Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä te täysraittiit teette tänään

Vierailija
27.05.2023 |

Me käytiin tänään puolison kanssa ajelulla naapurikaupungissa, ostettiin uutta saunatuoksua ja uudet kylpypyyhkeet, nyt loikoilua omissa oloissa ja koht iltapala. Sitten hetki sulattelua ja saunaan. Saunan jälkeen leffaa ja herkkuja.

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut täysraitis noin 5 vuotta nyt, alkoholin käyttö loppu sairaskohtaukseen. Ennen käytin alkoholia viikonloppuisin varmaan 2-3 kertaa kuukaudessa. Sairastuin keskivaikeaan masennukseen raittiuden myötä.

Yksinäisyys ja eristäytyminen alkoi sen myötä myös.

Olen tänään käynnyt kaupassa,vanhemmillani,tein hyvää ruokaa,saunoin ja nyt kattelen tv ja selaan täta puhelinta.

Voimia kaikille ja koittakaa jaksaa tätä ankeaa sekä surkeaa yhteiskuntaa ja elämää <3

M33

Oletko hakenut apua masennukseesi?

Hae apua lääkitystä itsellesi;

Elämä EI ole ankeaa ja surkeata.

Olen hakunut apua työterveyden kautta vaikka häpesin sitä apua hakea. Minulta katosi täysin elämänilo sen myötä kun alkoholi jäi pois. Nyt pystyn sentäs jatkamaan töitä eikä itsetuhoisia ajatuksia ole, kiitos lääkkeiden sekä terapian. Sairaslomalla olin aika kauan.

Kyllä elämä on ankeaa ja surkeaa täällä ainakin minun kohdallani. Elämä on tylsää eikä mikään oikeastaan kiinnosta.

M33

Olet nuori mies.

Onko sulla harrastuksia! Kavereita?

Tsemppiä👍

Harrastuksia ei enää oikein ole ellei penkkiurheilu,kokkailu ja pleikkarilla pelailu lasketa harrastukseksi. Ennen mulla oli paljon harrastuksia joukkuelajeista. 

Kavereita ei enää ole muuta kuin tosi etäisiä, kaikki kaverit kaikkosi kun masennuin ja eristäydyin muista. 

Kiitti

M33

No jos ns ystävät kaikkos kun masennuit niin ei heitä ystäviksi voi kutsua.

Kyselen vointiasi kun Olen itse käynyt saman piiitkän tien selättääkseni masennuksen vihdoin viimein.

Suurin oma ilontuoja elämääni on liikunta ja sen mukana tuomat endorfiinit.

Kokeile jotain harrastusta ja sitä kautta tapaisit uusia ihmisiä.

Kaikkea Hyvää sulle 😀

Okei, saanko kysyä sulta että miten onnistuit aloittamaan harrastukset? Itseäni ei vaan kiinnosta mitkään harrastukset ja jotenkin se uloskin lähtö on nykyään vaikeaa, olen nykyään todella ujo kun olen niin paljon yksin että en tiedä "uskallanko" edes sinne salille mennä. Olen huomannut että nykyisin minä jopa pelkään sosiaalisia tilanteita koska mulla  on elämässäni vain samat työkaverit ja sitten vanhempani, en ole jutellut kenellekkään muulle ihmiselle varmaan 5 vuoteen ellei lääkäriä ja kaupan kassaa tähän lasketa.

Vointi minulla ihan ok mutta mikään ei oikein kiinnosta, olen nykyään tosi ujo ja ei vaan ole sitä elämäniloa oikein yhtään mulla. Ehkä jotenkin tunteet myös kadoksissa mutta se on kai lääkkeiden idea ettei enää haudo itsetuhoisia ajatuksia pahemmin?

Onnea sulle että selätit masennuksen. 

M33

Vierailija
42/66 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ryyppään mutta nyt haluan olla vähän aikaa raitis. Poljin kuntopyörää tunnin, tein pilatesta, kävin suihkussa ja söin, tiskasin, puhuin ystävän kanssa puhelimessa, kävin apteekissa ja kaupassa, imuroin, pesin lattiat, pesin kylppärin, laitoin ruokaa, pesin pyykit ja nyt täytyisi vielä yksi juttu saada alkuun ja sitten toisen suihkun kautta nukkumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä teen kuten aina, olen yrittäja, mutta jos jaksaisin katsoa Netflixin elokuvan loppuun kun nukahdin eilen 15 minuutin jälkeen. 

Vierailija
44/66 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teillä voi olla hauskaa ilman alkoholia tai muita päihteitä? Kuka sitä jaksaa yksin kotona vain nyhjöttää kun sitä voi olla pitämässä hauskaa baareissa,bileissä tai jossain festareissa. 

Vierailija
45/66 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juopotellut koko päivän.

Vierailija
46/66 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin lenkillä ja saunassa. Loppu ei kuulukkaan enää tämän ketjun aihepiiriin.

Vierailija
47/66 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollu kotona ja katellu telkkaria.

Vierailija
48/66 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin kaalilaatikkoa. Nam, hyvää tuli, kun korvasin riisin kokonaisilla ohraryyneillä. Kostukkeena lihaliemi, ei munamaitoa. Tein myös juustokakun. Olisin halunnut raparperia kakkuun, mutta kun sitä ei ollut kaupassa, ostin pienen rasian vadelmia. Hyvää tuli niidenkin kanssa.

Lueskelin ja otin päivänokoset. Päiväkahvin jälkeen kävin puutarhalta ostamassa parvekkeelle lisää kukkia, ihania enkelinsilmäpelargonioita, sekä mummon haudalle pikkubegonioita.

Nyt illalla olen surffaillut hiukan netissä ja lueskellut päivän uutisia. Kymmeneltä köllähdän unille.

Vierailija
49/66 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut täysraitis noin 5 vuotta nyt, alkoholin käyttö loppu sairaskohtaukseen. Ennen käytin alkoholia viikonloppuisin varmaan 2-3 kertaa kuukaudessa. Sairastuin keskivaikeaan masennukseen raittiuden myötä.

Olen tänään käynnyt kaupassa,vanhemmillani,tein hyvää ruokaa,saunoin ja nyt kattelen tv ja selaan täta puhelinta.

Voimia kaikille ja koittakaa jaksaa tätä ankeaa sekä surkeaa yhteiskuntaa ja elämää <3

M33

Olen hakunut apua työterveyden kautta vaikka häpesin sitä apua hakea. Minulta katosi täysin elämänilo sen myötä kun alkoholi jäi pois. Nyt pystyn sentäs jatkamaan töitä eikä itsetuhoisia ajatuksia ole, kiitos lääkkeiden sekä terapian. Sairaslomalla olin aika kauan.

Kyllä elämä on ankeaa ja surkeaa täällä ainakin minun kohdallani. Elämä on tylsää eikä mikään oikeastaan kiinnosta.

M33

Olet nuori mies.

Tsemppiä👍

Harrastuksia ei enää oikein ole ellei penkkiurheilu,kokkailu ja pleikkarilla pelailu lasketa harrastukseksi. Ennen mulla oli paljon harrastuksia joukkuelajeista. 

Kavereita ei enää ole muuta kuin tosi etäisiä, kaikki kaverit kaikkosi kun masennuin ja eristäydyin muista. 

Kiitti

M33

Kyselen vointiasi kun Olen itse käynyt saman piiitkän tien selättääkseni masennuksen vihdoin viimein.

Kaikkea Hyvää sulle 😀

Okei, saanko kysyä sulta että miten onnistuit aloittamaan harrastukset? Itseäni ei vaan kiinnosta mitkään harrastukset ja jotenkin se uloskin lähtö on nykyään vaikeaa, olen nykyään todella ujo kun olen niin paljon yksin että en tiedä "uskallanko" edes sinne salille mennä. Olen huomannut että nykyisin minä jopa pelkään sosiaalisia tilanteita koska mulla  on elämässäni vain samat työkaverit ja sitten vanhempani, en ole jutellut kenellekkään muulle ihmiselle varmaan 5 vuoteen ellei lääkäriä ja kaupan kassaa tähän lasketa.

Vointi minulla ihan ok mutta mikään ei oikein kiinnosta, olen nykyään tosi ujo ja ei vaan ole sitä elämäniloa oikein yhtään mulla. Ehkä jotenkin tunteet myös kadoksissa mutta se on kai lääkkeiden idea ettei enää haudo itsetuhoisia ajatuksia pahemmin?

M33

Aloitin baby steps, kohtaamalla pahimman ahdistuksen ja Pelon menemällä ulos.

Aloitin kävelylenkit. Kävelin joka päivä milloin metsässä milloin kaupungilla.

Huomasin että voin pikku hiljaa paremmin.

Käyt töissä ja pystyt olemaan työelämässä mukana.

Aloita sinäkin menemällä vaan ulos käy kävelyllä j metsässä aluksi jos vierastat ihmisiä.

Kysy lääkärillesi olosi jos saisit itsellesi keskusteluapua ns terapiaa itsellesi, pääsisit elämässäsi eteenpäin.

Toivon että löydät eläämääsi iloa

Vierailija
50/66 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksin kuten aina ja just tulin suihkusta ja juon iltateetä sekä selailen nettiä. Ennen suihkua kävin reilun kympin lenkillä ja kohta alan katsomaan Top Gunia. Aiemmin päivälläkin notkuin netissä etsimässä jotain kivaa neuleohjetta, sitten siivosin, vaihdoin lakanat ja tein ruokaa sekä katsoin pari jaksoa areenasta sitä Lyckoviken-sarjaa. 

Vierailija
51/66 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten teillä voi olla hauskaa ilman alkoholia tai muita päihteitä? Kuka sitä jaksaa yksin kotona vain nyhjöttää kun sitä voi olla pitämässä hauskaa baareissa,bileissä tai jossain festareissa. 

Mä en ole täysraitis, mutta kyllähän ryypätessäkin tulee tylsiä hetkiä mm. laskuhumala tai sellainen tylsä jurri joka pitää taittaa vahvemmilla, soittaa hyvää musiikkia tai nähdä hyviä kavereita. Myös selvänä voi olla kivaa kun hoitaa kuntoaan tai siivoaa kotona, tekee hyvää ruokaa tai nauttii sitä ravintolassa, käy ystävän tai sukulaisten luona kahvilla tms.

Kyllähän niitä tylsiä hetkiä tulee, mutta ne voi käyttää rauhoittumiseen ja itsetutkiskeluun. Voihan sitä katsoa leffaakin, lukea kirjaa, harrastaa jotain yms. Kyllä elämään mahtuu muutakin kuin bileet ja festarit.

Vierailija
52/66 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M33

M33

Olet nuori mies.

Tsemppiä👍

Kiitti

M33

Kaikkea Hyvää sulle 😀

M33

Aloita sinäkin menemällä vaan ulos käy kävelyllä j metsässä aluksi jos vierastat ihmisiä.

Kysy lääkärillesi olosi jos saisit itsellesi keskusteluapua ns terapiaa itsellesi, pääsisit elämässäsi eteenpäin.

Minulla ei oma kunto ole ainakaan vielä sellainen että kykenen menemään ulos tai sellaiseen paikkaan missä on muita ihmisiä koska ei kiinnosta ja jännittää. Työpaikalle pystyn menemään koska siellä on tutut ihmiset ja työskentelen todella pienessä yrityksessä. Jos tuolta saisin potkut niin työelämään tuskin enään menisin ikinä. 

Menisin ulos kävelylle jos se kiinnostaisi eli helpommin sanottu kuin tehty, asunto on myös sotkuinen koska ei kiinnosta siivota.

Muita tuntemattomia ihmisiä vierastan koska en juurikaan tapaa uusia ihmisiä elämässäni eli en enää osaa olla luontevasti tuntemattomien ihmisten kanssa. Mulla kädet tärisee ja hermoilen koska tilanne jännittää. 

Katotaa nyt saanko iloa elämääni aika sen näyttää.

M33

Vierailija
53/66 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juodaan kaljaa.

Vierailija
54/66 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole täysraitis, mutta kyllähän ryypätessäkin tulee tylsiä hetkiä mm. laskuhumala tai sellainen tylsä jurri joka pitää taittaa vahvemmilla, soittaa hyvää musiikkia tai nähdä hyviä kavereita. Myös selvänä voi olla kivaa kun hoitaa kuntoaan tai siivoaa kotona, tekee hyvää ruokaa tai nauttii sitä ravintolassa, käy ystävän tai sukulaisten luona kahvilla tms.

Kyllähän niitä tylsiä hetkiä tulee, mutta ne voi käyttää rauhoittumiseen ja itsetutkiskeluun. Voihan sitä katsoa leffaakin, lukea kirjaa, harrastaa jotain yms. Kyllä elämään mahtuu muutakin kuin bileet ja festarit.

No mitä täysraitis tekee esim jussina,uutenavuotena,pääsiäisenä yms? Istuuko täysraitis yksin kotona vai meneekö se tuonne ulos ihmisten sekaan jotka juo? Jos minä olisin raitis niin olisin todella yksinäinen enkä tietäis mitä tekisin viikonloppuisin, sehän on elämänsuolaa käydä viikonloppusin baareissa humpalla ja juhannuksena voi ryypätä mökillä. Mitä täysraitis siis tekee, on yksin himassa? :D

Vierailija
55/66 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palaudun töistä. Kävin lasten kanssa elokuvissa ja siivosin. Nyt katson Farmia.

Terveisin, yh

Vierailija
56/66 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masturboinnu 5 kertaa tänää ja ollu masentunu kuten aina. Alottaisko ryyppäämään? Kannabis pitäis laillistaa niin ihmiset vois paremmin.

Vierailija
57/66 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelin 13327 askelta. Suklaata on valitettavasti mennyt paljon. Koko ajan on nälkä.

Vierailija
58/66 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kestän valitettavan huonosti päihtyneitä ihmisiä ja sitä meteliä selvinpäin. 

Vierailija
59/66 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M33

M33

Olet nuori mies.

Tsemppiä👍

Kiitti

M33

Kaikkea Hyvää sulle 😀

M33

Minulla ei oma kunto ole ainakaan vielä sellainen että kykenen menemään ulos tai sellaiseen paikkaan missä on muita ihmisiä koska ei kiinnosta ja jännittää. Työpaikalle pystyn menemään koska siellä on tutut ihmiset ja työskentelen todella pienessä yrityksessä. Jos tuolta saisin potkut niin työelämään tuskin enään menisin ikinä. 

Menisin ulos kävelylle jos se kiinnostaisi eli helpommin sanottu kuin tehty, asunto on myös sotkuinen koska ei kiinnosta siivota.

Muita tuntemattomia ihmisiä vierastan koska en juurikaan tapaa uusia ihmisiä elämässäni eli en enää osaa olla luontevasti tuntemattomien ihmisten kanssa. Mulla kädet tärisee ja hermoilen koska tilanne jännittää. 

Katotaa nyt saanko iloa elämääni aika sen näyttää.

M33

Tiedän tunteen. Itselleni oli (ja on yhä) helpompaa lähteä kävelylle/lenkille hämärän/pimeän aikaan eli nyt on just se vuoden huonoin aika menossa.

Onneksi voin lähteä aikaisin aamusta tai myöhään illasta ja juhannuksesta se alkaakin taas kääntyä onneksi voiton puolelle. Marraskuussa saa kulkea aika yksin vaikka lauantaina iltapäivästä ;-) Ja vaikka ei saisikaan niin eipä tuolla onneksi tarvitse käytännössä ikinä kenenkään kanssa jutella eli sitä on turha jännittää ja jättää siksi lähtemättä. Korkeintaan joskus joku eksynyt kysyy reittiä, mutta sellaiselle voi halutessaan kohauttaa vaan olkiaan tai ihan sanoa etten tiedä, sori.

Eikä sitä tarvitse heti olla pitkään eikä edes joka päivä. Se varttikin on parempi kuin ei mitään ja siitä sitten on hyvä lähteä venyttämään niin aikaa kuin matkaakin. Se ulkoilma tekee oikeasti ihmeitä kunhan ei nyt mene kävelemään ihan mihinkään motarin varteen vaan nimenomaan yrittää pyrkiä jonnekin missä on rauhallista ja esim näin keväällä kuulee lähinnä vain linnunlaulua ja näkee vain rusakoita.

Vierailija
60/66 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä täysraitis tekee esim jussina,uutenavuotena,pääsiäisenä yms? Istuuko täysraitis yksin kotona vai meneekö se tuonne ulos ihmisten sekaan jotka juo? Jos minä olisin raitis niin olisin todella yksinäinen enkä tietäis mitä tekisin viikonloppuisin, sehän on elämänsuolaa käydä viikonloppusin baareissa humpalla ja juhannuksena voi ryypätä mökillä. Mitä täysraitis siis tekee, on yksin himassa? :D

voi tehdä ihan kaikkea. (tietysti täysraitis jättää "kaikesta" pois päihteiden käytön).

Voi myös ajaa autoa, kun ei ole promilleja veressä. voi juhlia, voi istua kotona - ihan mikä sattuu milloinkin kiinnostamaan.

Alkoholia ei tarvita hauskan pitämiseen eikä se ryyppääminen nyt niin fiksua toimintaa ole, että pitäisi kenenkään harmitella, että kun raitis jää sitiä paitsi. Erilaisilla meditointitekniikoilla voi muuten saada samanlaisen tilan kuin päihteillä - siis päihtyneen olotilan. Se tulee vielä ilman krapulaa tai muita päihteiden aiheuttamia vaaroja. Vaatii toki harrastuneisuutta ja varmaan pitää kiinnostaa meditointi noin yleensä, mutta ei ole kovin vaikea tekniikka. Lähinnä tietynlaista hengitysrytmiä pitää osata pitää.

Raittiita ystäviä voi olla hankalampi löytää, uskovaisten piriistä enemmän, mutta jos itse ei ole uskovainen, niin sitten voi olla hankalampaa, mutta ei sekään mahdotonta ole.