Arvioi yo-juhlien menu. Maistuisiko sinulle nämä tarjoilut?
- keksilajitelma, dominoja, jaffakeksejä
- mansikkatäytekakku
- pullaa
- kääretorttu
- sulhaspiirakoita
- voileipäkakku kinkkutäytteellä
- alkumaljaksi kuohuviini
- mansikkamehua, vettä, kahvia, haudutettu tee
Kommentit (264)
Vierailija kirjoitti:
Meillä on tilattu:
- lohisalaatti
- kinkkuvoileipäkakku (mies rakastaa, pakko saada)
- mustaherukkajuustokakku
- kinuskitäytekakku
Sitten pitäisi tuosta jatkaa itse.... Nuo tulee siis ulkopuolelta. Ei tosiaan aiota mitään megatarjoiluja harrastaa. Vieraat on läheltä ja kahvitarjoilulla mennään. Varmaan patonkia salaatin kaveriksi ja jotain "pulla-kuivakakku-keksi" -tyyppistä sitten noille "kakuille" kaveriksi.
Ihanat tarjoilut!
Vierailija kirjoitti:
Mielummin keksien tilalle tai rinnalle vaikka macaronleivoksia, kahta eri suolaista piirakkaa, coctailpiirakoita sulhaspiirakoiden tilalle (pahoja), ehkä britakakku tai -kääretorttu tuon kääretortun tilalle (on hienostuneempi), mansikkakakku ok, hedelmäsalaattia raikkautta kaipaaville, juomapuoli ok, älä kuitenkaan unohda alkoholitonta kuohuvaa.
Kääretorttu kääretortun tilalle 😳
Vierailija kirjoitti:
Moni täällä kritisoi Domino-keksejä että on liian teollista.
Sitten syövät ja kehuvat maasta taivaisiin, kun on juustokakku jonka pohjana on paketillinen niitä samoja Dominoja.
Keksipohja on laiskan ratkaisu juustokakkuun. Toki siinä on edes yritetty tuunata niitä keksejä rasvalla. Aivan yhtähyvin pohjana voi käyttää ohutta sokerikakku tai kääretorttupohjaa. Joskus 70-luvun alussa kun tein ensimmäiset juustokakut ohjeistettiin käyttämään ohutta unelmatorttu pohjaa. Kakkuvuoan kokoinen kiekko pohjalle , sitten rahka- kermavaahtoseos vaniljalla ja liivatteella seuraavaksi ja sitten toinen kiekko unelmatorttupohjaa. Hyydytys tehtiin tuolloin pakastimessa.
Vierailija kirjoitti:
Jopas keksit jakavat tunteita, kun osa haluaisi pöydästä nimenomaan ne jaffat ja dominot ja lapsille varsinkin. Ja toiset poistaisi koko keksit
Eikö ne silloin juuri ole ok, että on jokaiselle jotakin?
Jaffoissa on se huono puoli, että kun muksut syö niitä niin sitä suklaatöhryssä on sitten joka paikka kun se sulaa kädessä.
Vierailija kirjoitti:
Nojaa kirjoitti:
Vaihda coctailpiirakoihin ja munavoita myös. Pakasteesta löytyy laatikko coctailpiirakoita, ne kun lämmität ja teet munavoita lisäksi. Miten monet unohtavat sen suolaisen tarjottavan? Nykyään on diabeetikkoja joka suvussa ja lisäksi suolainen tarjottava menee ensin. Keksit myös vaihtaisin, liian öklömakeita tarjolla.
Juhlissa ei todellakaan tarjota mitään kaupan pakastepiirakoita.
Kaupan cocktail piirakat on juhlissa ihan hitti ja menee aina.
Kermaisen kakun ja kermaisen voileipäkakun kylkeen kaipaa jotain muuta kevyempää.
- keksilajitelma, dominoja, jaffakeksejä Joo
- mansikkatäytekakku joo
- pullaa ok
- kääretorttu ok
- sulhaspiirakoita joo
- voileipäkakku kinkkutäytteellä ei
- alkumaljaksi kuohuviini Joo
- mansikkamehua, vettä, kahvia, haudutettu tee ei
Mikä kinkussa täytteenä niin hiertää?
Vierailija kirjoitti:
Vegaanijutut puuttuu. Itse kyllä söisin mielellään silti noita kaikkia.
Kommentoin näin sivusta, mutta jos meillä olisi mitkä tahansa juhlat, en tekisi mitään vegaanista tarjottavaa sillä ystävissäni tai sukulaisissani ei ole yhtäkään vegaania. Miksi siis vaivautua? Yksi kasvissyöjä on ja se olen minä 😂 Ja ei, mulle ei ole ongelma tehdä tarjottavia joissa on lihaa. Eihän mun tarvitse niitä syödä.
Kieroon kasvaneen yo- menu. Vahvasti vaikuttaa laatijan olevan mielenterveydessä häikkää. Suosittelen psykiatrilla käyntiä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä söisin tuosta jotain, ja tietysti olisin ihan tyytyväinen.
Silti:
- voileipäkakku on yleensä todella ällöä
- kaikki lajit ovat leivonnaisia. Riittävästi kun jauhoa syö niin tulee vain turpea paha olo
- kaipaisin esimerkiksi salaattia ja jotain proteiinia kuten savu- tai graavilohta, riimihärkää, chevicheä, paahtopaistia tms.Mutta jokainen järjestää tyylillään, ja se on ihan ok.
Kahvikekkereillä?
Jättäsin pullan ja kääretortun pois ja lisäisin jotain suolaista
Suosittelen cream pie kermapiirakkaa. Ohjeita löytyy netistä cream pie video. Vieraille maistuu varmasti.
Raikas hyyde kaakku ja tillin liha riittäisi minulle ja maistuu varmasti useimmille myöskin
Lisäisin menuun Antti Rinteen pekonipastan ja kalavoileipäkakun. Muuten hyvä.
Vesi herahti kielelle. Ottaisin oikein ison palan mansikkakakkua kera haudutetun teen. Sekä voileipäkakkua tietysti :p
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni täällä kritisoi Domino-keksejä että on liian teollista.
Sitten syövät ja kehuvat maasta taivaisiin, kun on juustokakku jonka pohjana on paketillinen niitä samoja Dominoja.
Keksipohja on laiskan ratkaisu juustokakkuun. Toki siinä on edes yritetty tuunata niitä keksejä rasvalla. Aivan yhtähyvin pohjana voi käyttää ohutta sokerikakku tai kääretorttupohjaa. Joskus 70-luvun alussa kun tein ensimmäiset juustokakut ohjeistettiin käyttämään ohutta unelmatorttu pohjaa. Kakkuvuoan kokoinen kiekko pohjalle , sitten rahka- kermavaahtoseos vaniljalla ja liivatteella seuraavaksi ja sitten toinen kiekko unelmatorttupohjaa. Hyydytys tehtiin tuolloin pakastimessa.
Liivate. 🤢🤮🤢🤮🤢
Aika perusperus juttua. Kuulostaa aika köyhälle jopa. Kuulostaa 90- luvun kahvittelulle. Keksi jotain 2000- luvun tarjottavaa.
- ruokaisa salaatti
- parempi kakku
- parempia pikkuleipiä kuin marketin perus keksit.
- kuka syö nykyään pullaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jopas keksit jakavat tunteita, kun osa haluaisi pöydästä nimenomaan ne jaffat ja dominot ja lapsille varsinkin. Ja toiset poistaisi koko keksit
Eikö ne silloin juuri ole ok, että on jokaiselle jotakin?
Jaffoissa on se huono puoli, että kun muksut syö niitä niin sitä suklaatöhryssä on sitten joka paikka kun se sulaa kädessä.
Olin yksissä rippijuhlissa, oli mm. jaffakeksejä muita teollisia ällötyksiä, tuli hirveää draamaan kun juhlakalun tädin lapsi sotki olohuoneen valkoiset verhot tahmaisilla käsillään, oli vetänyt parit jaffat ja suklaat sulaneet käsiin. Kivat juhlat kun emäntä haukkui yhden vieraan pystyyn.
😂
Juhlissa ei todellakaan tarjota mitään kaupan pakastepiirakoita.