Kukaan ei koskaan tarvitse mun apua
Ymmärrän, että monilla tämä on varmasti toisinpäin, ja että se on tosi rasittavaa ja kuluttavaa.
Mutta minulla on näin. Kukaan ei ikinä pyydä mun apua mihinkään, eikä mua tarvita jos tarjoan apua.
Yhtäkkiä havahduin tähän. Oma isäni on yli 70-vuotias ja ilmoitti vain, että muuttavat kuun lopussa. Kerroin heti että voin tulla auttamaan, mutta ei kuulemma tarvitse. Muuttofirma kantaa isot tavarat ja itse vievät vaimonsa kanssa loput. Ehdotin, että voin tulla auttamaan loppusiivouksessa, mutta ei tarvitse.
Aloin sitten miettiä, että kukaan ei koskaan tarvitse mua mihinkään. Taidan olla aika turha ihminen.
Kommentit (22)
Yleensä tuo menee kyllä niin, että ensin sanotaan sädekehä kiiltäen, että juu pyydä vaan apua, ilman muuta autetaan. Sitten kun pyydät, niin eipä se käykään kun itsellä on sitä tätä ja tota. Ehkä sinulta on aikanaan pyydetty apua, mutta jos se ei ole koskaan sopinut, niin turhaa sinua on enempää pyynnöillä vaivata.
Usein tämä olo. :( Ei kukaan kysy, että olisinko edes kuulevana korvana. Kun itse tarvitsisin sellaista myös, ei kellään ole aikaa. On tullut vuosi vuodelta turhempi olo.