Nuori ei halua ylioppilasjuhlia
Mitä tilalle? Ei tykkää juhlista joissa pitää olla sosiaalinen.
Kommentit (14)
sun täytyy kunnioittaa häntä , os hän sanoo että ei halua juhlia, niin sä taivut hänen tahtoonsa piste. Muuten olet epäkunnioittava, jos väkisin juhlat järkkäät, vaikka toinen ei halua. Eli et järkkää mitää tilalle, vaan onnittelet, kun hän saa yo lakin et muuta ja ostat jonku lahjan vaa.
Ei meilläkään halunnut, käytiin viikko ulkomailla ihan kahdestaan. Siitä hän nautti hurjasti.
Jos nyt ehdottomasti haluat(te) jotain tilalle, niin vaikka hienosti syömään oman perheen kesken.
En mäkään halunnut ylioppilasjuhlia kun sain lakin. En vaan nähnyt tarvetta sille. Ei siinä mitään. Syötiin perheen kesken hyvää ruokaa ja nautittiin hetkestä. Itse olen käynyt kavereiden ylppärijuhlissa vaikken itse sitä halunnut. Se riippuu nuoresta. Ei kannata pakottaa nuorta juhlimaan jos ei halua.
Sain rahaa ja pari kivaa ylppärilahjaa sukulaisilta ja se riittää mulle.
syksyn ylioppilas -22 kirjoitti:
En mäkään halunnut ylioppilasjuhlia kun sain lakin. En vaan nähnyt tarvetta sille. Ei siinä mitään. Syötiin perheen kesken hyvää ruokaa ja nautittiin hetkestä. Itse olen käynyt kavereiden ylppärijuhlissa vaikken itse sitä halunnut. Se riippuu nuoresta. Ei kannata pakottaa nuorta juhlimaan jos ei halua.
Sain rahaa ja pari kivaa ylppärilahjaa sukulaisilta ja se riittää mulle.
Niin siis tarkoitin sitä että juhlin kavereiden kanssa vaikka en itse juhlia halunnut.
Onko tuossa syytä huolestua kun sanoo ettei välitä sosiaalisista tilanteista. Koulussa on kyllä kavereiden kanssa. Vapaa ajalla ei niinkään.
Vierailija kirjoitti:
Onko tuossa syytä huolestua kun sanoo ettei välitä sosiaalisista tilanteista. Koulussa on kyllä kavereiden kanssa. Vapaa ajalla ei niinkään.
No ei jos muuten menee hyvin. Jotkut ihmiset viihtyvät enemmän yksin. Toki jos on masennusta tai lamauttavaa sosiaalisten tilanteiden pelkoa tms. niin sitten, mutta ei tuo nyt näillä vähäisillä tiedoilla kuulosta siltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei jos muuten menee hyvin. Jotkut ihmiset viihtyvät enemmän yksin. Toki jos on masennusta tai lamauttavaa sosiaalisten tilanteiden pelkoa tms. niin sitten, mutta ei tuo nyt näillä vähäisillä tiedoilla kuulosta siltä.
Koulu menee hyvin ja käy mielellään siellä. Välillä on vk loppuja kavereillaan. Tuskin tämä nuori koskaan haluaa järjestää juhlia. Esim.mennä naimisiin tms
Ap
Olen introvertti enkä siis viihdy esim. juhlien keskipisteenä. Ylioppilasjuhlat tosin pidettiin, varsinkin kun olin suvun ensimmäinen ylioppilas. Sen jälkeen en ole suostunut "juhlakaluksi", jos on yritetty ehdotella jotain järjestettäväksi. Kun sitten sain opintoni päätökseen, niin eikös vain äitimuori mennyt selkäni takana kutsumaan lähisukulaiset kahvikekkereihin. Hän höpötti jotain, että kutsuu sisaruksensa meille äitienpäivänä, kun muuta äitiä ei enää ole. Jos hän olisi edes kysynyt minulta, olisi vastaus ollut ilman muuta EI. Senpä jälkeen ei sitten ole kekkereitä pidettykään, paitsi yhdet synttärit pienessä porukassa parin serkun kanssa.
Ymmärrän siis ap:n nuorta oikein hyvin. Kaikki eivät viihdy huomion keskipisteenä. Sitä paitsi ylioppilas ei ole tänä päivänä mikään ihme toisin kuin silloin muinoin, kun minä kirjoitin.
Miten niin tilalle? Jos ei halua juhlia, sitten ei ole juhlia. Eipä siinä muuta.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin tilalle? Jos ei halua juhlia, sitten ei ole juhlia. Eipä siinä muuta.
Voi sitä silti perhepiirissä juhlistaa vaikkei juhlia pidä.
Kysy suoraan häneltä. Illallinen jollain lähipiirillä, yhteinen matka, kylpylä tms yhteinen aktiviteetti, hotelliyö, leffailta spessuilla eväillä, jne jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulu menee hyvin ja käy mielellään siellä. Välillä on vk loppuja kavereillaan. Tuskin tämä nuori koskaan haluaa järjestää juhlia. Esim.mennä naimisiin tms
Ap
En minäkään halunnut. Omiin juhliin tuli kummitäti ja mummi, pari kaveria myös. En halunnut myöskään mitään kermakakkuhäitä vaan mentiin naimisiin maistraatissa kahdestaan. Ei se oo kaikkien juttu.
Mä olisin nuorena tykännyt, että oltaisiin omalla perheellä juhlistettu asioita. Esim ravintolassa tai matkoilla. Mutta ei, aina piti järjestää juhlat ja kutsua niihin sukulaisia, joita ei koskaan muulloin edes nähnyt kuin siellä juhlissa.
Ei meilläkään halua ja kunnioitan sitä. Itsekään en halunnut enkä osannut kieltäytyä.
Ei meillä oikein edes ole ketä kutsua juhliin. Käydään syömässä ja nuori saa hyvän lahjarahan minulta.