Kokemuksia EU-hommista?
Askarruttaa olisiko vaihteeksi mukava lähteä ulkomaille tienaamaan (HSO-koulutus ja vuosien kokemus mm johdon assarina).
Juttelin vastikään entisen työkaverin kanssa joka oli hetken työskennellyt jonkin eun tuomioistuimen käännösjaostossa, oli kuulemma kammottava paikka (myrkyllinen ilmapiiri, kiusaamista ja tylsä työ).
Yhden työkaverin mies taas oli pitkään ollut jonkinlaisena maatalousvirkamiehenä ja tienannut ja viihtynyt hyvin (tosin ranskaa olisi voinut osata paremmin).
Muilla palstalaisilla kokemuksia? Pitääkö ranskaa osata?
Kommentit (962)
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä Bryssel nyt niin paha ole.
Sveitsiläinen tuttava sanoi, että se on shithole. Ei kylläkään ole töissä siellä, mutta matkustaa muuten paljon.
Eli jos alkoholi maistuu niin se oikeusistuin on varmaan hyvä valinta?
EU-virastojen lounasruokaloissa alkoholin myynti on ihan tavallista.
Oikeusistuimessa saa kuulemma olla jurrissa töissä, nou prob.
Miten niin "saa olla jurrissa töissä"??Kai sen joku sääntö estää?
Tänne Brysseliin on kantautunut aika paljon huhuja tuomioistuimen (ei minkään oikeusistuimen) suomalaisten edesottamuksista. Ei varmaan mikään kovin kiva työilmapiiri juttujen perusteella.
Olin tuomioistuimessa ennen kuin tulin Brysseliin.
Siellä oli tosiaan pari itsestään liikoja kuvittelevaa tyyppiä, mutta olivat tulleet taloon jo ihan alussa, eli elleivät jo ole eläkkeellä. piakkoin jäävät. Yksi pariskunta erityisesti jäi mieleen.
Olin parlamentissa melkein 15 vuotta ja viihdyin hyvin (Bryssel). En tosin ollut kielenkääntäjä.
Niissä Eurooppa-kouluissa mielenterveyden ongelmat on tosi yleisiä. Se näkyy esimerkiksi siinä, että ne nuoret eivät kelpaa varusmiespalvelukseen. Jäävät sitten ainakin suomalaisen yhteiskunnan ja työelämän ulkopuolelle vähän ressukoina.
Ne nuoret oppivat sen reppanamallin kotoa, nämä EU-vanhemmat eivät maksa veroja ja lapset eivät käy armeijaa. Eli loisia.
Itse en ainakaan ottaisi tuollaista töihin. Pysyköön siellä Brysselissä.
Ei kannata yleistää. Osa pojista suorittaa varusmiespalveluksen. Parhaat jopa RUKin, kuten meidän juniori.
(Niiden ressukoiden toimintamalli on se, että lapsesta tehdään kaksoiskansalainen, jolloin asevelvollisuutta ei ole. Siitä olen samaa mieltä, että ovat luusereita, ei jatkoon tuollaiset).
Tuollaiset nuoret ei ehkä ole enää kovin suomalaisia vaan pikemminkin juurettomia. Kaikkea hyvää heille kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata yleistää. Osa pojista suorittaa varusmiespalveluksen. Parhaat jopa RUKin, kuten meidän juniori.
(Niiden ressukoiden toimintamalli on se, että lapsesta tehdään kaksoiskansalainen, jolloin asevelvollisuutta ei ole. Siitä olen samaa mieltä, että ovat luusereita, ei jatkoon tuollaiset).
Onhan toi vastenmielinen ilmiö. Maanpetturuutta jopa. Mutta ei ehkä
niiden nuorten vika, jos vanhemmat on ne aivopesseet. Eikä ehkä liity vain EU-väkeen, miksei muihinkin ulkomailla töissä oleviin.
Kohta jään varhaiseläkkeelle. Olen tykännyt työstä ja työkavereista.
Vierailija kirjoitti:
Oikeusistuimessa saa kuulemma olla jurrissa töissä, nou prob.
Mikä oikeusistuin? Tuomioistuin.
Vierailija kirjoitti:
Kohta jään varhaiseläkkeelle. Olen tykännyt työstä ja työkavereista.
Ihanaa! Millaisia huippuhetkiä urallesi on mahtunut?
Vierailija kirjoitti:
Ne nuoret oppivat sen reppanamallin kotoa, nämä EU-vanhemmat eivät maksa veroja ja lapset eivät käy armeijaa. Eli loisia.
FYI: EU-palkoista pidätetään kyllä vero. Ethän levitä väärää tietoa.
Kyllä suomalaisissa miehissäkin puutteensa on, kuten puhumattomuus mutta heillä hygieniakäsitys on kuitenkin länsimaisempi kuin ranskalaisilla.