Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä töissä heittää

Vierailija
28.05.2023 |

Keikkaluontoisesti eräs henkilö.

Menin sanomaan yleisessä keskustelussa häntä sairaanhoitajaksi, hän korjasi sanojani tosi nopeaa ja ilmoitti olevansa terveydenhoitaja ei sairaanhoitaja.

Eikö nuo ole ihan rinnakkaiset ammattinimikkeet? Terveydenhoitaja tekee päivävuorossa töitä ja sairaanhoitaja vuorotyötössä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai meinaat että esim. kirjanpitäjä olisi sama kuin palkanlaskija?

Vierailija
2/9 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mäkin saan usein korjata, kun siivoojaksi sanotaan. Olen laitoshuoltaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhoitajalla on sairaanhoitajan tutkinnon lisäksi terveydenhoitajan opinnot ja -pätevyys. Eli kaikki terveydenhoitajat ovat sairaanhoitajia, mutta kaikki sairaanhoitajat eivät ole terveydenhoitajia.

Vierailija
4/9 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhoitaja on käsittääkseni erikoistunut sairaanhoitaja.

Vierailija
5/9 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sun pitää mainita toisen ammatti, jos et sitä tiedä? Joitakin se voi ärsyttää kun aina menee väärin ja joutuu korjaamaan. Itse olen kokki ja aina sanotaan keittäjäksi tms. En ota itseeni, mutta ihmettelen tarvetta nimetä toisen ammatti, jos ei sitä kuitenkaan osaa tehdä oikein.

Vierailija
6/9 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sun pitää mainita toisen ammatti, jos et sitä tiedä? Joitakin se voi ärsyttää kun aina menee väärin ja joutuu korjaamaan. Itse olen kokki ja aina sanotaan keittäjäksi tms. En ota itseeni, mutta ihmettelen tarvetta nimetä toisen ammatti, jos ei sitä kuitenkaan osaa tehdä oikein.

Meillä oli keskutelussa työpaikan lääkekäyttö ja tuossa yhteydessä oli pakko ottaa puheeksi ammattinimike.

Ap

Vierailija
7/9 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missähän keskustelussa sanoit häntä sairaanhoitajaksi? Ihmettelen? Keskusteletko sen enempää tietämättä vaikka lääkäristäkin: Kohta tämä meidän yleislääketieteen lääkäri tulee teitä katsomaan. Vaikka se lääkäri oliski sisätautilääkäriksi erikoistunut?

Vierailija
8/9 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli keskutelussa työpaikan lääkekäyttö ja tuossa yhteydessä oli pakko ottaa puheeksi ammattinimike.

Ap

Veikkaamalla?

Katsos keikkalaisiltahan kysytään mihin ammattiin ne on opiskellu? Kysytään onko sulla lääkeluvat?

Vierailija
9/9 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Siis l Ä Ä k e n Ä y t tö ei lääkekäyttö.

Meillä lähihoitajille on aivan erilaiset lääkenäytöt kuin sairaanhoitajille ja ilmeisesti terveydenhoitajille olisi vielä erilaiset kuin sairaanhoitajille?

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi