Meillä töissä heittää
Keikkaluontoisesti eräs henkilö.
Menin sanomaan yleisessä keskustelussa häntä sairaanhoitajaksi, hän korjasi sanojani tosi nopeaa ja ilmoitti olevansa terveydenhoitaja ei sairaanhoitaja.
Eikö nuo ole ihan rinnakkaiset ammattinimikkeet? Terveydenhoitaja tekee päivävuorossa töitä ja sairaanhoitaja vuorotyötössä?
Kommentit (9)
Kyllä mäkin saan usein korjata, kun siivoojaksi sanotaan. Olen laitoshuoltaja.
Terveydenhoitajalla on sairaanhoitajan tutkinnon lisäksi terveydenhoitajan opinnot ja -pätevyys. Eli kaikki terveydenhoitajat ovat sairaanhoitajia, mutta kaikki sairaanhoitajat eivät ole terveydenhoitajia.
Terveydenhoitaja on käsittääkseni erikoistunut sairaanhoitaja.
Miksi sun pitää mainita toisen ammatti, jos et sitä tiedä? Joitakin se voi ärsyttää kun aina menee väärin ja joutuu korjaamaan. Itse olen kokki ja aina sanotaan keittäjäksi tms. En ota itseeni, mutta ihmettelen tarvetta nimetä toisen ammatti, jos ei sitä kuitenkaan osaa tehdä oikein.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sun pitää mainita toisen ammatti, jos et sitä tiedä? Joitakin se voi ärsyttää kun aina menee väärin ja joutuu korjaamaan. Itse olen kokki ja aina sanotaan keittäjäksi tms. En ota itseeni, mutta ihmettelen tarvetta nimetä toisen ammatti, jos ei sitä kuitenkaan osaa tehdä oikein.
Meillä oli keskutelussa työpaikan lääkekäyttö ja tuossa yhteydessä oli pakko ottaa puheeksi ammattinimike.
Ap
Missähän keskustelussa sanoit häntä sairaanhoitajaksi? Ihmettelen? Keskusteletko sen enempää tietämättä vaikka lääkäristäkin: Kohta tämä meidän yleislääketieteen lääkäri tulee teitä katsomaan. Vaikka se lääkäri oliski sisätautilääkäriksi erikoistunut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli keskutelussa työpaikan lääkekäyttö ja tuossa yhteydessä oli pakko ottaa puheeksi ammattinimike.
Ap
Veikkaamalla?
Katsos keikkalaisiltahan kysytään mihin ammattiin ne on opiskellu? Kysytään onko sulla lääkeluvat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Siis l Ä Ä k e n Ä y t tö ei lääkekäyttö.
Meillä lähihoitajille on aivan erilaiset lääkenäytöt kuin sairaanhoitajille ja ilmeisesti terveydenhoitajille olisi vielä erilaiset kuin sairaanhoitajille?
Ap
Ai meinaat että esim. kirjanpitäjä olisi sama kuin palkanlaskija?