Suosittele hyvää sähköpyörää naiselle
Kaupunki ajoon pääsääntöisesti. Mä selaan ja selaan kaikkia mainoksia ja pää on ihan pyörällä. Eli mikä pyörä sulla on ja onko hyvä? Kumpi parempi keskiakku vai tarakalla? Tulee työsuhde pyöräksi joten Max hinta 2800€
Kommentit (32)
Missä lataat akkua? On helppo ottaa se akku sisälle sieltä tarakalta.
Luin että keskiakku vakautta isi paremmin pyörää mutta en tiedä onko tämä jotain hifistelyä. Akkua varmaan ladataan töissä ja kotona
Mulla on tuo. Oon tyytyväinen
https://www.cykelkraft.fi/elcykel-trek-verve-2-lowstep-400wh-dam-bla?14…
Mulla Crescent. On 9 vaihdetta. Akku kestää n. 45km ajon latausten välillä. Ollut käytössä nyt kolmatta vuotta ja ajokilometrejä reilu 3000.
Onko kellään kokemusta kuntokaupan fitnord pyöristä? Niitä sais aika edullisesti
Vierailija kirjoitti:
Onko kellään kokemusta kuntokaupan fitnord pyöristä? Niitä sais aika edullisesti
EI! Miksipä luulet, että ne on edullisia?
Sekin, jos ei irrotettava akku, pystyykö lataamaan ulkona? Asutko kerrostalossa, pysyisikö pyörä pyörävarastossa ja kannat akun kotiin lataukseen?
Mulla Helkaman 10e pyörä ollut vajaa neljä vuotta, keskiakku,olen tykännyt,mittarissa 14150km.Hinta oli noin 2800euroa sillon kun ostin,ajan läpi vuoden,talvella nastarenkaat.Lataan akun sisällä.
Miten pitkää matkaa ajat? Onko pitkiä ylämäkiä? No ne eivät kyllä niin paljon vauhtia hidasta kuin vastatuuli. Itse ajan edelleen hyvällä kippurasarvisella luomu gravel-pyörällä.
Keskinopeuteni työmatkoilla on 19-20km/h (moni ajaisi lujempaa, mutta minulla ei ole kiire). Puolet matkasta on sorateitä, mutta toisaalta taas on vähemmän hidastavaa kaupunkiliikennettä. Työmatka on 14 km per suunta, joten eihän tässä nokka kauaa tuhise. Ikää minulla on 53 v ja en ajatellut edelleenkään tulla niin vanhaksi, että siirtyisin tekemään nämä matkat sähköpyörällä.
Varaudu sähköpyörän kanssa siihen, että et saa korjaajaa ihan hetkessä, jolloin pyöräsi on helposti käytöstä poissa välillä ainakin kaksi viikkoa. Korjaajista on pulaa, osista on pulaa, niitä joutuu tilaamaan ja odottamaan. Sähköpyörä kuluttaa paljon vaihdettavia osia verrattuna luomupyörään. Itse olen vähitellen opetellut tekemään pienet luomupyörän huollot itse. Aina on kotona odottamassa uudet ketjut, takavaihtajan korvake yms pientä, ettei tarvitse jäädä odottamaan. Kerran vuodessa syksyllä vien pyöräni ammattilaiselle täyshuoltoon.
Katso vaikka fillarifoorumin sivuilta neuvoja, jos tahdot hankkia sähköpyörän tai vaikka uuden luomupyöränkin.
N53
kiinnitä huomiota akun kestoon
helppohuoltoisuuteen
ja siihen, että pyörällä on mahdollisimman hyvä kantavuus. Esim. jos pyörä kantaa 150 kg, niin se merkitsee mysö sitä, että siinä on paremmat osat, parempi akku ja sillä voi turvallisesti kuljettaa sitten vaikka painavampia ostoksiakin, tai ajella myös päällystämättömillä teillä tietäen, että pyörä kestää käyttöä hyvin.
myös jousitusten olemassaolo on pelkästään hyvä asia.
niin ja mieti myös aikaa, kun akku tulee tiensä päähän. Valitse sellainen akkumalli, joka on sitten aikanaan helppo vaihtaa uuteen. Tästä syystä moni fillaristi kaiketi suosittelee vanhan normaalipolkupyörän sähköistämistä kuin sellaisen pyörän, jossa akku on ontegroitu osaksi pyörän runkoa.
tuosta viimeisestä minä en sano muuta, kun en ole itse siihen perehtynyt, mutta ainakin itse vakuutuin noiden harrastajien mielipiteestä ja sähköistin oman vanhan pyöräni.
Madison Sondrio, vain 3 vaihdetta, mutta riittää tällaiseen vähäiseen ajeluun. Tarakka-akku.
Minulla oli aiemmin käytössä Helkaman edullinen perusmallin naisten sähköpyörä. Sekin oli ihan hyvä. Nykyinen pyörä on sähköläskipyörä unisex-mallia. Helkamalta sekin. Sanoisin, että jos olet pitkä nainen, niin voi olla, että unisex-malli tai miesten pyörä voisi olla naisten pyörää parempi vaihtoehto. Itse olen kokenut, että tämä nykyinen pyörä on vakaampi ajettava, ja siinä on parempi voimansiirto. Toki uusi pyörä on kalliimpi, joten sikälikin voi olettaa laadun olevan parempi.
Mutta tosiaan sähköpyörän huolto on sitten kalliimpaa kuin perusmankelin, ellei mene takuun piikkiin. Halpoihin pyöriin ei välttämättä saa varaosia lainkaan.
Etujousitus lisää vain turhaan painoa, kun sähköpyörä on muutenkin itsessään painava. Tunturin automaattivaihteisesta sähköpyörästä olen kuullut vain huonoa.
Käy koeajamassa useampi eri valmistajan pyörä, niin huomaat millaisen ajoasennon saat jne.
Kokeile useita eri pyöriä. Haluatko pystyn ajoasennon vai hiukan eteenpäin nojaavan? Irroitettava akku on ehdoton jos et voi ladata pyörää omassa varastossa ja muutenkin akku on hyvä säilyttää talvella lämpimässä. Sillä ei ole isoa väliä onko akku tarakalla vai keskellä. Myös toimintamatka on kaikissa pyörissä riittävä.
Uppista, haluisin ostaa jo viikonlopun aikana