Syöpähoidot kirjeitse, uusinta uutta Suomessa!
Tampereen yliopistollisen sairaalan syöpätautien poliklinikka korvaa kesällä suurimman osan vastaanottokäynneistä kirjeillä.
https://yle.fi/a/74-20033392?utm_source=twitter&utm_medium=social&utm_c…
Nyt on säästötalkoot sellaisessa pisteessä, että tästä on paha pistää paremmaksi. Auttaiskohan Kiky II?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Suomessa kehutaan terveydenhoitoa ja ihan paskaa se.
Leikkauksesta laitetaan suoraan kotiin. Korvia ei puhdisteta enää. Tutkimuksiin ei pääse. Mielestäni ei ole mitään kehuttavaa.
Tarvitsen rautaa ja kyllä mä se saan vähän alle tonnilla kun maksan sen pussin itse.
Mihin sieltä leikkauksesta pitäisi sitten mennä? Isojen operaatioiden jälkeen edelleen hoidetaan sairaalassa ja alkuun jopa teholla, mutta miksi ihmeessä terveen aikuisen pitäisi päästä johonkin palvelutaloon passattavaksi pienten leikkausten jälkeen? Just tämmösillä töysin epärealistisilla vaatimuksilla on suomen terveydenhuolto pilattu. Te kansalaiset itse paskotte kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan mukava saada mahdolliset huonot uutiset tuolla tavoin... 🤔
Onko huonot uutiset ylipäätään mukava saada?
Jos vaihtoehto on se että lääkäriaika siirtyy kesän jälkeen niin mieluummin noin kun odotella vastausta kuukausia.Aggressiivista syöpää sairastavalla ei ole aikaa odotella kesän yli.
Jos kokeissa näkyy sellaista että on annettava hoitoa niin eiköhän se järjestetä. Valitettavasti sote alalla on jäätävä työntekijäpula eikä mitään ole tehty tilanteen korjaamiseksi. Jos lomia ei anneta työntekijöille niin sitten lähtevät viimeisetkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leikkauksesta laitetaan suoraan kotiin. Korvia ei puhdisteta enää. Tutkimuksiin ei pääse. Mielestäni ei ole mitään kehuttavaa.
Tarvitsen rautaa ja kyllä mä se saan vähän alle tonnilla kun maksan sen pussin itse.Mihin sieltä leikkauksesta pitäisi sitten mennä? Isojen operaatioiden jälkeen edelleen hoidetaan sairaalassa ja alkuun jopa teholla, mutta miksi ihmeessä terveen aikuisen pitäisi päästä johonkin palvelutaloon passattavaksi pienten leikkausten jälkeen? Just tämmösillä töysin epärealistisilla vaatimuksilla on suomen terveydenhuolto pilattu. Te kansalaiset itse paskotte kaiken.
En mitään muuta oo odottanut niin paljon kuin sairaalasta kotiuttamista syöpäleikkausten jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Tarvitsen rautaa ja kyllä mä se saan vähän alle tonnilla kun maksan sen pussin itse.
Korvat voi ihan hyvin huuhdella kotona ruiskun avulla. Vaatii kärsivällisyyttä mutta vaikku lähtee ihan hyvin. Suomalainen vaatii hoitoa mutta ei ole valmis tekemään mitään itse.
Nykytilanne tuskin tulee nopeasti helpottamaan kun työntekijöitä on liian vähän ja vanhusväestön määrä kasvaa kovaa vauhtia. Palkat nousevat osin harmonisoinnn vuoksi ja osa lääkkeistä on todella kalliita (kymmeniä tai satoja tuhansia per vuosi). Säästöpaineita on kun valtiontalous on huonossa kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on 3000 lääkäriä liian vähän. Mistä lisää, kun ulkomailta ei saa palkata (perussuomalaiset) eikä lisää kouluttaa (kokoomus) ?
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/suomi-pudonnut-pohjoismaiden-kelkas… .
Hetkellinen ongelma. Myös Viro ja Romania kouluttaa meille lääkäreitä.
Pitäköön vaan hyvänään kouluttamansa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan mukava saada mahdolliset huonot uutiset tuolla tavoin... 🤔
Onko huonot uutiset ylipäätään mukava saada?
Jos vaihtoehto on se että lääkäriaika siirtyy kesän jälkeen niin mieluummin noin kun odotella vastausta kuukausia.Aggressiivista syöpää sairastavalla ei ole aikaa odotella kesän yli.
Jos kokeissa näkyy sellaista että on annettava hoitoa niin eiköhän se järjestetä. Valitettavasti sote alalla on jäätävä työntekijäpula eikä mitään ole tehty tilanteen korjaamiseksi. Jos lomia ei anneta työntekijöille niin sitten lähtevät viimeisetkin.
Kyllä, jos sytostaatteja tai sädehoitoa tarvitsee niin todellakin hoito järjestyy, julkisellakin. Ei tarvitse kenenkään odotella syksyyn. Hyvänen aika nyt ihmiset.
No, tuossahan kuvataan se kuinka asia arvioidaan, tarvittaessa voidaan olla puhelimitse yhteydessä, tarvittaessa lvo. Tarvittaessa kirjeitse. Näinhän tämän pitäisi ollakin. Näin syöpäpotilaana ajattelen että en tarvise lvota kuullakseni, kuinka verikokeet on ok, seuraavat 1 kk kuluttua. Tai muuta vastaavaa. Kirje on ok mutta voin lukea tekstin myös kannasta. Taas kärpäsestä härkänen.
Miksei tuota muuten voinut tehdä kirjeitse? Ja sanna lähettää puheensa vastauksena toisessa kirjeessä: Säästyisi lentokilometrejä.