Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En voi lopettaa juomista edes parisuhteen vuoksi

Vierailija
26.05.2023 |

Aloitin juomisen pari vuotta sitten, ja puolen vuoden ajan olen juonut päivittäin. Yleensä humalahakuisesti. Enkä voi lopettaa - ja totta puhuen tässä vaiheessa en seinään lopettamista uskalla kokeillakaan. Yksittäisiä päiviä olen ollut selvin päin ainakin harvinaisen huonon muistini mukaan.

Katkolle olen yrittänyt hakeutua, mutta promilleja on aina sen verran ettei oteta. Krapulassa avaan ensimmäisenä kaljan.

Haukkukaa vaan juopoksi ja luuseriksi ja noloksi ja säälittäväksi ja mitä ikinä keksittekään, koska mies on jo keksinyt kaiken ja ääneen kaiken sanonut. Silti en voi lopettaa.

Olen lempeä luonne, ja tavallaan haluaisin päästää miehen pälkähästä, mutta minulla EI OLE voimia, koska olen aina humalassa, vähintään pöhnässä.

Mies ei lähde, enkä tosiaan tiedä miksi.

Tämä on avunhuuto. Mistä 24/7 humalainen voi saada apua juomiseensa?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun alkoholi ottaa ihmisestä vallan, niin sitä ei muuta mikään, siis kirjaimellisesti mikään! Ei parisuhteet, unelmatyöt, lottovoitto, lapset, lomareissut, ei yhtään mikään. Alkoholisti juo. Ainoa keino parantumisen alkaa sitten kun osut henkilökohtaiseen pohjaasi. Tai sitten ei ala, hetken päästä alat juoda taas. Tämä tarkoittaa sitä, että se edellinen "pohja" ei ollutkaan vielä se syvin mahdollinen kolkka. Pillereitä ja hoitoja on, mutta kaikki ovat hyödyttömiä ellet itse halua parantua lopullisesti. Pohjan kautta se löytyy. Uskokaa pois, tiedän mistä puhun.

Vierailija
22/25 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

A-klinikalle juttelemaan, siellä on asiantuntevampaa porukkaa kuin terveyskeskuksessa.

Ala pikkuhiljaa miettimään niitä plussia ja miinuksia jatkuvassa pöhnässä olemisesta.

Jotain positiivista se sulle antaa, kun jatkat vaikket välttämättä haluaisi. Onko muita asioita jotka tuo samankaltaista positiivista virettä fiiliksiin?

Jos taas pakenet jotain pöhnään, sun vaan pitää kohdata ne asiat.

Yritä edes vähennellä, teet sääntöjä ettei ennen puoltapäivää, ei ennen kuin on syönyt , tehnyt kotihommia tms.

Tsemppiä!

A-klinikka järjestää myös avokatkoja.

Täällä on hyvää vertaistukea:

https://paihdelinkki.fi/keskustelu/viewforum.php?f=42

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätöntä miten käytännöt vaihtelevat paikkakuntien välillä. Täällä saa kännissäkin tulla katkolle, tietysti toivotaan että selvinpäin mutta. Monia pelottaa ihan jo katkolle tuleminen niin paljon että eivät kestä sitä ahdistusta ja vieroitusoireahdistusta yhtä aikaa. Moni on täältä jatkohoitoon lähtenyt ja raitistuminen on mahdollista kyllä.

T. Terveisiä katkolta

Vierailija
24/25 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika uskomatonta jos ei humalassa oteta hoitoon.

Vierailija
25/25 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen opettaja. Jään kohta lomalle.

Tilasin jo Saksasta muutaman pahvilaatikollisen erilaisia tonkkaviinejä (3 l).

Ajattelin olla ainakin juhannukseen asti pienessä ja soitella kitaraa. Voi olla että menee koko kesäkuu. Ja heinäkuu. Ja saako sitä sitten poikki elokuun alussa? Viime elokuussa oli vaikeaa.

Pitkät lomat on pahasta.

Soitellaanko ja tissutellaanko yhdessä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme