Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työpaikka, jos on pakko viedä kahvipullaa vuorollansa.

Vierailija
28.05.2023 |

Mitä ajatuksia tästä? Kaverin työpaikalla on jokaisen omalla vuorollaan ostaa kahvipöytään tarjottavat. Jos ei osta, saa arvosteluja ja haukkumista selän takana. Kytätään kuka mitäkin syö ja kuinka paljon. Omalla työpaikallani ja aiemmissa paikoissakin on ollut tapana, että se joka haluaa ostaa ja tarjota, saa tehdä sen omasta vapaasta tahdosta. En ole aiemmin kuullut, että tähänkin jaetaan vuorot ja sitten on ns. pakko tuoda tarjottavat, ellet haukkuja ja arvosteluja halua.

Kommentit (169)

Vierailija
141/169 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulla ei oo terveellistä syödä joka päivä, en suostuisi, kokonaiskolestroli 6 ja paha oliko se LDL 3,8

Vierailija
142/169 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ihmiset valistuneita ja kaikki ei edes syö pullaa ja ylipäätään makeeta kun joskus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/169 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilläpäin on sellainen tapa, että jos syö itse muitten tuomaa pullaa, niin sitten kuuluu vuorollaan tuoda pullaa. Aiheita: syntymäpäivä, nimipäivä, lapsen saanti, sakkojen saanti, lomalle lähtö, kilpailun voittaminen ym. Ne jotka eivät tuo pullaa, eivät istu tässä eliittien pöydässä vaan irtojakkaroilla laidassa ja osallistuvat sieltä keskusteluun.

Entä jos he eivät syö pullaa, eivätkö he sittenkään istu teidän kanssanne? 

P.S. Kyllä tämä maailma on vaikea paikka, ihmiset ovat niin vaikeita että jopa pullan syömisestä tehdään ongelma. Syö tai ei syö, jokaisen oma asia. En osaa edes kuvitella, miten paljon absolutistit joutuvat selittelemään juomattomuuttaan...

Siis samassa huoneessa ollaan kaikki. Pöytään mahtuu kahdeksan nopeinta ja loput sitten istuu laidalla, söi pullaa tai ei.  Toimii oikein hyvin, kymmenien vuosien perinteet takana.

Vierailija
144/169 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein työpaikalle mökiltä luumuja ja kyllä nekin teki kauppansa.

Vierailija
145/169 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakolla ei saa hyvään aikaan. Missään asiassa.

Vierailija
146/169 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun aloitin työuraani, niin pakollinen kahvipullajärjestelmä oli käytössä. Sihteerit ja osaston naiset vahtivat sitä ihan tärkeimpänä työtehtävänään. Pullaa piti tuoda syntymäpäivänä, nimipäivänä, lomalle lähtiessä ja palatessa, asunnon tai auton vaihdosta jne. Se oli täysin yhteisön pettämistä, jos noista yritti laistaa.

Nykyään rahaa voi kylvää vaikka sihteereille, mutta silloin pullien osto kymmenille ihmisille tyhjensi lompakon.

147/169 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en juo kahvia niin voin jäädä kokonaan pois niiden kahvirinkien sekoiluista.

Vierailija
148/169 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei töissä ole pakkopullaa, jokainen kahvin juoja tuo paketin tai pari muistaessaan. Samoin teen juojat ja kahvimaitoa käyttävät. Hyvin on toiminut, kun on selväjärkinen työyhteisö.

Itse tykkään leipoa ja usein viikonloppuisin tulee tehtyä ylimääräinen kahvikakku, piirakka tai keksisatsi, jonka vien työpaikalle viikon aloittajaiseksi. Ne ottaa, jotka haluaa, mutta en todellakaan pahastu, jos joku ei niin tee. Ihan mukavasti nuo ovat näyttäneet maistuvan eikä kukaan ole näyttävästi pahastunut. Ja viikon mittaan tuo kolleegat yleensä jotain pientä tai isompaa työpäivän ilahduttamiseksi, kuten vaikka keksipaketin, satsumapussin tai kukan taukohuoneen pöydälle.

En käsitä, miksi tällaisestakin asiasta voidaan saada joidenkin kommenttien mukaan aikaan mielipahaa ja katkeruutta. Työelämän tiukkuuden vuoksi kun pienetkin ilonaiheet alkavat olla vähissä.

Vierailija
149/169 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No johan on! Taitaa kiusaajat temmeltää, jos kytätään.

Vierailija
150/169 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei töissä ole pakkopullaa, jokainen kahvin juoja tuo paketin tai pari muistaessaan. Samoin teen juojat ja kahvimaitoa käyttävät. Hyvin on toiminut, kun on selväjärkinen työyhteisö.

Itse tykkään leipoa ja usein viikonloppuisin tulee tehtyä ylimääräinen kahvikakku, piirakka tai keksisatsi, jonka vien työpaikalle viikon aloittajaiseksi. Ne ottaa, jotka haluaa, mutta en todellakaan pahastu, jos joku ei niin tee. Ihan mukavasti nuo ovat näyttäneet maistuvan eikä kukaan ole näyttävästi pahastunut. Ja viikon mittaan tuo kolleegat yleensä jotain pientä tai isompaa työpäivän ilahduttamiseksi, kuten vaikka keksipaketin, satsumapussin tai kukan taukohuoneen pöydälle.

En käsitä, miksi tällaisestakin asiasta voidaan saada joidenkin kommenttien mukaan aikaan mielipahaa ja katkeruutta. Työelämän tiukkuuden vuoksi kun pienetkin ilonaiheet alkavat olla vähissä.

On eri asia pakotetaanko sitä pullaa viemään vai tuleeko omasta tahdosta ilahduttaa työkavereita. Kaksi eri asiaa.

Vierailija
151/169 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa olla pakkopullaa koko työpaikka. onneksi teen etätöitä niin ei tarvi enää tässä 55-vuoden iässä kärsiä työkavereista. 

hyvää kesää kaikille lukijoille. 

Vierailija
152/169 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiekkalaatikko ja isoveli valvoo asetelma tossa.

Kuinka monta kielioppivirhettä voi olla yhdessä virkkeessä?

Mistä näitä niuhottajia oikein riittää joka palstalle ? Mitä jos hankkisit itsellesi oikean elämän ? Nillitä joutavista asioista kotonasi vaikka 24 / 7.

Vierailija
153/169 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiekkalaatikko ja isoveli valvoo asetelma tossa.

Kuinka monta kielioppivirhettä voi olla yhdessä virkkeessä?

Mistä näitä niuhottajia oikein riittää joka palstalle ? Mitä jos hankkisit itsellesi oikean elämän ? Nillitä joutavista asioista kotonasi vaikka 24 / 7.

Kukaan tuskin jaksaa pilkunviilaajaa kuunnella tai katsella.

Vierailija
154/169 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on just tätä paskaa, että luodaan jotain omia sääntöjä työpaikalla ja sitten jokaisen on 'pakko' osallistua.

Paitsi kun ei ole pakko.

Vierailija
155/169 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuskinpa tuo vuoro kunkin kohdalle usein osuu? Kuinka vaikeaa se nyt on viedä muutaman kerran vuodessa joku viiden euron pullapitko, jos sillä ilahduttaa muita ja työpaikan ilmapiiri pysyy hyvänä?

Vaikka veisit esim. muutaman kerran vuodessa ne pullat (vaikka itse et söisi), niin kyllä tuollainen "pullaporukka" aina keksi jotain sanottavaa ennemmin tai myöhemmin.

Arvatenkin olet naisvaltaisella alalla.

Vierailija
156/169 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuskinpa tuo vuoro kunkin kohdalle usein osuu? Kuinka vaikeaa se nyt on viedä muutaman kerran vuodessa joku viiden euron pullapitko, jos sillä ilahduttaa muita ja työpaikan ilmapiiri pysyy hyvänä?

Vaikka veisit esim. muutaman kerran vuodessa ne pullat (vaikka itse et söisi), niin kyllä tuollainen "pullaporukka" aina keksi jotain sanottavaa ennemmin tai myöhemmin.

Arvatenkin olet naisvaltaisella alalla.

Korjaus: arvatekin

Vierailija
157/169 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mikään pakko. En ole ikinä työpaikoilla kuulunut mihinkään lounasporukkaan enkä kahviporukkaan. Ostan omat kahvini ja en syö pullaa. Lounaalla olen kaikkein mieluiten omassa seurassani. Tästä on seurannut jopa hyviä asioita. En kuulu mihinkään kuppikuntaan, joten mitkään työpaikan kahinat eivät kosketa minua millään tavalla, olen tavallaan "aivan ulkona". Kaikki työkaverit, jotka minut joskus kahvihuoneessa yhyttävät, juttelevat minulle asioita omina itsenään, koska en kuulu rähinöihin, eikä minulla ole puolta, eikä mitään juorukerhoa taustalla. Kuulen yleensä asioita monelta kantilta ja tasapuolisena pyrin taustalla vaikuttamaan niin, että laineet laskeutuu ja rauha palaa maahan. Minulla on hyvät suhteet kaikkiin työpaikan henkilöihin, sekä esimiehiin, että duunareihin ja pystyn neutraalista pullakriisittömästä asemastani auttamaan kulisseissa monissa asioissa.

Älkää klikkiytykö työpaikoillanne muiden lampaiden laumoihin mäiskyttämään niitä pullia. Uskaltakaa olla niin kuin haluatte. Kaikki pullaseurueet ovat vallankäyttöä ja pyrkivät pistämään uudet työntekijät ruotuun ja "talon tavoille". Älkää alistuko.

Vierailija
158/169 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta heti tuollainen työ. Minun työpaikalla ei tarvitse tuoda kuin itselleen. Niin, olen työtön, syön teidän pullaa. Ryytykää siihen. PS. en mene ikinä töihin, ei siitä ole mitään rahalllista hyötyä. 

Vierailija
159/169 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan vienyt mitään pullia töihin ja olen ollut nyt noin 25 vuotta toimistotöissä. Tää pullavillitys on joku naisvaltaisten työpaikkojen juttu.

Olin joskus naisvaltaisessa työpaikassa ja siellä oli lomallejäämispullat. Eli kun joku jäi kesälomalle niin vikana päivänä ennen lomaa toi konttorin väelle pullaa. En lähtenyt tähän mukaan lainkaan.

Nyt olen ollut jo pitkään miesvaltaisella alalla. Kukaan mies ei ole koskaan tuonut töihin pullaa.

Vierailija
160/169 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kun kerran veisin omia leipomuksiani niin takuulla pyytäisivät olemaan tuomatta enää 😁