Työpaikka, jos on pakko viedä kahvipullaa vuorollansa.
Mitä ajatuksia tästä? Kaverin työpaikalla on jokaisen omalla vuorollaan ostaa kahvipöytään tarjottavat. Jos ei osta, saa arvosteluja ja haukkumista selän takana. Kytätään kuka mitäkin syö ja kuinka paljon. Omalla työpaikallani ja aiemmissa paikoissakin on ollut tapana, että se joka haluaa ostaa ja tarjota, saa tehdä sen omasta vapaasta tahdosta. En ole aiemmin kuullut, että tähänkin jaetaan vuorot ja sitten on ns. pakko tuoda tarjottavat, ellet haukkuja ja arvosteluja halua.
Kommentit (169)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kammottavaa joutua olemaan työpaikalla, jossa on pakko istua jonkun porukan kanssa mussuttamassa pullaa yhdessä. Muistan että tuollaista oli jossain ensimmäisessä kesätyöpaikassa yli 25 vuotta sitten.
No ei kai se mikään pakko ole, mutta kyllä se on kivempi pitää kahvitauot yhdessä työkavereitten kanssa kuin istua yksinään. Tai siis, olen kai onnekas kun on semmoinen porukka jonka kanssa on mukava istua tauolla, joskus on pullaa ja joskus ei. Kaikki keikkalaiset ja muut satunnaisemmat työntekijät aina kehuukin yhteishenkeä.
No teillä ei varmaan ole tuollaista pakkopullarinkiä sitten?
Pakkopullarinki, hih 😆😆😆😆. Suomenkieli on hauskaa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on viikottain, eikä kukaan ole valittanut. Itse vein viimeksi jäätelöä, omansa vegaaneille. No problem. Olen vienyt myös hedelmiä, mansikoita. Toki myös leivonnaisia, huomioiden ruokarajoitukset
En ymmärrä. Jokainen saa palkan, jota vastaan voi lapata sinne kitusiin juuri ne mässyt, mitkä haluaakin. En halua kenenkään itse omin paskaisin käsin pyörittelemiä pullia, jotka on leivottu jossain lasten pissapottien kanssa samassa tiskikoneessa pestyissä kulhoissa. En muutenkaan tykkää syödä makeaa työpäivinä, tulee vaan huono olo. En myöskään ala arpomaan, mitä ruokarajoitteita on kelläkin. Siinähän saa menemään helposti jo päivän palkan, kun pitää työpaikan kyylille jotain pupellettavaa raahata. Ei kiitos. En todellakaan alkaisi.
Olin töissä leipomossa ja saimme syödä tuotannosta ihan mitä vaan. Ei tarvinnut onneksi pakkopullarinkiä:D
Minä syön kaikki! Jopa muiden ostamat!
veisin hedelmiä, ei oo hyväks vetää pullaa joka päivä yökkis.
Meillä kaksi työntekijää syö monta pullaa ym muita herkkuja muita enemmän, mutta ei se ketään haittaa. Itse harvoin syön kahvin kanssa mitään.
Vierailija kirjoitti:
veisin hedelmiä, ei oo hyväks vetää pullaa joka päivä yökkis.
Mun vuorolla olis myös pilkottuja kasviksia tai vesimelonia. Tähän aikaan vuodesta ostaisin herneitä ja mansikoita. Saisin varmaan tiputuksen pullaringistä rehuineni. 😁
Meillä on viikottain, eikä kukaan ole valittanut. Itse vein viimeksi jäätelöä, omansa vegaaneille. No problem. Olen vienyt myös hedelmiä, mansikoita. Toki myös leivonnaisia, huomioiden ruokarajoitukset