Kokemuksia EU-hommista?
Askarruttaa olisiko vaihteeksi mukava lähteä ulkomaille tienaamaan (HSO-koulutus ja vuosien kokemus mm johdon assarina).
Juttelin vastikään entisen työkaverin kanssa joka oli hetken työskennellyt jonkin eun tuomioistuimen käännösjaostossa, oli kuulemma kammottava paikka (myrkyllinen ilmapiiri, kiusaamista ja tylsä työ).
Yhden työkaverin mies taas oli pitkään ollut jonkinlaisena maatalousvirkamiehenä ja tienannut ja viihtynyt hyvin (tosin ranskaa olisi voinut osata paremmin).
Muilla palstalaisilla kokemuksia? Pitääkö ranskaa osata?
Kommentit (670)
Jari Vilen on ollut EU-suurlähettiläs. Hyvää toimintaa Suomen hallitukselta. Not.
Mulla on 2 tuttua, jotka ovat aloittaneet tuolla 90 luvulla. Kummatkin menivät naimisiin paikallisen miehen kanssa, saivat lapsia ja ovat eronneet.
Lapset eivät halua muuttaa Suomeen, vanhemmat tarvitsisi enemmän läsnäoloa ja kaikki rahat menee asuntolainaan, kun eron jälkeen homma meni uusiksi
Paska tuuri. Ei siis todellakaan kannata lähteä johonkin Brysseliin tai Luxenburgiin. Ulkkarimiehiä on Suomessakin niille meistä, jotka on viehättynyt vaikka ranskalaisista miehistä (itse en ole koska haisevat).
Luxemburgissa asuminen on todella todella kallista.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 2 tuttua, jotka ovat aloittaneet tuolla 90 luvulla. Kummatkin menivät naimisiin paikallisen miehen kanssa, saivat lapsia ja ovat eronneet.
Lapset eivät halua muuttaa Suomeen, vanhemmat tarvitsisi enemmän läsnäoloa ja kaikki rahat menee asuntolainaan, kun eron jälkeen homma meni uusiksi
Ranskalaiset ja muut sellaiset miehet ottaa tavallisesti nuoren rakastajattaren viimeistään silloin kun oma puoliso täyttää 50. Mutta suomalaisnaiset yleensä dumpataan tuossa iässä, se on kulttuurisesti hyväksyttyä.
Vierailija kirjoitti:
Tenniskaveri oli tuolla tovin oikolukijana. Kuulemma aivan järkky työpaikka, todella hankalia vanhempia rouvia, joilla ylimitoitetut luulot itsestään. Eli ei kannata.
Olin tuolla aikoinaan tp. toimenhaltijana. Ilmapiiri tosiaan oli ja on kuulemani mukaan edelleenkin takapuolesta. Juuri tässä keskustelussa mainittujen päsmäreiden ansiosta jos nyt oikein ymmärrän.
Vierailija kirjoitti:
Paska tuuri. Ei siis todellakaan kannata lähteä johonkin Brysseliin tai Luxenburgiin. Ulkkarimiehiä on Suomessakin niille meistä, jotka on viehättynyt vaikka ranskalaisista miehistä (itse en ole koska haisevat).
Hygienia varsinkin siellä alapäässä jättää tosiaan toivomisenvaraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hygienia varsinkin siellä alapäässä jättää tosiaan toivomisenvaraa.
Yök.
Hei ap,
olen työskennellyt kuusi vuotta komissiossa Brysselissä ja viihtynyt ihan hyvin. Kyllä sitä ranskaa on hyvä osata mutta kielikursseja on tarjolla. Palkalla tulee toimeen, haittapuolia turvattomuus monilla alueilla ja nihkeä mahdollisuus etätöihin (paitsi kun on joku kriisi päällä).
Tietenkin viihtyminen kaikkinensa riippuu paljon siitä millaisen miehen onnistuu löytämään.
Vierailija kirjoitti:
Lapset eivät halua muuttaa Suomeen, vanhemmat tarvitsisi enemmän läsnäoloa ja kaikki rahat menee asuntolainaan, kun eron jälkeen homma meni uusiksiNämä monikulttuuriliitot johtaa eron tullessa ihan katastrofeihin, lapsille käy usein niin etteivät enää koskaan näe toista vanhempaa.
Varsinkin jos lasten isä on neg ru..
Vierailija kirjoitti:
Mun tutut ovat asuntolainansa maksaneet ja lapset ovat lähtenee ulkomaille opiskelemaan ja he miettivät nyt varhaiseläkettä. Asuntojen hinnat ovat tässä välissä kolminkertaistuneet, joten saanevat ihan hyvät eläkerahat siitä Suomeen muuttaessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset eivät halua muuttaa Suomeen, vanhemmat tarvitsisi enemmän läsnäoloa ja kaikki rahat menee asuntolainaan, kun eron jälkeen homma meni uusiksiRanskalaiset ja muut sellaiset miehet ottaa tavallisesti nuoren rakastajattaren viimeistään silloin kun oma puoliso täyttää 50. Mutta suomalaisnaiset yleensä dumpataan tuossa iässä, se on kulttuurisesti hyväksyttyä.
Eli ranskalaista vaimoa ei dumpata mutta suomivaimo kyllä? Liittynee fysiikkaan, viiskymppiset suominaiset on 99 prosentin varmuudella aika punkeroita...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset eivät halua muuttaa Suomeen, vanhemmat tarvitsisi enemmän läsnäoloa ja kaikki rahat menee asuntolainaan, kun eron jälkeen homma meni uusiksiRanskalaiset ja muut sellaiset miehet ottaa tavallisesti nuoren rakastajattaren viimeistään silloin kun oma puoliso täyttää 50. Mutta suomalaisnaiset yleensä dumpataan tuossa iässä, se on kulttuurisesti hyväksyttyä.
Eli ranskalaista vaimoa ei dumpata mutta suomivaimo kyllä? Liittynee fysiikkaan, viiskymppiset suominaiset on 99 prosentin varmuudella aika punkeroita ranskattariin verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin viihtyminen kaikkinensa riippuu paljon siitä millaisen miehen onnistuu löytämään.
Ei hyvää päivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ranskalaista vaimoa ei dumpata mutta suomivaimo kyllä? Liittynee fysiikkaan, viiskymppiset suominaiset on 99 prosentin varmuudella aika punkeroita ranskattariin verrattuna.
Vähän off topic tämä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tenniskaveri oli tuolla tovin oikolukijana. Kuulemma aivan järkky työpaikka, todella hankalia vanhempia rouvia, joilla ylimitoitetut luulot itsestään. Eli ei kannata.
Olin tuolla aikoinaan tp. toimenhaltijana. Ilmapiiri tosiaan oli ja on kuulemani mukaan edelleenkin takapuolesta. Juuri tässä keskustelussa mainittujen päsmäreiden ansiosta jos nyt oikein ymmärrän.
Järkyttävää ettei tuollaista ongelmaa saada hoidettua.
Aivan oikein. Sulla on selvästi valmiudet EU-tehtäviin.