 

Vierailija
227/1015 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos pyyhkisitte eri kädellä kuin avaatte hanan?

Vierailija
228/1015 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä ainakaan pese salaatteja tiskialtaassa. Pesen myös tiskialtaan säännöllisesti. Silti miellän itse tiskialtaan "likaiseksi" tilaksi, ja usein pesen kädet kotiin tullessa keittiössä, koska silloin ei tarvitse käpälöidä ovenkahvoja, ennen kuin olen pessyt kädet. Mutta oleellisempaa se käsisaippua keittiössä on juuri siksi, että voi ennen ruoanlaittoa ja syömistä pestä helposti kädet. En tajua, miten todella monilla ei ole käsisaippuaa keittiössä - ilmeisesti useimmat eivät koe käsienpesua ennen ruoanlaittoa kovin tärkeänä. Minusta tuntuu epämukavalta jos vaikkapa kyläillessä haluaisi ennen käsin syömistä pestä kädet ja pitää mennä vessaan, jossa ainoa käsipyyhke on joku vettynyt pikkupyyhe, joka voi olla vaikka miten likainen.

Minä käyn kyllä pesemässä kädet aina käsienpesualtaalla vessassa. Pyyhkeitä minulla roikkuu siellä useampi, vaikka asun yksin. Käyttöpyyhe, puhdas varapyyhe ja vieraspyyhe. Se puhdas varapyyhe on sitä varten, että kädet pestyäni sattuisin huomaamaan, että pyyhe onkin vaihdon tarpeessa. Siinä onkin silloin kuiva puhdas jo valmiina ja voin sitten vaihtaa sen likaisen pois kuivin käsin ja tuoda uuden puhtaan varapyyhkeen käyttöpyyhkeeksi muuttuneen tilalle. Ja vaihdan tavallisesti muutenkin viikoittain.

Meillä taas oon ihan vessan kaapissa puhtaita käsipyyhkeitä 20 kappaletta.

Kylpyhuoneen kaapeissa säilytetään kaikki puhtaat kylpypyyhkeet.

Ei tarvi ravailla mihinkään.

Olisipa niin iso vessa, että mahtuu oikein kaappikin..

Vierailija
229/1015 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keittiöalan ihmisenä samaa mieltä!

Vessaan jää pöpöt ja vessa pestään järeämmillä puhdistusaineilla, kuin keitiö.

Ei todellakaan keittiöön ulkomaailman pöpöjä!

Kotiin tullessa ködet pestään vessassa ja käsipyyhe yhteinen mutta vaihdetaan usein. Ja aina ennen kyn tulee vieraita.

Keittiössä pestään kädet ruuanlaiton yhteydessä,esim.juuri kalan,lihan tms.käsittelyn jälkeen. Ja keittiönkin käsipyyhe vaihdetaan usein.

Vierailija
230/1015 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiössä on oltava saippua just sen takia, että ruuanlaiton välivaiheissa pesee kätensä. En mä öljyisillä näpeillä lähde mihinkään vessaan haahuilemaan.

Kuulostaa aika neuroottiselta jos joku ei anna vieraan pestä käsiään keittiössä.

Vierailija
231/1015 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää puhtaiden astioiden seisottaminen tiskikoneessa kuulostaa todella omituiselta. Kun kone on pessyt, luukku avataan ja korit vedetään ulos, jotta kuivuu. Sitten kun ovat kuivat (30-60min), niin se joka ekana hoksaa, saa tyhjentää. Olen kellottanut pari kertaa tämän kotityön. Siihen menee alle 2 minuuttia! Turhalta kuulostaa vuoroja jaella ja jäädä moneksi tunniksi odottelemaan, että joku toinen suorittaa moisen "työurakan", ihan hullua!

Tällainen tyyli taas kuulostaa sellaisen ihmisen puuhalta joka on aina kotona kyttäämässä pesukoneita. Minulla on ainakin niin paljon kaikkea muutakin tekemistä etten ehdi mennä vetämään mitään koreja ulos ohjelman päätyttyä.

Vierailija
232/1015 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivauskaapista roikkui sellainen verhonipsutin, johon sai luutun nipsautettua roikkumaan ilmavasti. Otin heti käyttöön.

Vierailija
233/1015 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä kun kaupungissa ollaan tosi tarkkoja jostain keittiöpyyhkeestä ja vessan ovenkahvasta, mutta mökillä käydään ulkohuussissa ihan sujuvasti ja ulkokeittiön maahan tippuneet sipulit pyyhkäistään rintapieleen..ainakin mulla käy näin.

Vierailija
234/1015 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ilmaiseksi maalikaupasta maalipurkin avaajan, mutta tällä purkin avaajalla voi myös avata fetapurkit, kurkkupurkit ym. On todella helppo ja kätevä, kun ei tarvitse tällä välineellä kuin vähän raottaa vaikeita purkin kansia, niin heti avautuu. Tämä on oivallinen väline, jolla käsivoimat eivät riitä niihin ruokatarvike purkkien avaamiseen. Suosittelen, koäska ei tarvitse ostaa enää niitä kalliita purkin avaajia. 

Vierailija
235/1015 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä suuremmallahan todennäköisyydellä niitä kakkapöpöjä on nimenomaan siellä vessan käsienpesualtaan hanassa ja ovenkahvassa, kuin siellä keittiön hanassa.

Mielestäni on nimenomaan hygienisempää pestä kädet ja kosketella keittiön hanaa ja sitten iskeä salaatin kimppuun, kuin että menee vessaan, jossa hanaa avatessa ja sulkiessa voi käsiin tulla ties mitä kakkapöpöjä ovenkahvasta puhumattakaan.

Höh. Eihän sitä vessan hanaa suljeta kädellä vaan kyynärpäällä. Halutessaan voi toki sen hanan pestä samalla kun pesee kädetkin, niin on puhdas. Oven kahvaa ei käsitellä likaisin käsin. Toisaalta kun aikoo ruokaa laittamaan, saa sen vessan oven kahvan painettua kyynärpäällä senkin. Onko se keittiön hana sit puhtaampi, jos se ensin avataan likaisin käsin ja pesun jälkeen sit suljetaan niillä vastapestyillä käsillä? No mihin kukin tottunut jatkakoon niinkuin haluaa, muttei ole mitään kunnon perustelua, miksei likaiset kädet voi yhtä hyvin pestä vessassakin. Itse vien likaisten käsien pöpöt mieluummin sinne likaiseen vessaan kuin puhtaaseen keittiöön.

Millä sinä sitten oven kahvaa käsittelet, jos et käsin? Kauhealta säheltämiseltä tuntuu, että ovia pitäisi avata jotenkin muuten kuin käsin. Keittiön hanan suhteen voi miettiä vaikka siltä kantilta, että usein hana avataan alapuolelta, mutta suljetaan yläpuolelta, tai näin taidan ainakin itse tehdä, vaikkei tämä ole varsinaisesti edes mitenkään tietoinen päätös tai tapa. Lisäksi voi vaikka avata sen kämmenselällä. Toki vessassakin voi näin tehdä, mutta siinä tulee sitten tosiaan eteen se, että vessan käsipyyhkeessä ja kahvassa on silti odennäköisemmin niitä ulosteperäisiä bakteereja kuin keittiön pinnoilla - tästä ei pääse mihinkään. Ainakin jos asuu muiden kanssa tai on kylässä, ei voi koskaan tietää, kuinka hyvin muut pesevät käsiä ja kuinka paljon noita bakteereja siellä vessassa on. Keittiö on puhtaampi, ja juuri siksi siellä kannattaa pestä kädet ainakin ennen kuin tekee ruokaa tai syö. Oletuksena on, ettei tiskialtaassa käsitellä ruokaa, joten ne bakteerit joita sinne mahdollisesti jää eivät vahingoita ketään.

Todellakin! Et voi tietää, onko vieras pessyt käsiään vessassa käydessään ollenkaan vai huonosti vai huolellisesti. Tai se joka juuri ennen sinua painoi hissin nappulaa. Ehkä oli just käynyt puskapissillä matkan varrella. Et voi tietää. Sitten vaan omista käsistä kaikki niihin kertyneet sinne omaan keittiöön. Kiitos, ei mulle. Ovenkahvaan ja hanan vipua pystyy käyttämään kyynärpäälläkin. Olen muuten sairaalassa töissä. Ehkä sen takia käsien pitäminen tarvittaessa mihinkään pintoihin koskematta on ihan tuttua. Vessan hanaa voi välillä myös pestä. Muitakin vessan pintoja. Jos olet käynyt puoli tuntia aiemmin vessassa, niin kyllä ne vessasta peräisin olevat bakteerit sulla on käsissä ihan yhtä lailla. Sinne ne menee keittiön altaaseen sit kuitenkin. Ihan sama. Itse vien enimmät mieluummin sinne vessaan ja tulen sieltä puhtain käsin. Sori siitä. Naurattaa ..

Vierailija
236/1015 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kissan avattuja ruokapusseja varten jääkaapissa pienehkö muovinen rasian alaosa. Aiemmin sai olla pesemässä jääkaappia koko ajan, kun ne ruokapussit eivät pysyneet pystyssä ja tuli laitettua sinne mihin sattui mahtumaan. Nyt on aina pystyssä omassa rasiassaan eikä haittaisi, vaikka kaatuisi, kun ei sen takia koko jääkaappia tarvitse pestä.

Nyt olen tyytyväisenä, kuin jossain mainoksessa, sipaissut tasoja silloin tällöin.

Vierailija
237/1015 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaöljy keittiössä pestyyn ketsuppipulloon. Helpompi annostella ohuesta suihkusta pannulle, salaatteihin yms.

Ei holahda liikaa kuten isosta öljypullon suusta helposti käy.

Vierailija
238/1015 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

huippu hienoja ehdotuksia sopivat kaikki av kirjaan jossa selitellään suomeksi mitä mikäkin tarkoittaa. vielä kun saadaan kansan radiosta joitakin omaperäisiä laulajia mukaan on mukava busseilla matkustaa porvooseen. laulajat voidamme vaihtaa siellä.

Vierailija
239/1015 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keittiö on parempi käsienpesupaikka ruuantekijälle. Keittiöön ei kukaan tule vessakäynnin jälkeen käsiä pesemään, vaan kädet pestään (jos pestään) siellä vessassa. 

En minä ainakaan voi mennä taloudessani vannomaan että vessassa kukaan, ei vieraat eikä mies tai hänen lapsensa pyyhiskele kakkaa pitkin pyyhekitä tai ovenkahvoja. Vaikka kuinka olisi omat pyyhkeet, niin en voi vannoa ettei omaani pyyhi kuin minä. Ruuanlaittoni taas alkaa aina sillä että pyyhin ensin tasot ja hanat ja jääkaapinovet, ja otan puhtaan keirriöpyyhkeen esiin. Näin voin olla varma että kaikki on puhdasta ruuanlaittoon. Kädet pesen toki myös keittiössä ennen ruuanlaittoa.

Vierailija
240/1015 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kopioin idean, että laitoin vanhat muutoin käytöstä jo poistetut herätyskellot uudelleen töihin vessaan ja kylpyhuoneeseen. Näkee aamulla seurata ajan kulumista ja ehtii töihin. Herätystoimintoa en käytä niissä. Olen tykännyt.

Meilla on aina ollut kylpyhuoneissa tallaiset ripustettavat, vedenpitavat kellot. Luulin etta kaikilla on.