Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kirppis: hinnoittelu valmiiksi vai ilmoitus kysyttäessä?

Vierailija
26.05.2023 |

Jos käyt esim. puistokirppiksillä, tykkäätkö asiakkaana että tuotteet on hinnoiteltu valmiiksi näkyvästi vai että joudut kysymään jokaisesta mielenkiintoisesta hinnan myyjältä?

Entä myyjänä, kummin menee paremmin kaupaksi?

Tinkiähän saa molemmissa tapauksissa

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en jaksa hinnoitella puistokirppikselle vaan ilmoitan hinnan reippasti heti kun huomaan jonkun kiinnostuvan jostain, lähtee heti keskustelu käyntiin ja ostaja voi tingata jos haluaa.

Minä tykkään valmiiksi hinnoitelluista tuotteita, mutta jos myyjä sinun laillasi heti osaa sanoa hinnan, niin arvostan sitä. En jaksa niitä, jotka rupeavat miettimään, että mitäköhän sitä viitsisi pyytää ja anoman vieressä seisovalta kaverilta apua ja kierrellään ja kaarrellaan ja lopulta minulta kysytään, mitä haluaisin maksaa. 

Vierailija
22/27 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laittaa vaatteisiin valmiiksi hinnan, niin kannattaa miettiä, että miten. Pahinta oli, että korissa oleviin vaatteisiin oli laitettu hinnat kiinni nuppineuloilla. Ei tehnyt mieli penkoa yhtään. Maalarinteippi saattaa irrota ja tarttua toiseen vaatteeseen. Monesti tarran alle piilotetaan jotain sotkuja, joten niitä saatetaan repiä, että nähdään onko vaate hyvä kuntoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin kerran ostanut haitarin, mutta siinä ei ollut hintaa, eikä myyjä huomioinut mua yhtään vaan koko aika otti muihin vaan kontaktia.

Jos myytte jotain niin huomioikaa kaikkia asiakkaita. Tosi syvältä tuntuu, kun suhtaudutaan toisiin, kuin he olisivat seinäruusuja.

Vierailija
24/27 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ujolle ja aralle ihmiselle paha paikka alkaa kyselemään hintoja, varsinkin jos on muita vieressä 🙄

Vierailija
25/27 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjänä: Jos ei ei halua kommunikoida ostajien kanssa, silloin hinnat valmiiksi, ehdottomasti.

Itse olen huomenna menossa kirpparille myymään lasten vaatteita. Laitan lapun: "1 euro/kpl. Saa tinkiä." Jos ei mene sillä kaupaksi, vien ne kierrätykseen.

Vierailija
26/27 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään, että on hinnat tai ainakin suurpiirteiset hinnat näkyvillä. Tiedän sitten, kävelenkö suoraan ohi (jos hinnat on aivan erit kuin olisin valmis maksamaan) vai avaanko keskustelun ja jään lähemmin katsomaan tuotteita.

Vierailija
27/27 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt selvisi miksi puistokirppiksiltä tekee niin hyviä löytöjä: puolet ei uskalla kysyä hintoja.

Uskalla?

Ei itsellä ainakaan ole uskaltamisesta kyse.

Ensin mahdollisesti joudut jonottamaan, jotta saat kontaktin myyjään. Sitten pääset kysymään tuotteen A hintaa, joka ehkä on aivan eri sfääreissä, mitä olet odottanut. Huomaat toisen kiinnostavan tuotteen, mutta myyjä jutteleekin jo toisen asiakkaan kanssa. Ei huvita mokoma. Mieluummin ostan niiltä, jotka ovat laittaneet hinnan näkyviin. Johan siinä menisi iäisyys, jos jokaisella myyntipisteellä kyselet tuotteiden hinnat. 

Vaatteita rekissä voi olla esim. 30 kpl (tai vaikka koruja telineessä). Löydät vaikkapa 7 sinua kiinnostavaa. Ala siinä sitten kyselemään niiden hintaa ja odottelemaan, josko myyjä saisi päätettyä paljonko ne maksavat.