Kaupassa käyty, loppusumma
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Mulla meni reilu 80e a siitä syö 3 henkeä 3 päivällistä ja 6 henkeä 1x. Lisäksi lounaat ja aamu- iltapaat myös.
Listalla päivällisenä pulled chickeniä, quesadilloja, silppusalaattia ja limejugurttia. Jälkkäriksi mustikkapiirakkaa. Tuosta jää meille vielä jämät toiselle päivälle.
Tänään ja maanantaina päivälliseksi kesäkeittoa ja ciabattaa. Jälkkäriksi kahvia ja keksejä.
Lounas tänään maalaiscroissantit kahvin kanssa, su ei mitään koska syömme ainoan ruuan klo 15. Maanantaina munakasta ja tiistaina vain leivät.
Aamu ja iltapalaksi valinnan mukaan voileipää, jugurttia tai cornflakeseja
Mustikat ja oivariini oli ainoat mitä em oli valmiina.
Huonot on teillä ruokailutottumukset kyllä. Ei voi muuta todeta. Esim sunnuntain evästys, eipä kyllä tässä päivässäkään kehun aiheita löydy...Aivan omituisuutta täynnä.
Itellä menee alle 200e kuussa, eli 50e viikossa yhelle hengelle. Mielestäni suht edullista elämistä vielä kun ottaa huomioon että syön pääasiassa valmistuokia. 2,5e kappale ja yksi päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä meni 60e 4 hengen 3 päivän ruokiin. Siinä oli vielä vanhemmille pe lounaaksi pakastepitsat ja pari valmis parillaleipää ( näihin meni n. 15e).
En ees halua tietää mitä nuo ostokset on sisältäneet
Meillä kahdella aikuisella meni ostoksiin tänään 200 euroa, viikon ruokiin siinä ollen myös hygienia tarvikkeita, kaljakori, pari vissy pakkia ja puutarha tarviketta, trimmerin siimoja. Viinakauppaan meni 60 euroa.
Ei ole ihan halpaa lystiä kun ei asuta kerrostalossa. Multiin, siemeniin, kesäkukan taimiin ja lannokkeisiin menee joka kesä jokunen 500 euroa vähintään joka kesä, siis se on ihan minimi ja ylittyy tosi helposti. Sitten enemmän jos pitää koneita ja kaikki välineitä uusia sillä eivät ne ole ikuisia. Ei me sitten kyllä matkustella saastuttaen pitkin maailmoja. Mielestäni elämän tapamme ja valintamme on ollut eko teko. Maatuvat keittiö jätteet kompostoidaan itse omalle tontille.
Meidän ei tarvitse tehdä jälkeläisiä koska on varaa maksaa hoidostamme ulkopuolisille eikä tarvitse yhteiskunnan maksaa.
Lihavilla menee rahaa paljon ruokaan.
Meillä menee kevyeen nykyään 300-400e/vko kun perheessä on kaksi aikuista ja kolme koulupoikaa ja kaikki harrastetaan liikuntaa. Ei edes syödä mitään avokadoa tai savulohta kuin ihan tosi harvoin.
Kiltti mies kirjoitti:
Lihavilla menee rahaa paljon ruokaan.
Ei välttämättä jos osaa itse tehdä kunnon ravitsevaa ruokaa eikä elä millään eineksillä ja herkuilla.
Leivon itse joka viikonloppu kuitupitoisia kauralese sämpylöitä joissa on porkkana raastetta antamaan makeutta.
Pullia, kakkuja ja karkkeja emme syö kuin joskus ja suklaata ei syödä ikinä kun siinä on järkyttävä sokeriprosentti. Katson kaupassa tuotteiden sokerimäärän ja jos ylittää kuuden niin sinne jää. Karkkipäivän pidän kolmen kuukauden välein ostamalla valikoiden vähäisen määrän. Ei todellakaan syödä viikottain.
Lihava olen ollut koko ikäni ja nyt 60+ saa vielä tarkemmin katsoa millä sitä itseään lihottaa, syömälläkö kunnon ruokaa vaiko ihan ravinnotonta sokeri mössöä. Ruuan kuitupitoisuus on tärkeintä ettei tule sitä suolistosairautta.
Suolistosairaudet vaivaavat yhä useampia – milloin tutkimuksiin?
Maha-suolikanavan sairaudet yleistyvät Suomessa koko ajan. Tulehdukselliset suolistosairaudet ovat jo niin yleisiä, että niitä voidaan sanoa jopa uudeksi kansantaudiksi. Oireista ei aina voi päätellä, millainen sairaus on kyseessä, joten ennen isompia ruokavaliomuutoksia kannattaa suunnata lääkärin vastaanotolle ja tutkimuksiin.
https://www.pihlajalinna.fi/terveydeksi/suolistosairaudet-vaivaavat-yha…
Voin sanoa että kun pitää huolen riittävästä kuitujen saannista niin ei tule mitään suolistosairauksia ja välttelee sokeria.
Ostitko edes täytekakkua ja olutta, suklaata, jäätelöitä?
Eihän tämäkään keskustelu olisi mitään jos ei..."euron käytin ja sillä pärjään kuukauden" kommentteja joten siinäpä se 🤪😁
Seisoin kassajonossa ja ihmettelin, miten paljon edelläni oleva asiakas olikaan saanut lastattua ostoksia kärryynsä - loppusumma oli 328€
Vierailija kirjoitti:
Missä kaupassa kävit ja mitä ostit?
Prismassa ja mm kirjo-ja savugraavilohta, hevi-osastolta useampaa sorttia ja sosekeittoon ainekset, 12kpl rs luomumunia, lihatiskiltä tälle päivälle ruoan, muutamia eväsjuttuja, Fazerin paistopisteeltä jotain ja tällä kertaa myös 2-pack-limonadeja paria sorttia ja ehkä n.15€ meni alkoholiin jne.
Ap
Joku 200 egee voi tuntua isolta, mutta jos siinä on mukana iso säkki wc-paperia ja talouspaperia ja laatikko olutta...niinkun nyt monessa ostoskärryssä viikonloppuisin on, niin noihin wcpaperi, talouspaperi olutlaatikko, menee jo yli 50 €... eli nuo "minä pärjään aina alle 50€ " viikonloppuostos lässytysketjut tuntuvat vähän oudoilta
Vierailija kirjoitti:
Ostitko edes täytekakkua ja olutta, suklaata, jäätelöitä?
Valion Unelmasuklaa-purnukan ja 3 kaverilta lakritsajädepurkin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla meni reilu 80e a siitä syö 3 henkeä 3 päivällistä ja 6 henkeä 1x. Lisäksi lounaat ja aamu- iltapaat myös.
Listalla päivällisenä pulled chickeniä, quesadilloja, silppusalaattia ja limejugurttia. Jälkkäriksi mustikkapiirakkaa. Tuosta jää meille vielä jämät toiselle päivälle.
Tänään ja maanantaina päivälliseksi kesäkeittoa ja ciabattaa. Jälkkäriksi kahvia ja keksejä.
Lounas tänään maalaiscroissantit kahvin kanssa, su ei mitään koska syömme ainoan ruuan klo 15. Maanantaina munakasta ja tiistaina vain leivät.
Aamu ja iltapalaksi valinnan mukaan voileipää, jugurttia tai cornflakeseja
Mustikat ja oivariini oli ainoat mitä em oli valmiina.
Huonot on teillä ruokailutottumukset kyllä. Ei voi muuta todeta. Esim sunnuntain evästys, eipä kyllä tässä päivässäkään kehun aiheita löydy...Aivan omituisuutta täynnä.
Broileri on ihan hyvä proteiininlähde, salaattitarpeet myös (tomaatti, kurkku, maissi, avokado, lime), jugurtista vähän maitotuotetta lisäksi. Quesadilla se mättö, ensimmäisen kerran vuoteen tehdään, jokainen syö suunnilleen 1/4 tortilllan kokoisen. Mustikat on terveellisiä, syömme niitä joka päivä. Kananmunat on terveellisiä proteiininlähteitä nekin.
Maalaiscroissanteja ostettu viimeksi helmikuussa, nyt halusimme herkutella. Ei siis jokapäiväistä. Cornflakeseja ostin koska lastenlapsi oli yökylässä ja saa täällä herkutella tuon yhden annoksen verran. Itse söin turkkilaista jugurttia ja juustoleivän.
Kesäkeitto on pelkkiä kasviksia, terveellistä siis.
Eiköhän me kuitenkin syödä keskivertoa terveellisemmin, tänäviikonloppuna herkutellaan vähän enemmän kun oli tuo ipana täällä ja opiskelijatyttökin tuli kotiin käymään.
Panepa oma listasi terveysruuistasi tänne??
Vierailija kirjoitti:
Joku 200 egee voi tuntua isolta, mutta jos siinä on mukana iso säkki wc-paperia ja talouspaperia ja laatikko olutta...niinkun nyt monessa ostoskärryssä viikonloppuisin on, niin noihin wcpaperi, talouspaperi olutlaatikko, menee jo yli 50 €... eli nuo "minä pärjään aina alle 50€ " viikonloppuostos lässytysketjut tuntuvat vähän oudoilta
Ei ollut nyt paperisäkkejä, vain nenäliinapkt, olutlaatikoita ei osteta.
Ap
Miten teet pulled chickenin ja quesadillat?
kyllä näin on kirjoitti:
Jotain on vialla jos menee alle 500 euroa viikossa.
Mulla on noin 200 kolmessa viikossa ja ihan hyvin syödään, kaksi ihmistä, toinen töissä.
Ei osteta mitään höpöhöp"ruokia"
https://www.meillakotona.fi/reseptit/quesadillat
siis yhden neljänneksen syö jokainen, eli yks lätty koko perheelle? Hirveetä haaskausta, loput roskiin, entäs ne murot, yks annos menee, loput roskiin...mitä järkee jos noin on. Mitäs sille kastikkeele jonka teet niihin lä eiku siihen lättyyn...
Juu tuossa on aika pitkälti arkipäivien jutut ja ehkä kuukauden kodinhoito. Viikonloppu päälle niin kirii 300e pintaan. Siltikään ei mitään kovin premiumjuttuja saa, mutta ihan perus hyvää ja terveellistä arkuruokaa.