Terapia katkoo ihmissuhteet. Onko ok?
Kaverilla alkoi terapia. Ensin hän lopetti puhumisen, sitten hän lopetti tapaamiset, seuraavaksi ei vastannut enää puheluihin, ja viesteihinkin vastasi vain harvakseltaan, ja silloinkin keskustelun jatkuminen oli harvinaisempaa. En enää saanut mennä käymään, mutta hän ei myöskään halunnut itse tulla käymään.
Luulisi, että hän halusi lopettaa tämän ihmissuhteen. Mutta nyt on kuitenkin kitissyt, kun ei olla enää väleissä. Minulla nimittäin tuli mitta täyteen tuota kiukuttelua ja mahdottomuutta. Kun mikään ei käy eikä mikään onnistu, niin ei ole enää ihmissuhdettakaan. Miksi hänelle ei nyt asioiden laita käykään.
Onko terapian tarkoitus hajottaa ihmissuhteet ja tehdä ihmisistä mahdottomia?
Kommentit (26)
Ap alapeukuttaa kaikki viestit, mene pois.
Jos minä menisin terapiaan, niin katkoisin varmaan välit kaikkiin läheisiin ja varsinkin tuttaviin. Olen juuri se ihminen, jonka rajoja ei kukaan välitä kunnioittaa.
Vierailija kirjoitti:
Sulla itselläsi on jokin ongelma, vasta pari paivää sitten jankkasit samasta asiasta. Mene nyt vaikka itseesi ja mieti omaa osuuttasi tapahtuneeseen. Ja jos itse pistät välit poikki, niin luulisi helpottavan, kun noin "vaikeasta" ihmisestä pääsee eroon, eikä jatkaa vatvomista täällä.
Jep. Viddu mitä paskaa.
Joskus ihminen tarvitsee omaa tilaa ja aikaa. Se ei kuitenkaan aina tarkoita että haluaisi katkaista välit.
Eikö kaverin yhteydenotto kuitenkin kerro että haluaisi ainakin selvittää missä mennään?
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin on tullut sellainen käsitys, että puolet ihmisistä laukkaa terapiassa nykyään. Eikö nykyihmiset kestä normaalia elämää ja käsittelemään normaaleita asioita elämässä enää? Miten tämä on näin avuttomaksi mennyt?
Tämän kommentin asenteessa on yksi suurimmista syistä, miksi moni terapiaan joutuukin;
Tunnekylmyys ja traumat, joita moni joutuu muiden taholta kohtaamaan.
Vähättely kasvatuksessa yms.
Tiettyjen sukupolvien kasvatustyyli.
Ne, jotka sitä terapiaa olisivat tarvinneet jo aikoja sitten siirtävät kaiken lapsilleen jne.
Häpeä, joka siirtyy sukupolvelta toiselle.
Sulla itselläsi on jokin ongelma, vasta pari paivää sitten jankkasit samasta asiasta. Mene nyt vaikka itseesi ja mieti omaa osuuttasi tapahtuneeseen. Ja jos itse pistät välit poikki, niin luulisi helpottavan, kun noin "vaikeasta" ihmisestä pääsee eroon, eikä jatkaa vatvomista täällä.