Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Juhlien (kahvitarjoilu) määristä kysely. Auttakaa noviisia.

Vierailija
26.05.2023 |

Varmistan ekan kerran juhlia. Ne ovat lapseni ylioppilasjuhlat. Minulla ei ole omia vanhempia apuna eikä oikein sellaista viisasta vanhempaa neuvovaa henkilöä. Kysyn siis täällä.
Vieraita noin 70 (lapsia ja aikuisia). Olen tilannut 2 kappaletta 40 hengen mansikkakakkua. Lisäksi minulla on 2 suklaajuustokakkua (vuoan halkaisija 24 cm), 2 sitruunajuustokakkua ja 2 vadelmajuustokakkua tehty valmiiksi pakkaseen. Onko kakkua tarpeeksi?
Minulla on voileipäkakkua 90 hengelle (3 kertaa 30 hengen kakku). Teem vielä lisäksi jotain piirakkaa tai tortillarullia tai vastaavaa.
Ajattelin vielä leipoa itse jotain keksiä.
Mitä puuttuu? Onko liian vähän? Gluteenittomat olen tilannut erikseen.

Kommentit (32)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkuja on riittävästi.

Osta vielä 25 pakettia ryynimakkaroita ja 1,5 kg Forssan perunasalaattia. Vieraat tykkää.

Vierailija
4/32 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa vielä 45 kpl perhepizzoja jostain pizzeriasta.

Vierailija
5/32 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon on kakkuja. Jotain salaattia, karjalanpiirakoita ja sipsiä/karkkia lisäksi? Kannattaa hankkia kahvitermareita tai 2-3 keitintä. Kai sulla on jotain naapureita tai kavereita joilta lainata? Yhdellä pannulla tulee vain 10 pientä kuppia kahvia kerralla.

Vierailija
6/32 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvältä kuulostaa. Yo- juhlissa menekki on muita juhlia pienempi, kun osalla on monet juhlat. Kaikki riittää kyllä. Lapsille tykkään laittaa jotain karkkibuffettia tms.

Hauskoja juhlia!

Vierailija
7/32 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hyvältä. Mukavaa juhlaa!

Vierailija
8/32 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä riittää. Olet kai tilannut jonkun hoitamaan tarjoilua-tuohon tarvitaan kaksi tarjoilijaa jos vieraat tulee samaan aikaan.  Valtava määrä tarjottavia on sinulla.  Paperipäällysteisiä suklaamakeisia on on kiva lisä.  Älä nyt mitään enää leivo.  

Tuolle vierasmäärälle olet varmaan varannut jonkin tilan?

Vierailija
9/32 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin kuulostaa aivan riittävältä, jopa paljolta.

Vierailija
10/32 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon on kakkuja. Jotain salaattia, karjalanpiirakoita ja sipsiä/karkkia lisäksi? Kannattaa hankkia kahvitermareita tai 2-3 keitintä. Kai sulla on jotain naapureita tai kavereita joilta lainata? Yhdellä pannulla tulee vain 10 pientä kuppia kahvia kerralla.

Salaatti tietty hyvää, muttei oikein kätevää yo-juhliin, kun yleensä ei istuta pöydän ääressä. Tai en tiedä aloittajan asetelmia.

Vierailija
11/32 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on lapsivieraita, niin laita tarjolle useampaa lajia ihan ostettuja keksejä.

Tarjoa muutakin juotavaa kuin kahvia. Kaikki aikuisetkaan eivät sitä välttämättä juo tai haluavat sen lisäksi myös jotain kylmää juotavaa. Mehua, kivennäisvettä, teetä, limonadia...

Vierailija
12/32 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on hoitanut asian esimerkillisesti

Vierailija
13/32 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä huoli, että uusi kakku tulee pöytään aina lisäksi, kun edellinen on n. puolivälissä, muuten vieraat eivät uskalla syödä kakkua loppuun.

Vierailija
14/32 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kakkua ihan tarpeeksi. Tilattavat kakutkin yleensä ilmoitetaan esim. 10 hengen kakuiksi, mutta siitä riittää enemmällekkin. Noista jää ihan reilusti ylikin. Omissa juhlissa oli 2 kakkua ja toinen jäi koskemattomaksi. Sitä sitten syötiin kotona monta päivää.

Vierailija
15/32 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkuja on aivan liikaa. Olisi riittänyt yhtä sorttia juustokakkua mansikkakakun lisäksi, mutta kaksi kappaletta.

Mutta ei se mitään, kyllä ainakin riittää  ja sehän on tärkeintä. Eihän haittaa, vaikka söisitte itse niitä herkkuja jouluun saakka.

Onhan astioita riittävästi?

Syötävät alkavan mennä jo överiksi varsinkin ajatellen sitä, että nämä ovat ensimmäiset juhlat. Kuka on järjestänyt ylioppilaan ristiäiset ja rippijuhlat, vai eikö kuulu kirkkoon? Eikö koskaan ole vietetty edes hänen syntymäpäiviään?

Vierailija
16/32 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen järjestänyt rippijuhlat ja ristiäiset edesmenneen äitini avulla. Nyt häneltä on vaikea kysyä apua enään.

ap

Vierailija
17/32 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varata kahvin/teen lisäksi riittävästi muuta juotavaa. Varsinkin, jos lakkiaispäivälle osuu helle. Helposti menee parikin lasillista kylmää juotavaa per osallistuja. Vissyjen ja limujen yms lisäksi esim. mehutiivisteestä sekoitettava mehu on kätevää, kun sitä voi valmistaa menekin mukaan. Ja vesikannukin kannattaa pitää tarjolla, osa kaipaa ihan perusvettä. :)

Vierailija
18/32 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoiluista. Suolaista menee lähes aina enemmän kuin makeaa. Mielestäni pienempi määrä kakkuja siis riittäisi. Suolaista, esim. piirakkaa, voi pakastaa jos sattuu jäämään juhlista yli.

Vierailija
19/32 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varo ettei mies räävi hyydekaakkuja jos on.

Vierailija
20/32 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä huoli, että joku muu häärää juhlien ajan keittiössä. Äitinä kannattaa keskittyä seurustelemaan vieraiden kanssa.