Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinne lähti avioerohakemus

Vierailija
25.05.2023 |

Olo on...en oikeastaan tiedä...ehkä jotenkin helpottunut. Olen niin pitkään miettinyt eroa ja aina siirtänyt toteutusta eteenpäin ajatellen, että ehkä mies oikeasti joku päivä kuuntelisi ja edes suunnilleen ymmärtäisi, miksi olen onneton tässä liitossa.

Eilinen keskustelun yritys miehen kanssa vahvisti päätöksen. Hän ei näe mitään ongelmia meidän suhteessa eikä todellakaan aio mennä mihinkään pariterapiaan (ehdotin tuotakin).

Lasten puolesta harmittaa mutta onneksi varmasti löydän uuden asunnon jostakin läheltä niin ei tartte vaihtaa koulua ja kaveritkin ovat edelleen lähellä. Vuoroviikkoasumista suunnittelin mutta täytyy katsoa. Tiedän, ettei ainakaan kaksi vanhinta missään nimessä suostu siihen, eivät ole kovin läheisiä isänsä kanssa. Nuorin onkin sitten asia erikseen. Mutta ehdottomasti aion tukea lasten suhdetta isäänsä. Ihan hyvä vanhempi (kai) vaikka tosiaan ei ole koskaan suostunut lähtemään mukavuusalueeltaan pois jotta lapset saisivat kivoja kokemuksia.

Ja mistään omaisuudesta en aio kiistellä. Asunto on miehen, pitäkööt hyvänään. Otan mukaani vain henkilökohtaisen omaisuuteni, kunhan muutto joskus tulee eteen.

Kommentit (165)

Vierailija
21/165 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, kaikkihan nykyisin eroavat. Varsinkin kun on lapsia. Miksi juuri Sinä olisit erilainen yksilö ?

Niin mikä tässä nyt on semmoista että pitää laittaa Vauva palstalle?

Ilmeisesti tätä pidetään jotenkin hienona juttuna kun lähdetään lätkimään liitosta yksipuolisella päätöksellä, mieshän olisi halunnut jatkaa vielä. Ja naisellakin rakkautta puolisoa kohtaan. Ei ymmärrä.

Vierailija
22/165 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole avioehtoa, sinulla on oikeus puoleen omaisuudesta. Voit käyttää rahat lastesi hyväksi hankkimalla omistusasunnon, josta eivät lapset joudu lähtemään. Tai vuokralle ja säästelet saamiasia rahoja vaikka lasten opiskeluun koulun päätyttyä. Voit myös joutua käyttämään rahat päivittäisiin menoihin, jos mies ei suostu maksamaan elareita. Olen itsekin eronnut kaksi kertaan ja erossa saadut rahat ovat todella tarpeen. Turha ylpeys pois. Sinulla on huollettavia lapsia.

Kaikkea hyvää elämääsi ja tee viisaita ja kauaskantoisia päätöksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/165 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos omistat puolet asunnosta, niin joudut maksamaan veroa, jos lahjoitat osuutesi miehelle. Älä ole tyhmä, vaan vaadi osuutesi.

Kyllä asunto on ihan täysin miehen omistuksessa (muutin siis miehen luokse aikoinaan).  En missään vaiheessa halunnut ostaa osaa tästä. Meinaan, on tosiaan ns. neukkukuutio ja perämettällä. Tällä hetkellä arvoa ehkä 50-60tuhatta, jos sitäkään. Vaatisi täydellisen pintarempan. 

Toki olen osallistunut asumiskuluihin niin kuin kuuluukin pl. yhdessä sovitut hoitovapaat.

-ap-

Asunto on perämettällä mutta kuitenkin jäät sinne samalle alueelle?

Vierailija
24/165 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole avioehtoa, sinulla on oikeus puoleen omaisuudesta. Voit käyttää rahat lastesi hyväksi hankkimalla omistusasunnon, josta eivät lapset joudu lähtemään. Tai vuokralle ja säästelet saamiasia rahoja vaikka lasten opiskeluun koulun päätyttyä. Voit myös joutua käyttämään rahat päivittäisiin menoihin, jos mies ei suostu maksamaan elareita. Olen itsekin eronnut kaksi kertaan ja erossa saadut rahat ovat todella tarpeen. Turha ylpeys pois. Sinulla on huollettavia lapsia.

Siis puoleen kummankin puolison yhteenlasketusta omaisuudesta. Sen voi jakaa myös muuten kuin jakamalla jokaisen yksittäisen asian puoliksi. Halutessaan toki voi tehdä ositussopimuksen, jossa ei vaadi mitään, mutta oikeus siis tietysti olisi saada puolet.

Vierailija
25/165 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut sekä järkiavioliitto että rakkausliitto. Eipä ne kumpikaan ole onnistuneet.

Vierailija
26/165 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika huttua, että lapset eivät halua isänsä luokse asumaan, voipi olla yllätys edessä. 

Lapset ei ole i di oot te ja. Kyllä ne tajuavat, kuka niistä huolehtii ja kuka ei vois vähempää piitata. Miehet väheksyvät omia lapsiaan.

Onpa raju yleistys. En tunne omassa sukupolvessani kuin yhden miehen, joka on tuollainen.

Vierailija
27/165 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niimpä eräskin luuli saavansa puolet mutta puoliso olikin perinyt asunnon ja vanhempien perinnön ehtona oli ettei puolisolla ole oikeutta perintöön. 

Se on röyhkeää rosvousta jos on tyhjätaskuna mennyt toisen omistamaan asuntoon vaikka olisi kuinka lapsia tehnyt ja kotirouvana elänyt. 

Yh saa kaikki yhteiskunnan tuet ja se toinen etä huoltaja ei saa mitään. Mitä jos puolisolta rosvotaan omasta asunnosta puolet ja vielä saa elatusmaksutkin niskaansa. 

Löytyyköhän sinulle vielä kolmaskin uhri jolla pääset erossa tienaamaan. Ei näy olevan minkäänmoista ylpeyttä. "Viisaita ja kauaskantoisia" päätöksiä. Just niin! Kertoo sinusta ihan kaiken. 

Vierailija
28/165 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut sekä järkiavioliitto että rakkausliitto. Eipä ne kumpikaan ole onnistuneet.

Ekana siis hyvä mies jota menit pettämään ja uuden ihastuksen kanssa naimisiin.

Voi luoja teitä .........

Vierailija
29/165 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin sitä käy kun lasten ehdoilla elää

Ja kyllä se karu totuus on että sun pitää pyytää elarit ja omaisuudesta puolet juuri lasten vuoksi

Se elämisen kalleus voi yllättää sinut

Vierailija
30/165 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ekana siis hyvä mies jota menit pettämään ja uuden ihastuksen kanssa naimisiin.

Voi luoja teitä .........

Ei todellakaan. Ensimmäinen mieheni kuoli ja löysin sitten uuden miehen.

Vierailija
31/165 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas yksi nainen pilaa monen ihmisen elämän ilman oikeaa syytä.

Vierailija
32/165 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pettyä ihan kaikissa suhteissa alkuhuuman jälkeen kun arki koittaa. Onni pitää löytää itsestään eikä sitä kukaan tuo tarjottimella nokan eteen. Pitää keksiä omia juttujakin ja harrastuksia pakottamatta puolisoa niihin mukaan jos ei häntä kiinnosta. 

Minä käyn ystävän kanssa kulttuuri harrastuksissa kun miestäni ei kiinnosta ja ihan OK. Miehelläni on sellaisia harrastuksia jotka eivät minua kiinnosta eikä se ole meidän rakkauttamme vähentänyt. 

Äitini oli onneton joka suhteessa alkuhuuman jälkeen kun ei siitä tullut sellaista kun hän olisi halunnut. Kumppanin olisi koko ajan pitänyt viihdyttää ja keksiä jotain menemistä ja viihdykettä. Kaikki olisi pitänyt mennä yhdessä kuin liimattuna. 

Elämä olisi pitänyt olla kuin saippuasarjojen lässytys romantiikkaa ja jotain ihan älytöntä. 

Vierailija
33/165 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai miten paljon nettikiusaajia on tässäkin porukassa.

Tsemppiä ap:lle!

Vierailija
34/165 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea

Lapset antsaitsee kaksi toimivaa perhettä mielummin kuin yhden toimimattoman

Vierailija
35/165 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun vika tietysti, kun pitkitit yhdessäelämistä noinkin kauan. Mies olisi voinut etsiä itselleen sopivan naisen. 

Olet ollut itsekäs. Ei heru sympatiaa. 

Vierailija
36/165 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset - luovuttaa omaisuuden pois jonka mies kerrytti kun maksoit elämisen

Vierailija
37/165 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapset ei halua kalaan tai luontoon niin ok

Ne saa löytää oman juttunsa

Mutta en mä oleta että mies kiinnostuu yhtäkkiä tanssista

Meillä harrastukset valitaan niin että omakin elämä onnistuu

Vierailija
38/165 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi pettyä ihan kaikissa suhteissa alkuhuuman jälkeen kun arki koittaa. Onni pitää löytää itsestään eikä sitä kukaan tuo tarjottimella nokan eteen. Pitää keksiä omia juttujakin ja harrastuksia pakottamatta puolisoa niihin mukaan jos ei häntä kiinnosta. 

Minä käyn ystävän kanssa kulttuuri harrastuksissa kun miestäni ei kiinnosta ja ihan OK. Miehelläni on sellaisia harrastuksia jotka eivät minua kiinnosta eikä se ole meidän rakkauttamme vähentänyt. 

Äitini oli onneton joka suhteessa alkuhuuman jälkeen kun ei siitä tullut sellaista kun hän olisi halunnut. Kumppanin olisi koko ajan pitänyt viihdyttää ja keksiä jotain menemistä ja viihdykettä. Kaikki olisi pitänyt mennä yhdessä kuin liimattuna. 

Elämä olisi pitänyt olla kuin saippuasarjojen lässytys romantiikkaa ja jotain ihan älytöntä. 

Ai kauheeta. Mulla oli joskus hetkeen aikaa kaveri jolle mun olis pitänyt toimia jonain viihdekeskuksena. Etäännytin välit aika äkkiä.

Vierailija
39/165 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söikö mies lasten vanukkaat?

Huuteliko vapaa kassa kaupassa hänelle?

Rääppikö hyydekaakun yöllä?

Eikö hän suostunut puhumaan kuin itse keksimällään kielellä?

Vierailija
40/165 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos omistat puolet asunnosta, niin joudut maksamaan veroa, jos lahjoitat osuutesi miehelle. Älä ole tyhmä, vaan vaadi osuutesi.

Ensinnäkin lahjaveron maksaa lahjan saaja. Toiseksi aloitus on trollaus.

Ihan ohiksena, miksi jokaikinen aloitus näyttää jonkun mielestä olevan trollaus? Mikä tässäkin aloituksessa viittaa siihen, ettei olisi totta? Anna esimerkki aidosta aloituksesta, joka mielestäsi EI ole trolli. Ja myös perustelut, miten erotat sen aidoksi. Kiitos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi