Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jäi todella p**ka maku työharjoittelupaikasta kun selvisi, että olen muka sanonut jollekin, että

Pettynyt
29.05.2023 |

opiskelen kyseistä alaa sen vuoksi, että voi vain istua pöydän ääressä tekemättä mitään. Näin siis luki harjoittelun raportissa kun katsoin sen äsken netistä. Tämän kirjoittanut ohjaaja ei ole sanallakaan mulle puhunut asiasta ja kysynyt, että pitääkö paikkaansa.

Koskaan en ole tuollaista sanonut kenellekään enkä ajattele mitään tuollaista! Jos haluaisin olla tekemättä mitään, niin en kyllä opiskelisi etenkään tätä alaa tai edes mitään alaa vaan olisin työttömänä!

Luulin saavani tästä paikasta keikkapaikan, mutta ei taida olla pelkoa siitä vaan haluttiin tuolla ilmeisesti varmistaa, että en sinne enää halua.

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo työnantaja voi jo pelkästä rikosilmosta säikähtää ja muuttaakin lausuntoaan, mutta älä siltikään tyydy vaan sano että haluat asian ja tyypin esiin. Älä ole liian kiltti, koska se ei ollut kiltti sinulle. Hae oikeutta.

Vierailija
22/74 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei koko ajan raatanut kuin pieni eläin niin sai ihan kummallisia arvosteluja koululle. Sain sellaistakin ettei kiinnosta koko ala kun välillä olin todella niin väsynyt etten jaksanut paljoa puhua ja kysellä. 

Monille muillekkin laitetttiin ihan asiattomia arvosteluja. Taisi saada ihan kaikki jotain negatiivista. 

Tällä ei nyt pysty lievittämään tuota törkeyttä. Ap on kokenut todella pahan jutun, ja hakemalla oikeutta tuo paska loppuu vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään tuollaisia epämääräisiä että haluat tyypin esiin. Toteat vaan että et ole koskaan tuollaista sanonut ja kysyt keneltä kirjoitettu asia on peräisin.

Vierailija
24/74 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄLÄ soittele enää minnekään muuanne kuin Poliisiin ja heti. Toimi niiden ja juristin kautta pelkästään. Tuollaisten ihmisten kanssa ei kuin sotkeudut enemmän vihattavaksi jos juttu siellä leviää ennekuin olet tehnyt rikosilmon. Ne ei pyörittele sinua kun kuulevat ilmosta.

Vierailija
25/74 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille tulee toistuvasti opiskelijoilta palautetta, että en sanonut enkä tehnyt, ottakaa pois siitä yhteenvedosta, koska tuli paha mieli. Valitettavasti meillä on tiivis työyhteisö eikä sinne koosteeseen laiteta vain yhden henkilön yksittäisiä kommentteja, kyllä niitä on ollut kuulemassa useampi. Opiskelijan kanssa ei kaikkea ehditä ottamaan esille, on jo muutenkin riittävän raskasta olla terapeuttina opiskelijoille, joille työelämä ei olekaan kivaa hallinnollista hommaa, vaan siinä joutuu käyttämään omia aivojaan ja soveltamaan.

Nykyopiskelija ei ymmärrä, että hän tulee osaksi työyhteisöä, ei sen keskipisteeksi.

Olen joutunut kohtaamaan saman asenteen oman opiskelun yhteydessä. SIksi olen joutunut kipuamaan koulua ylemmille tahoille epäoikeudenmukaisuuden korjatakseni, jolloin sinun tyyppisten latistajien ääni muuttuu hetkessä ihan toisenlaiseksi. Joten ehkä asenteesi saattaisi vaatia vähän muutosta, sillä teidän työnne on ihan kiinni teille hakevien opiskelijoiden määrästä, opetuksen tasosta ja onko maine riittävän hyvä pitämään opiskelijat jatkossakin kiinnostuneina teidän opinahjostanne. Kuten tiedät  teidän määrärahat ovat myös riippuvaisia opiskelijoiden määrästä. Olet siellä palvelemassa opiskelijoita, et kukkona tunkiolla, joten mieti ihan oikeasti haluatko mennä muutamien valittavien opettajien vanavedessä vai tehdä työsi hyvin.

Vierailija
26/74 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettynyt ap kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika törkeä väite! Minä kyllä soittaisin perään ja selvittäisin asiaa.

No on käynyt mielessä soittaa yksikön esimiehelle, että mitä hittoa.

Soita ihmeessä! Tai lähetä vaikka sähkistä. Ei kannata jättää selvittämättä. Osoittaa et sulla on selkärankaa puuttua asioihin. Tee se, niin voit paremmin

Vierailija
27/74 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille tulee toistuvasti opiskelijoilta palautetta, että en sanonut enkä tehnyt, ottakaa pois siitä yhteenvedosta, koska tuli paha mieli. Valitettavasti meillä on tiivis työyhteisö eikä sinne koosteeseen laiteta vain yhden henkilön yksittäisiä kommentteja, kyllä niitä on ollut kuulemassa useampi. Opiskelijan kanssa ei kaikkea ehditä ottamaan esille, on jo muutenkin riittävän raskasta olla terapeuttina opiskelijoille, joille työelämä ei olekaan kivaa hallinnollista hommaa, vaan siinä joutuu käyttämään omia aivojaan ja soveltamaan.

Nykyopiskelija ei ymmärrä, että hän tulee osaksi työyhteisöä, ei sen keskipisteeksi.

Mikähän ala tämä on?

Vaikuttaa siltä, että teidän työpaikalla on huono yhteishenki, kun pitää haukkua alan opiskelijoita.

Vierailija
28/74 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettynyt ap kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soita ihmeessä! Tai lähetä vaikka sähkistä. Ei kannata jättää selvittämättä. Osoittaa et sulla on selkärankaa puuttua asioihin. Tee se, niin voit paremmin

No voi helveta eihän ap voi mitenkään huonosti älä edes yritä. Hänhän on kokenut epäoikeudenmukaisuutta, se juoruilija se voi huonosti tuossa. Poliisille vaan koko juttu. Juoruilija saa terapiaa varmaan vaivaansa sitten. Niinkuin kuuluukin saada.

Vierailija
29/74 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteys esimieheen mielellään sähköpostilla niin että saat kirjallisena vastauksen. Jos asia ei korjaannu niin on olemassa some jossa voit jakaa ikävän kokemuksesi kaikkien tiedoksi. 

Vierailija
30/74 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hieman ymmälläni. Ei kai inhottava ja epätodenmukainen harjoitteluarvostelu nyt kuitenkaan mikään poliisiasia sentään ole?

- ei ap

Vierailija
31/74 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt voisi tuo yksi lopettaa jankuttamisen poliisista ja rikosilmoituksesta. On melkoista liioittelua enkä ole ottamassa poliisiin yhteyttä. 

Vierailija
32/74 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettynyt ap kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun mä en oikeasti ole sanonut yhtään kenellekään tuollaista! Mä olen ihan aikuinen ihminen jolla on vakituinen työpaikka alalta, mutta alemmalla tutkinnolla. Ihan kuule joudun työssäni tekemään kunnolla töitä enkä vain olemaan. Eikä tässä tulevassakaan ammatissa voi vain istua ja tiedän sen erittäin hyvin.

En ole kuvitellut olevani työyhteisön keskipiste enkä tarvitse mitään terapeuttia.

Silti sinun arviossasi ilmoitetaan tuollainen asia. Tietenkin voit inttää, että en sanonut, mutta kun vastassa on kokonainen työyhteisö eli monta kuulijaa, niin tietenkin sinä uniikkina lumihiutaleena olet se ainoa, joka on oikeassa.

Oletpa ilkeä eikä ole ihme, että teillä opiskelijat voi huonosti. 

Mä itse tiedän, että en ole tuollaista sanonut. Miksi ihmeessä olisin kun edes ajattele noin. En pidä itseäni minään uniikkina lumihiutaleena vaan ihan olen tavallinen ihminen.

Vierailija
33/74 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettynyt ap kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt kuitenkaan hitottele:).

Ole kohtelias ja pyydä selitystä moiselle, ja sano mihin elämässä pyrit ja miksi oiskelt ja pyydä uusi loppulausunto, tai vähintään selkeät perustelut lausumalle.

Vierailija
34/74 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin 20-vuotiaana töissä kertomasi kaltaisessa tiiviissä työyhteisössä, jossa 40- vuotiaat työkaverinaiset hallitsivat. Jos et täysin totellut heitä joka asiassa, myös töihin liittymättömissä asioissa, niin jouduit heidän uhrikseen. Jos et kerroit yksityisasioista vain pomolle etkä heille, niin sait kokea jäätävää tunnelmaa. Muilta kuulin, että heillä oli tapan itkettää uusia. Minä olin sen verran taipuvainen, ettei tilanne mennyt niin pahalsi.

Nyt minulle on ikää 58 vuotta mutta edelleen muistan tuon miten huonosti venhemmat työkaverit voivat kohdella nuorempia. Ehkä teilläkin olisi syytä tarkastella asiaa eri näkökulmasta, jota ymmärtäisitte, miltä tiivis työyhteisönne vaikuttaa uusien työntekijöiden näkökulmasta.

Vierailija
35/74 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen hieman ymmälläni. Ei kai inhottava ja epätodenmukainen harjoitteluarvostelu nyt kuitenkaan mikään poliisiasia sentään ole?

- ei ap

No ei ole, kunhan taas hehkuttavat omiaan. Nykyopiskelijoille kaikki muu paitsi kehut on epäoikeudenmukaista ja ollaan valmiita viemään opettajalta työpaikka, jos tämä ei ole kiva.

Nyt ei joku muu ole ollut se "kiva", vaan tehnyt rikollisen teon. Työpaikoista saa nykyään olla tarkka koska niitä ei ole kaikille. Ei todellakaan kannata jäädä tuo paperi kourassa kärsimään, kun kerran tietää ettei se ole totta. Jonkun muun on lähdettävä jos hommia tehdään noin. Tuo on korruptiota pahimmasta päästä.

Vierailija
36/74 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän ala tämä on?

Vaikuttaa siltä, että teidän työpaikalla on huono yhteishenki, kun pitää haukkua alan opiskelijoita.

Ei meillä haukuta opiskelijoita, meillä annetaan rehellinen palaute, koska kuka tahansa opiskelija voi jotain päivänä hakea työpaikkaa täältä. Emme halua huonoa tai työtämme halveksivaa opiskelijaa tänne toistamaan virheitään. Muutaman opiskelijan suoritus on jouduttu hylkäämään epäammattimaisen käytöksen takia (esim. vaitiolovelvollisuuden sivuuttaminen) ja näistä on sitten noussut todellisia draamoja.

Rehellisessä palautteessa kerrotaan myös niistä puolista, joissa olisi kehitettävää. Mutta nykyisinhän se on väärin ja jos opiskelijalle huomauttaa laiminlyönnistä, saa kuulla, että tällä työpaikalla on huono yhteishenki. Itsessään he eivät näe kehitettävää.

Vierailija
37/74 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin 20-vuotiaana töissä kertomasi kaltaisessa tiiviissä työyhteisössä, jossa 40- vuotiaat työkaverinaiset hallitsivat. Jos et täysin totellut heitä joka asiassa, myös töihin liittymättömissä asioissa, niin jouduit heidän uhrikseen. Jos et kerroit yksityisasioista vain pomolle etkä heille, niin sait kokea jäätävää tunnelmaa. Muilta kuulin, että heillä oli tapan itkettää uusia. Minä olin sen verran taipuvainen, ettei tilanne mennyt niin pahalsi.

Nyt minulle on ikää 58 vuotta mutta edelleen muistan tuon miten huonosti venhemmat työkaverit voivat kohdella nuorempia. Ehkä teilläkin olisi syytä tarkastella asiaa eri näkökulmasta, jota ymmärtäisitte, miltä tiivis työyhteisönne vaikuttaa uusien työntekijöiden näkökulmasta.

Meillä työyhteisössä on 21-64v ikäisiä, esihenkilöllä ikää 29v. Täällä ei keskustella yksityisasioista, täällä tehdään töitä. Ketään ei itketetä, vaikka moni opiskelija kokeekin, että sen 21v oman alansa ammattilaisen sanomiset 26v opiskelijalle ovat pelkkää kettuilua. Heitä ei nuoremmat ja vähemmänkoulutetut komenna!

Vierailija
38/74 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ei ap

No ei ole, kunhan taas hehkuttavat omiaan. Nykyopiskelijoille kaikki muu paitsi kehut on epäoikeudenmukaista ja ollaan valmiita viemään opettajalta työpaikka, jos tämä ei ole kiva.

Nyt ei joku muu ole ollut se "kiva", vaan tehnyt rikollisen teon. Työpaikoista saa nykyään olla tarkka koska niitä ei ole kaikille. Ei todellakaan kannata jäädä tuo paperi kourassa kärsimään, kun kerran tietää ettei se ole totta. Jonkun muun on lähdettävä jos hommia tehdään noin. Tuo on korruptiota pahimmasta päästä.

Missä tuossa on rikos? Ap sanoo, että en sanonut noin ja työpaikalla 4 ilmoittaa, että jo vain sanoi.

Rikos on se kun eivät pysty todistamaan hänen sanoneen noin. Se pitää pystyä nyt. Rikos on antaa väärä todistus noin. Oikeudessa on pidettävä kiinni valasta.

Vierailija
39/74 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettynyt ap kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt kuitenkaan hitottele:).

Ole kohtelias ja pyydä selitystä moiselle, ja sano mihin elämässä pyrit ja miksi oiskelt ja pyydä uusi loppulausunto, tai vähintään selkeät perustelut lausumalle.

Ja sitten sieltä tulee sama lausunto, jossa kerrotaan, että 22.4.2023 klo 14:30 ap on sanonut juuri kerrotulla tavalla ja kuulemassa olivat x, y ja z. Lisäksi lausunnon kaikkiin muihinkin kohtiin on lisätty päiväykset ja osa positiivisesta palautteesta poistettu vedoten siihen, että sille ei ole esittää ap:n haluamia perusteluja, kyseessä oli yksittäisten henkilöiden kommentointi, jota ei voida ottaa huomioon. Ja näin kaikki voittivat?

Vierailija
40/74 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ei ap

Missä tuossa on rikos? Ap sanoo, että en sanonut noin ja työpaikalla 4 ilmoittaa, että jo vain sanoi.

Rikos on se kun eivät pysty todistamaan hänen sanoneen noin. Se pitää pystyä nyt. Rikos on antaa väärä todistus noin. Oikeudessa on pidettävä kiinni valasta.

Ap joutuu maksamaan aika mellevät korvaukset, kun asia menee oikeuteen. Miten ap todistaa, että 4 kuulijaa valehtelee? Ilmoittamalla, että hän itse puhuu totta? Sana sanaa vastaan, älä naurata.