Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osmo Soininvaara esittää autojen kieltämistä Helsingistä

Vierailija
28.05.2023 |

turhia kapistuksia

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesasta tehdään museo, pääsymaksu 5 euroa

Vierailija
2/76 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kieltäisin polkupyörät luoontopoluilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä ehdotus. Minä kieltäisin yksityisautot vain kantakaupungissa. Hyvä aloitus olisi asukaspysäköinnin poistaminen ja kadut ihmisille ja max. asiointipysäköintiin. Nyt kantakaupunki on yleinen parkkipaikka ja keskustan pysäköintihallit ammottavat tyhjyyttään.

En ymmärrä miksi autonomistaja yleensäkin asuu keskustassa, jos hänellä ei ole rahaa pysäköidä parkkihallissa. 

Vierailija
4/76 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tarkennuksena AP:n viestiin niin Soinivaara on ehdottanut yhtä keskustan tulevaa lähiötä autottomaksi tunnelin sijasta, eli Hernesaarta. https://www.soininvaara.fi/

Vierailija
5/76 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä riittää niin paljon porkkananpurijoita asuttamaan Stadia? Eikös vihreät hävinneet vaalitkin.

Vierailija
6/76 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopon sarvet kantaa huomattavaa ostovoimaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/76 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pekka "ökymaasturi" Haavisto tekee kaikkensa estääkseen tämän.

Vierailija
8/76 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pekka "ökymaasturi" Haavisto tekee kaikkensa estääkseen tämän.

Haavisto on mobilisti myös, omistaa vanhoja kuplavolkkareita ja ajelee niillä.

Itse aiheeseen, olen sen verran vanha että näin jo kommunismin.

Siihenhän tässä taas mennään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/76 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä ehdotus. Minä kieltäisin yksityisautot vain kantakaupungissa. Hyvä aloitus olisi asukaspysäköinnin poistaminen ja kadut ihmisille ja max. asiointipysäköintiin. Nyt kantakaupunki on yleinen parkkipaikka ja keskustan pysäköintihallit ammottavat tyhjyyttään.

En ymmärrä miksi autonomistaja yleensäkin asuu keskustassa, jos hänellä ei ole rahaa pysäköidä parkkihallissa. 

Vaikea näköjään ymmärtää että keskustassa asutaan ja ihmisillä on muutakin elämää kuin kiertää keskustakortteleita.

Vaikea näköjään on Vihreille ymmärtää sekin miten yritysten ja esim ravintoloiden logistiikka toimii.

Keskustasta voi puolestani tehdä vaikka museon. Ei juuri mitään kiinnostavaa meikäläiselle siellä.

Vierailija
10/76 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä ehdotus. Jos Hernesaaren autoilijoiden takia pitäisi rakentaa 400 miljoonan euron tunneli, niin jokaisen parkkipaikan hinnaksi 400 000 euroa helsinkiläisille veronmaksajille. 

Autoilijoille on monta muutakin asuinpaikkaa tarjolla kuin yksi sumppu etelä Helsingissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/76 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ent. punavuorelainen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä ehdotus. Minä kieltäisin yksityisautot vain kantakaupungissa. Hyvä aloitus olisi asukaspysäköinnin poistaminen ja kadut ihmisille ja max. asiointipysäköintiin. Nyt kantakaupunki on yleinen parkkipaikka ja keskustan pysäköintihallit ammottavat tyhjyyttään.

En ymmärrä miksi autonomistaja yleensäkin asuu keskustassa, jos hänellä ei ole rahaa pysäköidä parkkihallissa. 

Vaikea näköjään ymmärtää että keskustassa asutaan ja ihmisillä on muutakin elämää kuin kiertää keskustakortteleita.

Vaikea näköjään on Vihreille ymmärtää sekin miten yritysten ja esim ravintoloiden logistiikka toimii.

Keskustasta voi puolestani tehdä vaikka museon. Ei juuri mitään kiinnostavaa meikäläiselle siellä.

Autoilun kustannuksiin kuuluu myös pysäköinnin kustannukset, ärsyttää kun jalkakäytäviä, pyöräteitä, toreja ja pihoja pidetään  parkkipaikkoina. Kaupunki on ihmisille, ei autoille.

Vierailija
12/76 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ent. punavuorelainen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä ehdotus. Minä kieltäisin yksityisautot vain kantakaupungissa. Hyvä aloitus olisi asukaspysäköinnin poistaminen ja kadut ihmisille ja max. asiointipysäköintiin. Nyt kantakaupunki on yleinen parkkipaikka ja keskustan pysäköintihallit ammottavat tyhjyyttään.

En ymmärrä miksi autonomistaja yleensäkin asuu keskustassa, jos hänellä ei ole rahaa pysäköidä parkkihallissa. 

Vaikea näköjään ymmärtää että keskustassa asutaan ja ihmisillä on muutakin elämää kuin kiertää keskustakortteleita.

Vaikea näköjään on Vihreille ymmärtää sekin miten yritysten ja esim ravintoloiden logistiikka toimii.

Keskustasta voi puolestani tehdä vaikka museon. Ei juuri mitään kiinnostavaa meikäläiselle siellä.

Autoilun kustannuksiin kuuluu myös pysäköinnin kustannukset, ärsyttää kun jalkakäytäviä, pyöräteitä, toreja ja pihoja pidetään  parkkipaikkoina. Kaupunki on ihmisille, ei autoille.

Autot vievät todella paljon tilaa. Kun seuraavan kerran katsot parkkipaikkaa niin siinä voisi oikeasti olla puisto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/76 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmö ehdotus.

Nastarenkaiden käyttöhän jo taidettiin kieltää joillain alueilla joten eihän autoja tarvitse kieltää kun vaan kielletään ytimessä sekä kesä- että talvirenkaiden käyttö kokonaan autoissa.

Vaikeahan niillä on ilman renkaita ajaa. Jos se ei auta, kielletään vanteetkin.

Vierailija
14/76 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö autoilijat voi viedä keskitysleiriin ja tehdä heistä saippuaa ja lampunvarjostimia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/76 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo hyvä idea. Parkkipaikkojen tilalle voisi rakentaa asuntoja. Ei stadissa tarvi autoo kun kaikki voidaan tuoda sulle kotiin.

Vierailija
16/76 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan eliitillä saa olla autoja, kuten p-koreassa.

Vierailija
17/76 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin keskusta on ihmisten asuinalue, jossa ihmisillä on oltava samat oikeudet elää elämäänsä, kuin muuallakin. Rasistisia mielipiteitä ei saa hyväksyä. Tai sitten autot on kiellettävä aivan kaikilta ja jokaiselta asuinalueelta. Myös taksit.

Vai olisiko ihan helpompi ratkaisu tälle vihan pidolle, että autojen vihaajat eivät asuisi suotta tällä asuin alueella?

Lisäksi julkinen liikenne pitää palauttaa entiselleen. Silloin myös oman auton käyttäminen vähenisi.

Sen sijaan lentoliikenne on saatava loppumaan, päästöjen vuoksi. Yhtään artikkelia tästä aiheesta en ole nähnyt vuosikymmeniin, vaikka lentojen suunnattomat tuhot kyllä tiedetään. Kyllä tämä vakavampi haitta on ratkaistava ensin, ennen kuin kielletään autoilu kaikilta.

Yhden Phuketin lennon päästöillä perhe autoilee yli 10 vuotta.

Vierailija
18/76 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö autoilijat voi viedä keskitysleiriin ja tehdä heistä saippuaa ja lampunvarjostimia?

Älä nyt liioittele, autoilijoillahan olisi koko muu Suomi, vaikka pikkuruinen Hernesaari Etelä-Helsingissä olisi autoton. Vai haluaisitko oikeasti olla maksamassa 400 miljoonan euron tunnelia tuhannelle auton parkkipaikalle.

Vierailija
19/76 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siellä oikeastaan yksityisautoja tarvita. Heille on rakennettu keskustaan Suomen parhaat julkiset välineet, joten käyttäköön niitä nyt sitten.

Lähiössä asuvana käyn keskustassa vain joissain tapahtumissa tai viettämässä iltaa. Kummassakaan tapauksessa en tarvitse autoa.

Vierailija
20/76 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingin keskusta on ihmisten asuinalue, jossa ihmisillä on oltava samat oikeudet elää elämäänsä, kuin muuallakin. Rasistisia mielipiteitä ei saa hyväksyä. Tai sitten autot on kiellettävä aivan kaikilta ja jokaiselta asuinalueelta. Myös taksit.

Vai olisiko ihan helpompi ratkaisu tälle vihan pidolle, että autojen vihaajat eivät asuisi suotta tällä asuin alueella?

Lisäksi julkinen liikenne pitää palauttaa entiselleen. Silloin myös oman auton käyttäminen vähenisi.

Sen sijaan lentoliikenne on saatava loppumaan, päästöjen vuoksi. Yhtään artikkelia tästä aiheesta en ole nähnyt vuosikymmeniin, vaikka lentojen suunnattomat tuhot kyllä tiedetään. Kyllä tämä vakavampi haitta on ratkaistava ensin, ennen kuin kielletään autoilu kaikilta.

Yhden Phuketin lennon päästöillä perhe autoilee yli 10 vuotta.

Sä missasit nyt sen ongelman, se oli että pysäköintitila loppuu Helsingistä. Taksit liikkuu ja kuljettaa ihmisiä, ne eivät seiso parkkipaikalla keskimäärin 23 tuntia vuorokaudessa. Vaikka sä haluaisit asua parkkipaikkojen ja autojen keskellä niin kaikki muut ei halua. Käyttäkää niitä keskustan parkkihalleja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi