Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaupassa käyty, loppusumma

Vierailija
27.05.2023 |

253€.
Kysyttävää?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seisoin kassajonossa ja ihmettelin, miten paljon edelläni oleva asiakas olikaan saanut lastattua ostoksia kärryynsä - loppusumma oli 328€

Siinä oli varmaankin suurperheen viikon ostokset. Ei mekään juosta harvase päivä kaupassa vaan ostetetaan viikon tarpeet kahdelle aikuiselle ja lasku on 150-200 euroa. Ruokia ei ole eroteltu erikseen vaan siinä on kaikki tarpeet. 

Vierailija
42/46 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.meillakotona.fi/reseptit/quesadillat

siis yhden neljänneksen syö jokainen, eli yks lätty koko perheelle? Hirveetä haaskausta, loput roskiin, entäs ne murot, yks annos menee, loput roskiin...mitä järkee jos noin on. Mitäs sille kastikkeele jonka teet niihin lä eiku siihen lättyyn...

Harmi ettei jauheliha maistu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

100€ saa kuukauden ruoat terveellistä ja monipuolista kun tekee itse.

Vierailija
44/46 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä menee kevyeen nykyään 300-400e/vko kun perheessä on kaksi aikuista ja kolme koulupoikaa ja kaikki harrastetaan liikuntaa. Ei edes syödä mitään avokadoa tai savulohta kuin ihan tosi harvoin.

Suurperheessä säästää kun tekee itse isoja annoksia uuni vuokaan vaikkapa makaroonilaatikkoa ja kiusauksia joita voi lämmittää paistinpannulla. Pitää olle isoja uuni vuokia ja kymmenen litran kattila keittoihin. 

Minä tein kesäkeittoa viiden litran kattilaan ja söin sitä kolme päivää. Mitä vanhemmaksi se tuli niin sitä herkullisempaa. Liemeen laitoin koskenlaskijaa. Sen voi tehdä vaikkapa pakaste pinaatti keitto pohjaan jotenka ei tarvitse lientä suurustaa. Aromat suola sopii keittoihin. 

Suurperheessä ei tarvitse laittaa ruokaa joka päivä kun osaa tehdä isot satsit kerralla joka riittää kahdeksi tai kolmeksi päiväksi. 

Minä teen itsellenikin kahden tai kolmen päivän määrän ruokaa ja lämmittelen sitä mikrossa tai uunissa. 

Vierailija
45/46 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

280,80€

Vierailija
46/46 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 2 aikuista ja käymme noin joka kolmas päivä Lidlissä.

Ostetaan halvinta paskaa, mutta nykyään ei tunnu pääsevän millään alle 40€/kerta jos haluaa syödä muutakin ku lihapullia ja makaronia.

Useimmiten lasku on 40-50€.