Vietiin kummilapselle kaunis, laadukas mekko
Joulun aikaan vanhemmat valehtelivat päin naamaa, että mekko on liian iso, vaikka tiedän lapsen koon, kun meillä on melkein saman ikäinen tytär. No ei siinä mitään. Ajattelin että varmaan myöhemmin käyttävät sitten. Meni joulu, meni talvi, meni kevät, ja lapsi kasvoi, ei ole kertakaan näkynyt mekkoa päällä. Hyvä jos kiittivät.
Mekko oli ystäväni kanssa heille ulkomailta tuotu ja erikseen ostettu. Se oli laadukas ja sen hankkimiseen meni aikaa matkallamme. Siihen meni myös rahaa
Mitä mieltä muut äidit ja naiset ovat tälläisestä käytöksestä? Minun mielestäni kylmää, kiittämätöntä, ja törkeää. Itse olisin ikionnellinen, jos lapseni kummi toisi jotain. Laittaisin kuvan lapsesta mekko ym päällä.
Kommentit (78)
Törkeää käytöstä. Niin nolo, että pitää valehdella että väärää kokoa.
Jos tykkää enemmän jostain trikoista ja näistä rumista suomiprinttimekoista? 😅
Vierailija kirjoitti:
Vaatteet ei ole hyvä lahja, jos vaatemaku ja koko ei ole tarkalleen tiedossa.
Tässä tapauksessa oli.
Merkki oli laadukas ranskalainen laatumerkki. Ei trikoo.
Ap
Makuasioita, ehkä ei ollut heidän makunsa mukainen. Kannattaa kysyä mistä pitävät
Siis pyysitkö luvan mekon tuomiseen ja kysyitkö, millaisen saa tuoda? Ap kuulostaa painajaiskummilta.
Vierailija kirjoitti:
Makuasioita, ehkä ei ollut heidän makunsa mukainen. Kannattaa kysyä mistä pitävät
Epäkohteliasta, sanon minä. Ei kummi ole mikään automaatti.
Oletko kummilapsen seurassa päivittäin ja 24/7 vai mistä tiedät ettei mekkoa ole koskaan käytetty?
Itselleni ei tulisi mieleenkään, että pitäisi lähettää lapsesta kuva mekko päällä, enkä sellaista keneltäkään odottaisi.
Vaate mikä vaate.
Vierailija kirjoitti:
Siis pyysitkö luvan mekon tuomiseen ja kysyitkö, millaisen saa tuoda? Ap kuulostaa painajaiskummilta.
Sinä kuulostat painajaismammalta
Ei tuollaista mekkoa voi käyttää! Olet käyttänyt ulkomaanmatkalla aikaasi ja rahoja, hankkinut harkiten laadukkaan mekon, miettinyt mallin jne. Tuollainen mekko laitetaan kaappiin arvokkaana aarteena, ei sitä käyttöön ole edes tarkoitettu, se on ihailun kohde. Meillä on muutama tuollainen käärittynä varovasti silkkipaperiin ja pakattuna valkoiseen pahvilaatikkoon. Niitä mekkoja katsellaan pari kertaa vuodessa ja pidetään huolta, ettei niihi tule tahroja.
Ostan vaatetta lahjaksi VAIN jos tiedän täsmälleen mitä pitää ostaa. Ompelen paljon, mutta vain tilauksesta. En viitsi tuhlata aikaani arvailuun.
Kummi Nyt selvästi pakottaa tykkäämään mekosta 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäkohteliasta, sanon minä. Ei kummi ole mikään automaatti.
Tietysti kiittää pitää, mutta ei voi vaatia käyttämään ja lähettämään kuvia. Parasta on jos lahja on sellainen mistä on iloa saajalle
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tässä ihan nyt vain ihmetellään tämän äidin käytöstä. Tai oikeastaan käytöstapojen puutetta.
En tosiaan uskaltaisi ostaa oman lapsen koon perusteella jotain vaatetta toiselle lapselle. Meidän 2v oli samankokoinen kuin serkun 4v, ja serkun toinen lapsi oli 2v samakokoinen kuin meidän 4v... Että ei mene EDES sisaruksilla koot yksi yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Jos möi mekon?
Tai lapsi kiukuttelee ei pidä. Tai sitten mekko on syöty, sotkettu tai repeytynyt tärviölle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tässä ihan nyt vain ihmetellään tämän äidin käytöstä. Tai oikeastaan käytöstapojen puutetta.
AP itse 😜?!
Vaatteet on hankala lahja. Mekko saattoi olla ap:n mielestä kaunis, kummilapsen ja hänen äitinsä mielestä ruma ja epäkäytännöllinen. Tai sitten mekon malli ei istunut lapselle.
Ei ollut minullakaan helppoa kummitytön lahjojen osto kun hän oli lapsi. Budjettini synttärilahjoille oli max 30 euroa. Kerran kummitytön äiti sanoi, että voisin ostaa iPhonen ear podit kummitytölle synttärilahjaksi. En ostanut. Ei mulla ole siihen varaa, en edes pysty ostamaan omille lapsille niitä, mun mielestä yli 100 euroa kummilapsen synttärilahjasta on liikaa.
Minä sain sukulaisilta lapsena useita mekkoja ja muita pikkusieviä asuja, jotka jäivät käyttämättä siitä syystä, että en suostunut (silloinkaan) pukeutumaan tyttömäisiin hepeneisiin. Vielä nykyäänkin kammoan mekkoja ja hameita.
Mitä tuo tarkottaa että erikseen ostettu?
Vaatteet ei ole hyvä lahja, jos vaatemaku ja koko ei ole tarkalleen tiedossa.