Valtionkonttori ja korvaukset
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009569066.html
Kaikki yhä luulevat, että Valtiokonttori maksaa henkisestä kärsimyksestä tuomitut korvaukset, vaikka niin ei ole. Minä sain Valtiokonttorilta korvaukset hautakivestä ja hautajaisvaatteista. Tekijältä on onnistettu perimään muutamia kymppejä kerrallaan.
Minusta systeemin pitäisi olla niin, ettei omaisen tarvitse näitä rahoja periä, vaan Valtiokonttori maksaisi ne suoraan ja perisi itse joka pennin takaisin tekijältä vaikka nevaa kuokkimalla, Antti sanoo.
Juuri näin. Meidän tilanteessa tekijä on ollut jo vuosia vapaanakin, sentin senttiä ei korvauksia ole saatu. Pankit menee rikoksen uhrin omaisten edelle ja kaikki mitä ulosmitataan, menee tekijän asunto- ym. velkojen maksuun. Ehdottomasti pitäisi olla niin että oikeuden määräämät korvaukset maksetaan ensin ja sit vasta ne pankin ihan vapaaehtoisesti antamat lainat viimeisenä. Vielä parempi olisi että valtionkonttori maksaisi ne automaattisesti kuten *Antti* sanoo.
Mieheni kuoli 5/22 ja perilliset ovat omineet omaisuuteni yhteisasunnosta. Sanoivat että palauttavat vain mieheni vaatteet ja mitäpä minä niillä teen, kai ajattelivat että annan ne uudelle miehelle jota ei koskaan tule elämääni.
😴🥱🤔🥂🚬👍