Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

10e tilillä, mitä ruokaa loppu kuukaudeksi?

Vierailija
26.05.2023 |

Kaapista löytyy suolaa, kaurahiutaleita ja kahvia.

Tilillä tosiaan se kymppi ja jotain olisi kai hyvä syödäkin. Olen kuullut että jos on pitkään syömättä, voi käydä silleen vähän hassusti.
Asun yksin.
Ihan pelkkää veteen keitettyä kaurapuuroa vähällä suolalla maustettuna ei viitsisi koko loppu kuukautta syödä, ainakaan joka aterialla.

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nokkosia, voikukanversoja, korvasieniä

Meillä nelihenkinen perhe 12 ja 15 vuotiaat lapset. Mies käy hirvimetsällä, poika kalastaa ja viettää vapaa-aikaan virvelöiden kaverinsa kanssa,.tytär ja minä puutarhahulluja.

Juuri koiran kanssa olin lenkillä ja keräsin jo kolmannen ison korillinen korvasieniä- hirvenpaistia ja parsaa teen ja korvasienikastikkeen, karpaloita ohelle.

Taimenta eilen söimme, sen kanssa tein viinimarjoista kastikkeen ja röstiperunaa kun perunut tähän aikaan vähän nahistuneita perunat kellarissamme.

Mökkinaapurilta saamassamme itsekirnutussa voissa paistettuna röstiperunat ihania!

Veljeni itsellinen mies tuossa lähimailla. Hän vasta herkutteleekin ja jouluna totesi että vain mausteita ja suolaa on viimevuosina ostanut ruuakseen. Kerran viikossa veli heittää verkot ja katiskaa pitää. Hirviporukkaan kuuluu ja metsästysseuraan- hänellä pakastimet ja varastot täynnä ruokaa kuten meilläkin.

Suomi harvoja maita joissa aidosti ihan täysin voi hyvin helposti elää täysin luonnonvaraista elämää. Mekin asutaan tässä kaupungilla melkein Oulussa ja suoraan pääsee ulko-ovelta metsään ja joenvarteen. Puhdasta ruokaa metsät ja luonto täynnä.

Paremmin ja terveellisemmän syö kun jättää kaupan prosessoidut ja epäruoreet elintarvikkeet ja hakee ruoan luonnosta. Kauhulla vaikka lihan hintoja ja eltaantuneita kaloja katselen kaupassa, jokaisen edes vähän omaksi ilokseen kannattaisi tutustua luontoon ympärillään!

Luulen ettei ap ehdi päästä metsästysseuran jäseneksi ennen kuun loppua.

Vierailija
62/78 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaroonia saa monta pussia kympillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä nelihenkinen perhe 12 ja 15 vuotiaat lapset. Mies käy hirvimetsällä, poika kalastaa ja viettää vapaa-aikaan virvelöiden kaverinsa kanssa,.tytär ja minä puutarhahulluja.

Juuri koiran kanssa olin lenkillä ja keräsin jo kolmannen ison korillinen korvasieniä- hirvenpaistia ja parsaa teen ja korvasienikastikkeen, karpaloita ohelle.

Taimenta eilen söimme, sen kanssa tein viinimarjoista kastikkeen ja röstiperunaa kun perunut tähän aikaan vähän nahistuneita perunat kellarissamme.

Mökkinaapurilta saamassamme itsekirnutussa voissa paistettuna röstiperunat ihania!

Veljeni itsellinen mies tuossa lähimailla. Hän vasta herkutteleekin ja jouluna totesi että vain mausteita ja suolaa on viimevuosina ostanut ruuakseen. Kerran viikossa veli heittää verkot ja katiskaa pitää. Hirviporukkaan kuuluu ja metsästysseuraan- hänellä pakastimet ja varastot täynnä ruokaa kuten meilläkin.

Suomi harvoja maita joissa aidosti ihan täysin voi hyvin helposti elää täysin luonnonvaraista elämää. Mekin asutaan tässä kaupungilla melkein Oulussa ja suoraan pääsee ulko-ovelta metsään ja joenvarteen. Puhdasta ruokaa metsät ja luonto täynnä.

Paremmin ja terveellisemmän syö kun jättää kaupan prosessoidut ja epäruoreet elintarvikkeet ja hakee ruoan luonnosta. Kauhulla vaikka lihan hintoja ja eltaantuneita kaloja katselen kaupassa, jokaisen edes vähän omaksi ilokseen kannattaisi tutustua luontoon ympärillään!

Tai että olisi varaa ostaa metsästysasetta, onkia, verkkoja, katiskoita ja kalastonhoitomaksua.

Vierailija
64/78 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaista ruokaa on nyt tarjolla vaikka kuinka. Itse oon tehnyt tällä viikolla nokkoskeittoa, nokkosmunakasta ja vuohenputkipiirakkaa. Voikukkiakin voi käyttää monella tapaa. 

Vierailija
65/78 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle tiedoksi että K-menu -tuotteidenkin hinnat vaihtelevat K-kaupoittain, k-ruoka.fi ja katso sinua lähimpien kauppojen tuotteiden hinnat.

Vierailija
66/78 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytkö töissä ?

Vierailija
67/78 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittääkö vastaajat olla hauskoja?

Itse tekisin linssikeittoa ison kattilallisen, annoshinta n 1e. Onneksi rakastan tuota joten söisin kevyesti 5pv.

TAI

Broilerin koipireisi riisipedillä (puuroriisi+ kasvisliemi) 3,5e - 3 pv

Linssikeitto 2pv 1,50e

Noihin päivällisiin menisi 5e

10 kananmunaa 2,15e > munakkaat lounaaksi

Vehnäjauhoja ja pala hiivaa 1,30e > sämpylöitä aamuun ja iltaan

1 litra maitoa kahviin 0,85e

Noista tulee 9.30e.

Selviäisin hyvin 5pv.

Tulihan se pakollinen linssikeiton tuputus sieltä vihdoinkin.

Vierailija
68/78 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee kaalilaatikkoa: jauhelihaa, kaali, lihaliemi, puolukkahilloa päälle.

Vierailija
69/78 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hernekeittoa, jää myös ensikuullekin tuolla summalla.

Siis kuivatuista herneistä keitettyä, n. 60 snt/pussi ja siitä tulee 5 litraa.

Kananmunia kannattaisi ostaa, ovat ruokaisia ja terveellisiä vaikka kaurapuuron lisänä. Pussillisesta perunoita voit valmistaa monenlaista ruokaa, hinta n. 1€. Tarvitset jotain rasvaa mm. pyttipannuun , johon lisäksi halvinta makkaraa ja kananmunia. Siinäpä se kymppi onkin mennyt. Viikonlopun jälkeen varmasti löydät palautettuvia tölkkejä ja pulloja, ja niitä muutaman lisäeuron.

Vierailija
70/78 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai että olisi varaa ostaa metsästysasetta, onkia, verkkoja, katiskoita ja kalastonhoitomaksua.

Metsästys on muutenkin tähän aikaan laitonta, eikä nykyään enää saa kerätä edes sotkanmunia.

Mato-ongen saa parhaimmillaan eurolla ja matoja maasta ilmaiseksi, mutta ei mitään takuuta siitä, että sillä saisi euron edestä kalaa.

Vierailija
71/78 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ostaisin mahdollisimman paljon kaloreita sisältävää:

2 päiväksi: Uunimakkara K-Menu (400 g) 1,49€  & Ranskalaiset Pirkka (500g) 1,25€

2 päiväksi: Nuudeli Pirkka(2kpl) 0,55€ x2  &  Kukkavihannekset pakaste (300g), Pirkka 1,09€

2 päiväksi: Lihapiirakat 4kpl Pirkka  1,85€ & Nakit kuoreton K-Menu 0,95€

Leipä Vaasan maalaisviipaleet 1,45€ + Margariini K-Menu 0,49€

Yht. 9,67€

Kaloreiden sijasta sijoittaisi enemmän terveellisyyteen ja monipuolisuuteen. Lihapiirakoitten ja ranskanperunoitten  sijasta halvinta  perunaa, josta voisi valmistaa nakkikeittoa tai vaikka muusia nakkien lisäksi. Nuudelien ja ranskalaisten hinnalla saisi ison pussillisen pottuja. Ne kannattaa keittää kuorineen, niin on enemmän syömistä, ja vain muusiin ja keittoihin kuoria raakana.

Leivän sijasta hiivaa ja jauhoja, joista leipoisin sämpylöitä. Erityisen hyviä tulee, kun käyttää taikinaan kauranpuuron jämät, ja kauraryyniä hänellä olikin.

Päiväystarjoukset kannattaa hyödyntää, sillä varsinkin maustamaton liha on aivan yhtä hyvää kuin tuoreempi.

Vierailija
72/78 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ehdotatte hernekeittotölkkejä, kun samalla rahalla saisi pussillisen herneitä ja niitä 10-kertaisen keittoannoksen? Vai onko perusoletus se, että ei nykyään enää itse valmisteta ruokaa?

Jos tuolle linjalle mennään, niin edullisimmasta eineslaatikosta riittäisi kahdelle aterialle.

Vierailija
73/78 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon itse syönyt puoli vuotta pääasiallisesti puuroa. Ei ne puutokset kovin nopeasti tule

Vierailija
74/78 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks sul mahdollisesti S- marketissa nostamattimia bonuksia .?

Vierailija
75/78 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tätä kuukautta nyt niin paljon ole jäljellä. Keitä makaronia ja paista jauhelihaa, sekoita yhteen. Tuosta syö yksi ihminen useamman aterian. Kaurapuuroa aamupa- ja iltapalaksi. Osta perunoita ja keitä niitä. Niiden kanssa jauhelihasta vaikka lihapullia. Pari purkkia halvinta hernekeittoa. 

Jauheliha on kallista.

Ei aina, jos saa päiväysalennettuna. Siitä riittäisi useampaan ruokaan.

Vierailija
76/78 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upps

Vierailija
77/78 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo eikä se riitä, vaikka sattuisi pääsemään metsästysseuraan jäseneksi pika-anomuksella. Ensin pitää suorittaa metsästäjätutkinto ja sitten vielä anoa poliisilta lupa aseeseen.

Vierailija
78/78 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytkö töissä ?

ei se käy.mut on kiva valittaa täällä .pitääpä käydä ostaa vähä ruokaa ja juomaa muutamalla sadalla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän