Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kukaan ei koskaan tarvitse mun apua

Vierailija
29.05.2023 |

Ymmärrän, että monilla tämä on varmasti toisinpäin, ja että se on tosi rasittavaa ja kuluttavaa.

Mutta minulla on näin. Kukaan ei ikinä pyydä mun apua mihinkään, eikä mua tarvita jos tarjoan apua.

Yhtäkkiä havahduin tähän. Oma isäni on yli 70-vuotias ja ilmoitti vain, että muuttavat kuun lopussa. Kerroin heti että voin tulla auttamaan, mutta ei kuulemma tarvitse. Muuttofirma kantaa isot tavarat ja itse vievät vaimonsa kanssa loput. Ehdotin, että voin tulla auttamaan loppusiivouksessa, mutta ei tarvitse.

Aloin sitten miettiä, että kukaan ei koskaan tarvitse mua mihinkään. Taidan olla aika turha ihminen.

Kommentit (22)

1/22 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene tekemään jotain vapaaehtoistyötä. 

Vierailija
2/22 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kellään samaa fiilistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaaehtoistyölle ääni täältäkin! Sieltä löytyy kaikenlaista hommaa, eikä useinkaan tarvitse sitoutua pitkäaikaisesti. Auttava puhelin, vanhuksille lukeminen, kadonneiden etsintä (Vapepa)... tehtäviä on valtavasti, sinua tarvitaan!

Vierailija
4/22 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vappaehtoistyö on yksi vaihtoehto vaikkei se koskaan korvaa sitä, että kokisi olisi rakastetu ja tarvittu rakkidensa taholta samoin, kuin he ovat rakkaita tarvittuja omalta taholta.

Vierailija
5/22 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muakaan kukaan kaipaa, eikä tarvitse. Olen oppinut elämään sen kanssa.

Vierailija
6/22 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit tulla auttamaan minua. Olisin tosi kiitollinen

Vierailija
7/22 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisilla on usein todella korkea kynnys pyytää ja ottaa vastaan apua. Täällä on yksinään pärjäämisen kulttuuri. Vapaaehtoistyössä sinua tarvitaan.

Vierailija
8/22 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit tulla auttamaan minua. Olisin tosi kiitollinen

Kun näen tämän kommentin kuulostaa se lähinnä kettuilulta. Ei kiitollisuus ole palkitsevaa tai tuo kokemusta tarvittuna ja rakastettuna olemisesta. eri

Vierailija
9/22 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastettu voi olla, vaikkei apuun pyydetäkään. Nämä eivät liity toisiinsa. Moni ei halua apua vain ja ainoastaan siitä syystä, että haluaa tehdä asiat tarkalleen omalla tavallaan.

Vierailija
10/22 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yleensä ketään avutonta pyydetä mihinkään. Ovat vaan tiellä kun tehdään.

Vierailija
11/22 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voit ajatella, että on rakkautta, jos sinua halutaan "hyödyntää" ?

Kun isäsi ei ota tarjousta avustasi vastaan, hän rakastaa sinua, koska olet hänelle niin rakas, ettei hän halua rasittaa sinua omilla tarpeillaan. Vaan riität ja olet rakas ´hänelle ilman mitään palveluksiakin.

Vierailija
12/22 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäsi ei haluta vaivata sinua omilla asioillaan, mutta varmasti välittää sinusta! Ihana olet, kun tarjoat apua!  Se on ihailtavaa.

Vierailija
13/22 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin on tosi korkea kynnys pyytää apua. Kuten itselläni. Koen jääväni kiitollisuudenvelkaan.

Nyt kun sairastuin syöpään olen opetellut pyytämään apua.

Vierailija
14/22 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vappaehtoistyö on yksi vaihtoehto vaikkei se koskaan korvaa sitä, että kokisi olisi rakastetu ja tarvittu rakkidensa taholta samoin, kuin he ovat rakkaita tarvittuja omalta taholta.

Rakkidensa? Juopotteleva koira?

Vierailija
15/22 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on tosi hienoa, jos jotkut seniorit haluavat ottaa muuttofirman tekemään muuttonsa ja että he eivät halua vaivata sukulaisia sillä. Samoin siivoamisessa ja vaikka pihapuuhat. Rahalla saa ja silloin ei tarvitse olla kenellekään kiitollisuuden velassa. Olisin todella tyytyväinen tällaisesta tilanteesta!

Mutta mitäs sitten sinulle keksittäisiin? Juuri nyt monet ihmiset katsovat kauhulla ikkunoitaan ja miettivät, että ne pitäisi pestä, mutta kun ei osaa, viitsi, ehdi, jaksa, halua ja ole fiksuja välineitäkään. Siinä olisi sinulle hyvä homma, jossa töitä riittää varmasti ja rahaakin siitä voi pyytää helposti ellei sitten halua tehdä ihan omaa hyvyyttään.

Vierailija
16/22 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikkunat saat tulla pesemään ja muutenkin siivoamaan. Katsoin jo siivousfirman tuntiveloitukset ja eivät ne niin pahoja olleet joten saman maksan. Mitään rakkaustarinaa en tosiaankaan ole etsimässä vaan ainoastaan siivousta. Itse en pysty, vaikka kukaan ei sitä ulospäin voi arvata. Vielä toissa vuonna pystyin eikä asunto ole missään sotkussa edelleenkään. Mutta ne ikkunat jos joku joskus tulisi pesemään.

Vierailija
17/22 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin,

Vierailija
18/22 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kellään samaa fiilistä?

Oletko itse hyvin pärjäävä, et koskaan valita että nyt en pärjää. Oletko tullut  vanhempiisi. Olen vanhempiesi ikäinen, toki olen tarvinnut apua jo, mutta yritän pärjätä itse niin kauan kuin se on mahdollista. Sisaret usein tokaisevat, että pyydä lapselta apua,  en halua olla vaivaksi.

Pelkään, että tulee aika kun en pärjää ja menen anelemaan apua, ovat töissä ja tiedän että se vaatii paljon nykyään.

Kyllä sinäkin olet vielä tarpeen, ihan tarmasti.

Vierailija
19/22 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakastettu voi olla, vaikkei apuun pyydetäkään. Nämä eivät liity toisiinsa. Moni ei halua apua vain ja ainoastaan siitä syystä, että haluaa tehdä asiat tarkalleen omalla tavallaan.

Liittyy myös siihen, että auttaja usein kaappaa koko asian hoidettavakseen ja jyrää hänen ylitseen, joka on pyytänyt apua.

Vierailija
20/22 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakkidensa? Juopotteleva koira?

Kirjoitusvirhe oli sinulle tärkeintä? Koetko nyt olevasi parempi versio itsestäsi, kun sait osoitettua hirvittävän erheen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän