Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joilla on lapsia, miksi olette hankkineet lapsia?

Vierailija
28.05.2023 |

Kiinnostaisi kuulla syitä.

Kommentit (141)

Vierailija
101/141 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä alkoi olla vaimon kanssa vähän tylsää kaksistaan, niin hommattiin pari lasta. No eihän se meidän suhdetta pelastanut. Päinvastoin. Vaimo lihoi ainakin 20 kiloa, ei kiinnosta enää yhtään. Lapset ovat rakkaita, mutta poispääsyä olen hakenut tästä kuviosta. No, perinteisesti kävi, olen rakastunut uuteen naiseen.

Lapsen hankkiminen liiton pelastamiseksi on huonoin ajatus ikinä.

Vierailija
102/141 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvat oli söpöjä joten halusin oman. En kai ajatellut sen syvällisemmin. Nyt kun lapset on koululaisia ajattelen hieman eri tavalla. On ihanaa kun on lapsia, oma perhe, lapseni ovat hauskoja ja heidän kanssaan on ihana keskustella milloin mistäkin, tehdä eri asioita ja mennä yhdessä. Elämä on elämisen arvoista ja ihanaa kun on lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/141 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halusin kokea sen ihmissuhteen, joka vanhemman ja lapsen välillä on. Aavistin, että se olisi elämäni tärkein ihmissuhde ja niin onkin. Halusin elää elämääni puolison lisäksi myös lasteni kanssa ja antaa heille rakkauttani. Sain paljon enemmän kuin osasin ajatella.

Vanhempi-lapsi suhteen voi kokea ja sen väistämättä kokeekin meistä jokainen, ilman omia lapsia. Jokainen meistä on ollut lapsi ja suurimmalla osalla on vanhemmat.

Ymmärrän että tässä tarkoitetaan suhteen kokemista vanhemman näkökulmasta.

Vierailija
104/141 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina halunnut äidiksi, niin kauan kuin kykenen muistaa. Nukeillakin leikin aika vanhaksi, esiteini-ikäiseksi asti. En oikein osaa selittää, mikä siinä äitiydessä oli se juttu, jonka takia lapsia halusin. Jonkun mielestä ehkä kuulostaa kauhealta, mutta se vain oli elämäni tarkoitus. On elämässäni toki muitakin tarkoituksia, mutta tärkein oli äitiys.

Vierailija
105/141 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina tiennyt haluavani lapsia. Itsestäänselvyys pienestä pitäen. Voimakas tarve hoivata, suojella ja kasvattaa. Tykkään myös opettaa - ihmetellä luontoa, maailmaa, ihmisiä, elämää. Erittäin antoisaa elämää. Jos en olisi saanut omia olisin adoptoinut. Olisin mielelläni adoptoinut omista huolimatta, mutta Suomessa tehty liian hankalaksi.

Vierailija
106/141 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusimme oman perheen, ja kaikki sen vaiheet vauvan odotuksesta omaan mahdolliseen isovanhemmuuteen.

Vierailija
107/141 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uteliaisuudesta. Millaista on olla raskaana ja synnyttää? Miltä lapseni näyttäisivät? Pakkohan se oli koittaa :)

Aika heppoinen syy, kun kyseessä toisen ihmisen elämä. Mitä jos uteliaisuus olisikin johtanut pettymykseen?

Ihan olit kiinnostunut miltä lapsesi näyttää, ei hyvää päivää, miten keskenkasvuista! :D

Miten uhkarohkeita typeryksiä lapselliset onkaan?

Ja niin paljon huonosti voivia lapsia, oisko taustalla nämä "uteliaat" vanhemmat??

Lapseni voivat oikein hyvin, en tokikaan pettynyt. Kauniitakin ovat ;) tsemppiä, ehkä saat oman vielä joskus ja ymmärrät.

Tyhmän riskin kuitenkin otit? :D

En todellakaan :) olen paljon onnellisempi nyt äitinä. Tyhmää olisi ollut pelosta jättää yrittämättä.

Vierailija
108/141 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi ennemmin pelottavaa jos joku tekisi lapsia puhtaasti järkisyistä. Siis kyllähän lapsia pitää haluta jos lapsia tekee? Kuinka tunnekylmää tehdä lapsi kun JÄRKISYYT.

Vierailija
109/141 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen velamies ja lapsia en tee koska lapsista on vain haittaa, ne rajoittavat elämää, ne vaativat rahaa, lapsien hoito ei ole kivaa ja se kestää 18 vuotta. Ne jotka lapsia tekee niin tehkööt mutta ärsyttää vain se että minä palkallani elätän lapsiperheitä joten haluan että jokainen elättäkööt itsensä eli tuet pois heiltä.

M32

Kohtalaisen yksinkertainen taidat olla. Sunkaan eläkettä ei maksa kukaan ilman näitä muiden tekemiä lapsia.

Eläkejärjestelmää pitää muuttaa sellaiseksi että jokainen kerryttää/säästää itse oman eläkkeensä.

M32

Ja lapsiperheet sais maksaa omat kulunsa eikä maksattaa muilla.

Vierailija
110/141 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies halusi erota, minä en. joten hankimme lapsen. on kaduttanut useinkin mutta toisaalta sain pitää rakkaan mieheni

Vierailija
111/141 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta olisi ennemmin pelottavaa jos joku tekisi lapsia puhtaasti järkisyistä. Siis kyllähän lapsia pitää haluta jos lapsia tekee? Kuinka tunnekylmää tehdä lapsi kun JÄRKISYYT.

Saako olla hankkimatta tunnesyistä?

Ilman muuta pitää haluta niitä lapsia, samalla monen kohdalla olisi todella tarpeen miettiä riittääkö omat resurssit. Talouden lisäksi psyykkinen kapasiteetti. Monet lapset voivat todella huonosti ja syy on vanhemmissa.

Vierailija
112/141 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen velamies ja lapsia en tee koska lapsista on vain haittaa, ne rajoittavat elämää, ne vaativat rahaa, lapsien hoito ei ole kivaa ja se kestää 18 vuotta. Ne jotka lapsia tekee niin tehkööt mutta ärsyttää vain se että minä palkallani elätän lapsiperheitä joten haluan että jokainen elättäkööt itsensä eli tuet pois heiltä.

M32

Kohtalaisen yksinkertainen taidat olla. Sunkaan eläkettä ei maksa kukaan ilman näitä muiden tekemiä lapsia.

Eläkejärjestelmää pitää muuttaa sellaiseksi että jokainen kerryttää/säästää itse oman eläkkeensä.

M32

Säkin saisit maksaa kulusi itse, mutta niin vaan minun verorahoilla käyt hammaslääkärissä ja ajelet minun ylläpitämillä teillä. Häpeä.

Vierailija
113/141 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua yksinäistä vanhuutta.

Monta lastakaan ei ole takeena, ettei tulisi kärsimään yksinäisestä vanhuudesta. Hoitokodissa ei kukaan käy koskaan katsomassa, ja sitten, kun kuolet, onkin monta lasta paikalla perinnöstä kiistelemässä.

Toisaalta taas lapseton ihminen, jolla on ollut elämässään aikaa pitää yllä ihmissuhteita, suhteita ystäviin ja harrastaa, ei välttämättä ollenkaan kärsi vanhana yksinäisyydestä, vaan ne ystävät ovat edelleen siinä elämässä mukana, vanhanakin.

Vierailija
114/141 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako olla hankkimatta tunnesyistä?

Ilman muuta pitää haluta niitä lapsia, samalla monen kohdalla olisi todella tarpeen miettiä riittääkö omat resurssit. Talouden lisäksi psyykkinen kapasiteetti. Monet lapset voivat todella huonosti ja syy on vanhemmissa.

Jokainen saa tehdä mitä haluaa, mutta täällä nyt tivataan niitä järkisyitä hankkia lapsia. Harvemmin kukaan sellaisista syistä lapsia tekee ja miksi tekisikään? Lapsiin menee rahaa ja aiheuttavat huolta, siitä on järki kaukana.

Vierailija
115/141 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat vaikuttavat niin onnellisilta ja tyytyväisiltä elämäänsä, että mekin nyt yritetään mieheni kanssa tulla vanhemmiksi. En osaa sanoa miksi.

Vierailija
116/141 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän keskustelun tarkkailu tiivistää kyllä erinomaisesti suomalaisten nettiin keskittyvän keskustelukulttuurin asennevamman perheytymistä ja perheellisiä kohtaan. Mitä tulee peukuttajiin. Ei kyllä kummastuta lainkaan, että suomalaiset katoavat kohta kartalta. Skandinaaveilla ja suurella osalla Eurooppaa jotain järkeä päässä. Mistä lie tämä junttius peräisin. Koetaan kai olevan jotenkin parempia kun ollaan olevinaan niin valveutuneita. Kyllä hieman idiootti on, että suvunjatkamista vihaa. Ehkä suomalaisten geenit on ajautunut umpikujaan tai sitten suuri osa on hedelmättömiä ja näin katkeria.

Paljon aggressiivisemmin kyllä suhtaudutaan velanaisiin... täälläkin.

Tässä ketjussa ihmiset kertovat vilpittömästi miksi hankkivat lapsia. Välissä joku/jotkut kritisoivat näitä syitä itsekkäiksi, tyhmiksi jne. Kukaan ei ole ketjussa kritisoinut velojen syitä olla lapsettomia eikä ketään ne erityisemmin kiinnostakaan.

Vierailija
117/141 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M32

M32

Säkin saisit maksaa kulusi itse, mutta niin vaan minun verorahoilla käyt hammaslääkärissä ja ajelet minun ylläpitämillä teillä. Häpeä.[/quote

Niinhän sinäkin teet minun verorahoillani ja sen lisäksi maksatat lapsesi kulut.

Vierailija
118/141 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän keskustelun tarkkailu tiivistää kyllä erinomaisesti suomalaisten nettiin keskittyvän keskustelukulttuurin asennevamman perheytymistä ja perheellisiä kohtaan. Mitä tulee peukuttajiin. Ei kyllä kummastuta lainkaan, että suomalaiset katoavat kohta kartalta. Skandinaaveilla ja suurella osalla Eurooppaa jotain järkeä päässä. Mistä lie tämä junttius peräisin. Koetaan kai olevan jotenkin parempia kun ollaan olevinaan niin valveutuneita. Kyllä hieman idiootti on, että suvunjatkamista vihaa. Ehkä suomalaisten geenit on ajautunut umpikujaan tai sitten suuri osa on hedelmättömiä ja näin katkeria.

Tässä ketjussa ihmiset kertovat vilpittömästi miksi hankkivat lapsia. Välissä joku/jotkut kritisoivat näitä syitä itsekkäiksi, tyhmiksi jne. Kukaan ei ole ketjussa kritisoinut velojen syitä olla lapsettomia eikä ketään ne erityisemmin kiinnostakaan.

Menepä lukemaan vastaava vela-ketju, jossa kysytään veloilta, että miksi ei lapsia. Siellä raivopäinen mammajoukko yrittää jatkuvasti hyökätä ja on aivan raivona, kun kaikki eivät halua vanhemmiksi.

Vierailija
119/141 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menepä lukemaan vastaava vela-ketju, jossa kysytään veloilta, että miksi ei lapsia. Siellä raivopäinen mammajoukko yrittää jatkuvasti hyökätä ja on aivan raivona, kun kaikki eivät halua vanhemmiksi.

En mene, koska ei kiinnosta.

En kysy keneltäkään, miksi ei ole lapsia. Ymmärrän oikein hyvin, että vanhemmuus ei sovi kaikille. Jos ei sovi, parempi olla lapseton.

Vierailija
120/141 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mene, koska ei kiinnosta.

En kysy keneltäkään, miksi ei ole lapsia. Ymmärrän oikein hyvin, että vanhemmuus ei sovi kaikille. Jos ei sovi, parempi olla lapseton.[/quote

Kyse ei ole siitä, että ei sovi, vaan siitä että ei halua ja on siten lapsivapaa, ei lapseton. Lapseton haluaisi lapsen, lapsivapaa ei. Eli on sinullakin vielä oppimista ja tuo ei kiinnosta kyllä paljasti, että pientä asennetta siellä kuitenkin takana taitaa olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän