Juhlien (kahvitarjoilu) määristä kysely. Auttakaa noviisia.
Varmistan ekan kerran juhlia. Ne ovat lapseni ylioppilasjuhlat. Minulla ei ole omia vanhempia apuna eikä oikein sellaista viisasta vanhempaa neuvovaa henkilöä. Kysyn siis täällä.
Vieraita noin 70 (lapsia ja aikuisia). Olen tilannut 2 kappaletta 40 hengen mansikkakakkua. Lisäksi minulla on 2 suklaajuustokakkua (vuoan halkaisija 24 cm), 2 sitruunajuustokakkua ja 2 vadelmajuustokakkua tehty valmiiksi pakkaseen. Onko kakkua tarpeeksi?
Minulla on voileipäkakkua 90 hengelle (3 kertaa 30 hengen kakku). Teem vielä lisäksi jotain piirakkaa tai tortillarullia tai vastaavaa.
Ajattelin vielä leipoa itse jotain keksiä.
Mitä puuttuu? Onko liian vähän? Gluteenittomat olen tilannut erikseen.
Kommentit (32)
Jos juhliin tulee vieraaksi teinejä/lapsia, niin harkitse heille jotain pientä herkkupöytää. Sipsit on varmasti suuressa suosiossa.
Muista myös laittaa vessaan ,vaikka pieneen koriin,reilusti pieniä käsipyyhkeitä tai käsipaperia sekä wc paperia vieraita varten. Myöskin käsien pesuainetta riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Pidä huoli, että uusi kakku tulee pöytään aina lisäksi, kun edellinen on n. puolivälissä, muuten vieraat eivät uskalla syödä kakkua loppuun.
Älä nyt hulluja kirjoita, uskoo vielä. Vasta sitten vaihdetaan uusi, kun entistä on jäljellä hyvin vähän. Vaikka onhan ap:lla kakkuja ylen määrin.
Kakut kannattaa aina aloittaa, kun kukaan ei uskalla ottaa sitä ensimmäistä palaa. Täytekakuistakin näkee sisältöä aloitetusta.
Ja taas mammat meni lankaan. Ettekö te oikeasti tunnista provoa, tämä aloitus jopa huono sellainen.
No eipä saa ylioppilas kovin hyviä eväitä elämään, kun mamma ei osaa edes juhlia järjestää ilman apua.
Vierailija kirjoitti:
Pidä huoli, että uusi kakku tulee pöytään aina lisäksi, kun edellinen on n. puolivälissä, muuten vieraat eivät uskalla syödä kakkua loppuun.
Älä nyt hulluja kirjoita, uskoo vielä. Vasta sitten vaihdetaan uusi, kun entistä on jäljellä hyvin vähän. Vaikka onhan ap:lla kakkuja ylen määrin.
Kakut kannattaa aina aloittaa, kun kukaan ei uskalla ottaa sitä ensimmäistä palaa. Täytekakuistakin näkee sisältöä aloitetusta.
Vierailija kirjoitti:
Ja taas mammat meni lankaan. Ettekö te oikeasti tunnista provoa, tämä aloitus jopa huono sellainen.
Mitä väliä sillä on? Ehkä tästäkin ketjusta saa hyviä vinkkejä joku kokematon juhlien järjestäjä.
Huono tämä ei voi olla, koska on näin paljon hyviä vastauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kakkua ihan tarpeeksi. Tilattavat kakutkin yleensä ilmoitetaan esim. 10 hengen kakuiksi, mutta siitä riittää enemmällekkin. Noista jää ihan reilusti ylikin. Omissa juhlissa oli 2 kakkua ja toinen jäi koskemattomaksi. Sitä sitten syötiin kotona monta päivää.
Minusta taas asia on juuri päinvastoin. Leipomosta kun hakee 10 hengen kakun niin siitä riittää just neljälle!
Milloin tämä on muuttunut? Siitä on yli 10 vuotta aikaa kun olen viimeksi tilannut leipomokakun, ja silloin kyllä riitti reilusti.
Vai onko teillä suursyömäreitä? Tietenkin vaikuttaa se, paljonko on muuta syötävää. On eri asia kahvikestit, joilla ei mitään muuta ole kuin se kakku kuin jotkut juhlat, joissa syödään ensin tukevasti pääruokaa ja täytekakku on kaiken muun lisänä tavallaan jälkiruokana.
Vierailija kirjoitti:
Olen järjestänyt rippijuhlat ja ristiäiset edesmenneen äitini avulla. Nyt häneltä on vaikea kysyä apua enään.
ap
Et sitten muista enää yhtään mitään niistä juhlista? Vai oliko äitisi niitä, jotka sanoivat " älä sinä kun et kuitenkaan osaa..." ja teki itse kaiken?
Vaikuttaa siltä, että hänen juhlistaan jäi runsaasti kaikkea ja meni pikemminkin kilpavarusteluksi kuin kohtuulliseksi.
Milloin tämä on muuttunut? Siitä on yli 10 vuotta aikaa kun olen viimeksi tilannut leipomokakun, ja silloin kyllä riitti reilusti.
Hyvin leipomo kohtalosta. Osa 10 hengen kakuista riittää juuri ja juuri viidelle. Osasta saa jopa 20 palaa.
Minusta taas asia on juuri päinvastoin. Leipomosta kun hakee 10 hengen kakun niin siitä riittää just neljälle!