Arvioi yo-juhlien menu. Maistuisiko sinulle nämä tarjoilut?
- keksilajitelma, dominoja, jaffakeksejä
- mansikkatäytekakku
- pullaa
- kääretorttu
- sulhaspiirakoita
- voileipäkakku kinkkutäytteellä
- alkumaljaksi kuohuviini
- mansikkamehua, vettä, kahvia, haudutettu tee
Kommentit (264)
Vierailija kirjoitti:
Domino- ja jaffakeksit eivät mielestäni kuulu juhlatarjoiluun. Suosittelisin itse tehtyjä pikkuleipiä.
Mä taas olen huomannut, että lapset tykkää just Domino- ja Jaffa-kekseistä. Ne valmiskeksit katoaa ensin, vaikka muitakin olisi tarjolla. Aikuiset taas valitsee niitä itsetehtyjä valmiskeksien sijaan.
Kotijuhlien tarjoilua ei pidä arvostella ravintolamittapuun mukaan.
Jokainen tarjoilee parhaansa mukaan.
Vaikuttaa hyvälle, mutta jos pulla ei ole voilla leivottua kunnon pullaa, vaan kaupan lisäainehöttöä, vaihtaisin sen vaikka johonkin " suolaiseen " piirakkaan
Vierailija kirjoitti:
Kuka tarjoaa nykyään kinkkua sisältäviä ruokia?!
Pulla on vanhanaikaista tarjottavaa.
Aika niukka tarjoilu mielestäni.
Miksi nykyaikana ei olisi tarjolla voileipäkakkua kinkulla?
Mikä siinä kinkussa on? Kaikille maistuu.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ovat sulhaspiirakat?
Myydään niitä välillä kaupoissakin, googlaa. Vähän karjalanpiirakan tapaisia
Kuulostaa enemmän 90v synttäritarjoilulta, aika vanhanaikaisia ruokia.
Vierailija kirjoitti:
Minä tarjoan.
Pulla ei ole vanhanaikaista, sinulla on vain asenneongelma.
Ikävää jos juhliin mennään kuin paraskin ravintolakriitikko.
Menkää avoimin mielin ja juhlikaa sitä juhlakalua, vaikka joisitte vaan kahvia. Isäntäväki on parhaansa tehnyt.
Lapset voivat myös oppia, että juhlatarjoilu vaihtelee: on kaverisynttäreitä, on ylppäreitä jne. , ja että keksit ovat keksejä, ja pikkuleivät ovat eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi nykyaikana ei olisi tarjolla voileipäkakkua kinkulla?
Mikä siinä kinkussa on? Kaikille maistuu.
No onhan se kinkkusuikale ns. pizzasuikale ainakin ihan hirveänmakuista jätettä.
Eri
Aika vaatimaton, mielestäni dominot ja jaffakeksit kuuluvat arjen kahvipöytään eikä ylppäreihin
Arvelen että olette jostain syvältä maaseudulta.
Ei maistuisi. Kuka edes syö keksejä saati kääretorttua? Kinkkua? Hyi.
Jotain raikkaampaa kaipaisin. Salaattia. Skagen-leipiä. Lohta tai paahtopaistia. Kasvispiirakkaa.
Jos on pakko olla joku tunkkainen voileipäkakku niin edes lohi, vähän tyylikkäämpi kuin kinkku.
Macronseja mielummin kuin keksejä.
Mikä kinkussa on väärää tai ei niin tyylikästä?
Eikö trendikkäissäkin ruoissa ole kinkkua?
Vierailija kirjoitti:
Kotijuhlien tarjoilua ei pidä arvostella ravintolamittapuun mukaan.
Jokainen tarjoilee parhaansa mukaan.
No tässähän nimenomaan pyydettiin arvostelua.
Vierailija kirjoitti:
Ikävää jos juhliin mennään kuin paraskin ravintolakriitikko.
Menkää avoimin mielin ja juhlikaa sitä juhlakalua, vaikka joisitte vaan kahvia. Isäntäväki on parhaansa tehnyt.
Tässä nimenomaan kysyttiin mitä mieltä tarjoiluista ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Domino- ja jaffakeksit eivät mielestäni kuulu juhlatarjoiluun. Suosittelisin itse tehtyjä pikkuleipiä.
Mä taas olen huomannut, että lapset tykkää just Domino- ja Jaffa-kekseistä. Ne valmiskeksit katoaa ensin, vaikka muitakin olisi tarjolla. Aikuiset taas valitsee niitä itsetehtyjä valmiskeksien sijaan.
Tosiaan, jos juhlissa on paljon lapsia tai teinejä niin on syytä varata heidän varalleen juurikin jotain peruskeksejä ja sipsejä. He kauhovat sitten niitä, eivätkä tyhjennä heti ensi töikseen pikkuleipäpöytää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tarjoan.
Pulla ei ole vanhanaikaista, sinulla on vain asenneongelma.
Useammat juhlat viime vuosina järjästeneenä voi kertoa, että pullat jää kyllä sinne tarjoilupöytään. Ihmiset pitävät enemmän suolaista tarjoiluista. Mielestäni hyvä täytekakku ja esim. Ylioppilaslakiksi koristellut macaronssit tai onnenkengät riittää makeiksi tarjoiluksi.
Enemmän suolaista, vähemmän makeaa. Ei pelkkää voileipäkakkua suolaisena tarjottavana.
Lisäisin suolaisten tarjoilujen määrää. Makeita voisi taas vastaavasti vähentää. Eli pulla tai kääretorttu pois ja mukaan vaikkapa jokin suolainen piirakka tai toisenlainen voileipäkakku.