Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikea uskoa että vaikeasti ahdistunut ei muka tiedä mistä ahdistuksensa johtuu

Vierailija
28.05.2023 |

Teoriani on että tietävät kyllä mutta eivät halua kertoa. Syy salaamiseen saattaa olla häpeä tai pelko miten muut reagoivat. Sen sanovat vain että eivät tiedä mistä se johtuu. Mä itse olen aina tiennyt tarkkaan mistä ahdistukseni tai muu paha oloni johtuu mutta monille olen vaan sanonut etten tiedä. Syinä on ollut esim. koulukiusaaminen tai terveyteen liittyvä huoli.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se johtuu vaikka aivojen välittäjäaineiden epätasapainosta, niin sitä voi olla maallikon vähän vaikea arvata.

Vierailija
2/51 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin yksinkertainen olet ja yksinkertaisena pidät koko psykiatrian tieteenalaa. Jos sulla onkin kaikkeen mahdolliseen vain yksi syy, niin useimmilla muilla ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos luulee ahdistuksen johtuvan jostain tietystä syystä ja se johtuukin todellisuudessa jostain muusta?

Vierailija
4/51 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se johtuu vaikka aivojen välittäjäaineiden epätasapainosta, niin sitä voi olla maallikon vähän vaikea arvata.

Välittäjäaineteoria on todettu tieteellisesti paikkansapitämättömäksi.

Vierailija
5/51 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ahdistus loppui, kun lopetin kahvin juomisen. En ollut ajatellut, että ongelmalla olisi kahvin kanssa mitään tekemistä.

Vierailija
6/51 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukas niin on todennut ja koska?

Vierailija
7/51 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä voit tietää, tietääkö joku toinen mistä hänen ahdistuksensa johtuu?

Vierailija
8/51 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovin yksinkertainen olet ja yksinkertaisena pidät koko psykiatrian tieteenalaa. Jos sulla onkin kaikkeen mahdolliseen vain yksi syy, niin useimmilla muilla ei ole.

Kuka on sanonut että pitää olla vain yksi syy? Voi olla useampia toki. Kyllä jokaisella on tiedossa miksi ovat ahdistuneita. Häpeä tms. on niin voimakas ikävä tunne että sen takia eivät pysty puhumaan siitä.

Vierailija
9/51 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eiköhän se nyt ole itsestään selvää että pahalle ololle on joku syy. Kaikilla vain ei ole yhtä hyvää kykyä introspektioon kuin esim. sulla ap.

Vierailija
10/51 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tiedä, että mikä ahdistaa, niin silloin ihminen ei ymmärrä itseänsä.

Vierailija
11/51 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka on sanonut että pitää olla vain yksi syy? Voi olla useampia toki. Kyllä jokaisella on tiedossa miksi ovat ahdistuneita. Häpeä tms. on niin voimakas ikävä tunne että sen takia eivät pysty puhumaan siitä.

Kun itse olin ahdistunut, tiesin kyllä mistä se johtui, mutta en ymmärtänyt miksi ahdistuin niin paljon sellaisesta asiasta. Lisäksi ahdistus jatkui vielä vuosia sen jälkeen kun tilanne oli ohi.

Vierailija
12/51 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero onkin nyt ns. normaalissa ja epänormaalissa ahdistuksessa. Olen ollut vaikeasti ahdistunut, mikä on aivan erilaista kuin se, jos maanantaina ahdistaa töihin lähtö. Vaikeassa ahdistuksessa koko kroppa ja mieli on ihan jumissa ja olo on kuin puristimessa. Ei siinä "järki leikkaa" eli ei pysty olemaan niin analyyttinen, että osaisi sanoa, että ahdistus johtuu syystä X ja Y. Vasta, kun sitä ahdistusta saadaan purettua voidaan miettiä niitä syitä, joita voi olla lukuisia.

Ahdistuksen purkaminen taas on pitkä prosessi.

Vierailija
13/51 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai pystyisit muistamaan ja nimeäämään, jos se johtuis vaikka siitä, että sua on hyväksikäytetty vauvana?

Tuo esim voi oireilla aikuisena vakavana ahdistuksena.

Vierailija
14/51 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsin lapsesta asti ahdistuksesta. Pitkän terapian jälkeen uskon tietäväni syyn, mutta eihän sekään ole varmaa. Syyt voivat olla kemiallisiakin. Jotenkin ap:n asenne tuntuu vähän naiivilta. Ihminen on monimutkainen olento, etenkin psyykeltään, ja on vaikea olla samaan aikaan sekä analyysin kohde että analysoija.

Vierailija
15/51 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivot ovat vieläkin täysi mysteeri suurimmalta osalta, että parempi uskoa, saatana!

Vierailija
16/51 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukas niin on todennut ja koska?

Ja miksi lääkitys sitten tehoaa ahdistukseen?

Vierailija
17/51 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin masennus. Minusta on mahdotonta, ettei aikuinen ihminen ymmärtäisi, mistä paha olonsa johtuu.

Olen itse ollut vaikeasti masentunut ja myös ahdistushäiriöinen, ja osaan kyllä kertoa, mistä ne suurimmaksi osaksi johtuvat.

Vierailija
18/51 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän vaikea on uskoa, ettei aivojen välittäjäaineilla olisi mielialojen kanssa mitään tekemistä. Mielialalääkkeetkin vaikuttavat niihin.

Vierailija
19/51 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun ahdistus loppui, kun lopetin kahvin juomisen. En ollut ajatellut, että ongelmalla olisi kahvin kanssa mitään tekemistä.

No hellanlettas. Luuletko, että muiden ihmisten ahdistus on yhtä helposti parannettavissa? Voin vakuuttaa, ettei ole.

Vierailija
20/51 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama kuin masennus. Minusta on mahdotonta, ettei aikuinen ihminen ymmärtäisi, mistä paha olonsa johtuu.

Olen itse ollut vaikeasti masentunut ja myös ahdistushäiriöinen, ja osaan kyllä kertoa, mistä ne suurimmaksi osaksi johtuvat.

Minä olin pitkään masentunut eikä mikään auttanut siihen. Ajattelin, että olen vain sen tyyppinen luonteeltani, että aina masentaa. Lopuksi selvisi, että minulla olikin kilpirauhasen vajaatoiminta, ja kun sain lääkityksen siihen, masennus hävisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme