Nukutteko etätyöläiset päiväunia?
Minä nukun välillä. Ihanaa! Työskentelen tietenkin vastaavasti sitten illalla vähän pidempään, mutta olen huomannut, että pikku nokoset tekee vaan hyvää aivoille, ja työt kulkee niiden jälkeen paljon paremmin.
Kommentit (14)
Jos väsyttää lounaan jälkeen niin nukun. Teen sitten vaan illalla pidempään, niin että tulee täysi työpäivä tehtyä.
Minua mitataan suoraan tuloksesta. Ei se synny sen helpommin kotoa. Yöllä nukutaan.
En koskaan. Kärsin unettomuudesta ja päiväunet olisivat pahinta mitä voisin unirytmilleni tehdä.
jos suinkin voin, niin kyllä! Sellaiset tarkat 21 minuutin päikkärit (toisinaan 27 minuuttia): jos menee pidemmäksi, niin alkaa olla jo vaikea nousta sängystä ylös ja unet voivat pidentyä tunniksi tai kahdeksi. Liian lyhyillä taas on väsyttävä vaikutus.
Paljon virkeämmin tkee töitä ja keskittyneemmin...
En ole päikkäreitä nukkunut, mutta olen käynyt salilla kesken työpäivän. Kirjaudun ulos ja menen salille. Treenien jälkeen kirjaudun taas töihin. Tämä toimii olin sitten etänä tai toimistolla.
Just nyt makoilen sängyllä, kohta laitan koneen pois ja suljen silmät vartiksi. Jatkan sitten vielä pari tuntia. Minullakin urakkaluontoista hommaa - ja olen huomannut, että saan paremmin aikaan kun pidän pausseja, joko lepohetki tai kävely ulkona auttaa selkiyttämään ajatuksia ja saa hahmotettua hommat paremmin.
Yleensä en, mutta joskus nukun. Sitten jatketaan vähän pidempää päivää vaan.
Nukun. Työ vaatii melkoista tarkkuutta ja tiedonsaanti paljon tonkimista ja palavereja. Aloitan työt usein aamuseitsemältä kun koira haluaa nyt valoisaan vuodenaikaan kuuden jälkeen ulos. . ja siihen aikaan on rauhallista, ennenkuin kokousputki alkaa. Teen töitä jonnekin 11-12 saakka, jolloin kalenterissani on tunnin lounastauko. Ja siitä en tingi. Pikapissatan koiran, syön ja otan puolen tunnin - kolmen vartin tirsat. Sitten jatkan töitä ja jos edessä on ns. iltavuoro (usein on) niin pidän tauon n. klo 15.30-16.00 (koira ulos) ja teen vielä jonnekin viiteen seitsemään töitä. Sitten on pitkän kävelylenkin ja muiden touhujen aika.
Konttorilla käyn kerran viikossa ja aika rankka päivä matkoineen tunti/suunta, koira menee mutsille hoitoon.
En kyllä jaksaisi ilman niitä tirsoja, töitä on suoraan sanottuna helvetisti, porukkaa on vähennetty ja pari otti lopputilinkin kun töitä on liikaa. Alan olla loman tarpeessa...
Kyllä. Monesti hyödynnän pakollisen lounastauon päiväunien merkeissä.
Mä käyn usein päivällä asioilla, pyöräilen kauppaan tai kirjastoon tai kävelen pikkulenkin eli haukkaan happea. Kirjaudun siis töistä lounaalle.
Päikkäreitä en osaa nukkua ollenkaan, missään tilanteessa. Öisinkin nukun n. 4 - 5 tuntia.
Vierailija kirjoitti:
jos suinkin voin, niin kyllä! Sellaiset tarkat 21 minuutin päikkärit (toisinaan 27 minuuttia): jos menee pidemmäksi, niin alkaa olla jo vaikea nousta sängystä ylös ja unet voivat pidentyä tunniksi tai kahdeksi. Liian lyhyillä taas on väsyttävä vaikutus.
Paljon virkeämmin tkee töitä ja keskittyneemmin...
Tuolla ajalla on todellakin merkitys 🙌
Lounaan jälkeen yleensä nukahdan tuoliin. Siitä kun heräilen, onkin jo kahvitunnin aika. Kahvitellessa on kiva selailla nettiä (palstaa!). Päivän toisen työpanoksen (aamun lisäksi) tirautan siinä just ennen kotiin (eli olkkariin) lähtöä. Ja huomenna taas sama!
(Työ)elämä on ihanaa, kun sen oikein oivaltaa!
Jos vaan kotiaskareilta ja lapsien hoidolta suinkin on mahdollista, niin vetäisen tuollaiset kolmen vartin päikkärit iltapäivällä. Jos on joku työnantajan teamkokous siihen aikaan niin olen tietysti juuri silloin estynyt osallistumasta toisen kokouksen tai asiakastapaamisen vuoksi.