Työttömien pupukursseista voisi tuleva hallitus säästää 100%!
Eikä enää 9 € töitäkään tarvitse järjestää. Ei haittaa vaikka työllisyystilastot rumentuisivat joksikin aikaa, sillä muutos on tärkeää ihmisoikeuksien kannalta. Kaikesta tehdystä työstä on nimittäin maksettava vähintään minimipalkkaa. Yritykset, jotka pyörittävät pupukursseja ja ovat rikastuneet niillä, voivat siirtyä yhteiskuntaa hyödyttävämpiin tehtäviin.
Kommentit (23)
Ymmärrän että pieni osa työttömistä tarvitsee harjaantumista ihan siihen päivärytmiin, omien asioidensa hoitamiseen, pakollisten aikatauluihin sitoutumiseen ja minkä tahansa määrärtn työn tekemiseen valittamatta vaikkei niin nappaisikaan.
Mutta näitä on vähemmistö. Heidät pitäisi sieltä massasta seuloa ja heille kohdentaa tuollaista elämän perustaitojen hallintaopetusta. Eikä alistaa toimivia ja topakoita ammatti-ihmisiä tuollaiseen päiväkotityylin turhuuteen ja pakolliseen ilmaistyöhön.
Vierailija kirjoitti:
Se 9 euron sirkus maksaa jopa 2 miljardia vuodessa. Sen lopettamisella saisi kokoomuksen haluamat säästöt ja enemmän.
Syntyisi työpaikkoja kun ilmaistyöläiset katoaisivat. Tosin näihinkin pajoihin ja kursseihin tarvitaan ties minkälaista ohjaajaa nyt. Että olisiko se lopulta plus miinus nolla?
Valtiolla ja kunnilla on ilmeisesti varaa heittää rahaa kankkulan kaivoon, kun työttömille pitää väkisin keksiä jotain ajanvietettä. Viime kädessä sinä maksat koko lystin, veronmaksaja!
MIksi muuten persut tuntuvat rakastavan näitä ivallisen vähätteleviä nimityksiä asioista? On "pupukurssia", "käsienheiluttelijaa", "viherhumppaa" ja ties mitä. Ettekö te osaa puhua asioita ihan asiallisesti kuten normaalit aikuiset?
Vierailija kirjoitti:
Romaninaisten pukuompelukurssilla opiskellaan valtion piikkiin kuinka hameeseen ommellaan taulutelkkarin kokoinen tasku.
Ei me rasisteja olla. Me vaan puhutaan ihan kuin rasistit.
Olen miettinyt samaa. Eivät ne pupukurssit hyödytä osallistujia eikä edistä heidän työllistymistään.
Et siis ole yhtään seurannut mitä muutoksia on tulossa työllisyydenhoitoon tämän hallituksen kauden aikana? Päätökset tehty jo ajat sitten.
Vierailija kirjoitti:
MIksi muuten persut tuntuvat rakastavan näitä ivallisen vähätteleviä nimityksiä asioista? On "pupukurssia", "käsienheiluttelijaa", "viherhumppaa" ja ties mitä. Ettekö te osaa puhua asioita ihan asiallisesti kuten normaalit aikuiset?
Et näköjään itse osaa käyttää asiallisia ilmaisuja, kun heti kolmas sana on persu.
Vierailija kirjoitti:
Onhan nuo nyt usein paljon paremmin ko. asioita kuvaavia kuin vaikka "työllistymiskurssi". Käsienheiluttelijakin kattaa monta "hienoa" ammattinimikettä joiden pääasiallinen tehtävä ei oikein tuota mitään, mutta eivät ole vastuullisia johtajiakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et näköjään itse osaa käyttää asiallisia ilmaisuja, kun heti kolmas sana on persu.
Persu on ihan yhtä paljon tai vähän asiallinen lyhenne kuin vaikka demari.
Mutta voisitko vastata kysymykseen että mikä into on käyttää kaikesta noita ivallisia ilmauksia?
Vierailija kirjoitti:
Et siis ole yhtään seurannut mitä muutoksia on tulossa työllisyydenhoitoon tämän hallituksen kauden aikana? Päätökset tehty jo ajat sitten.
Mahdolliset päätökset ovat kyllä menneet minultakin ohi. Voisitko kertoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta voisitko vastata kysymykseen että mikä into on käyttää kaikesta noita ivallisia ilmauksia?
Minä olen vassari ja pupukurssi on oikein hyvä termi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahdolliset päätökset ovat kyllä menneet minultakin ohi. Voisitko kertoa?
Koskaa juurikin vahvasti budjetointia. Eiköhän jokainen asiasta kiinnostunut tiedä jo. Lue uutisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan nuo nyt usein paljon paremmin ko. asioita kuvaavia kuin vaikka "työllistymiskurssi". Käsienheiluttelijakin kattaa monta "hienoa" ammattinimikettä joiden pääasiallinen tehtävä ei oikein tuota mitään, mutta eivät ole vastuullisia johtajiakaan.
"Käsienheiluttelija" juuri antaa ymmärtää että henkilö ei tee mitään hyödyllistä. Tämä on kuitenkin ihan vain puhujan oma subjektiivinen käsitys eikä hän todellisuudessa useinkaan edes tiedä kyseisestä työstä tai ammatista juuri mitään. Mutta kuvittelee kyllä tietävänsä ja suhtautuu siihen ivallisesti. Ja samalla käänteisesti ilmaisee että itse kyllä tekee jotain hyödyllistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinähän olet vassari mutta ei se muuta ilmausta sen asiallisemmaksi. Kysynkin siis myös sinulta että miksi sinä tykkäät käyttää näitä vähätteleviä ja ivallisia ilmaisuja sen sijaan että puhuisit asioista niiden oikeilla aikuismaisilla nimillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinähän olet vassari mutta ei se muuta ilmausta sen asiallisemmaksi. Kysynkin siis myös sinulta että miksi sinä tykkäät käyttää näitä vähätteleviä ja ivallisia ilmaisuja sen sijaan että puhuisit asioista niiden oikeilla aikuismaisilla nimillä?
Taidat itse olla joku pupukurssin vetäjä joka pelkää jäävänsä työttömäksi?
Vierailija kirjoitti:
Valtiolla ja kunnilla on ilmeisesti varaa heittää rahaa kankkulan kaivoon, kun työttömille pitää väkisin keksiä jotain ajanvietettä. Viime kädessä sinä maksat koko lystin, veronmaksaja!
Muuta kuntaan jossa ei ole työttömiä niin et maksa.
Olisi kyllä ihan parasta mutta taitaa kokkareet itse myydä noita palveluita kunnille kalliilla joten tuskin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIksi muuten persut tuntuvat rakastavan näitä ivallisen vähätteleviä nimityksiä asioista? On "pupukurssia", "käsienheiluttelijaa&autoquot;, "viherhumppaa" ja ties mitä. Ettekö te osaa puhua asioita ihan asiallisesti kuten normaalit aikuiset?
Kyllä orkesterien johtajat ovat aika arvostettuja käsienheiluttelijoita.
Se 9 euron sirkus maksaa jopa 2 miljardia vuodessa. Sen lopettamisella saisi kokoomuksen haluamat säästöt ja enemmän.